"A férfiaknak teljesen másra van szükségük, mint a nőknek" - mondta az egyik, kifejezetten a férfiaknak nyílt kozmetikai szalon vezetője azt indokolva, hogy miért jelennek meg egymás után a berendezésükben és szolgáltatásaikban egyaránt a hagyományostól eltérő kozmetikai szalonok az Egyesült Államokban. - "A férfiak a legtöbbször feszélyezve érzik magukat egy nőies környezetben, és nem szívesen vallják be, hogy kozmetikushoz járnak. Ezért olyan kezeléseket kínálunk nekik, amelyek sokkal férfiasabbak, és a berendezést is az ő igényeikhez igazítjuk."
A modern, férfiaknak szánt amerikai wellnesscentrumokban ugyanúgy, mint a "nőiekben", a legmodernebb gépekkel dolgoznak a kozmetikusok, de a berendezés hagyományos angol dolgozószobát idéz, és a vendégek nyugodt szívvel hátradőlhetnek a bőrfotelekben, miközben rányújtanak egy szivarra.
A hatalmas plazmatévéken sportközvetítések mennek, és a várakozás ideje alatt számítógéppel lehet játszani, vagy minigolfozni, biliárdozni is. A személyzet frissítőként kávét, gyümölcsleveket és sört kínál, sőt, ha a vendég igényli, még a kocsijában is olajat cserélnek.
Ezekben a szalonokban a kezeléseket is férfiasabb névvel illetik: manikűr helyett kézkarbantartásra lehet bejelentkezni, az arckezelések között van "Erő" és "Szikla", ha pedig valaki hosszabb távon szeretné karbantartani magát, választhat a "Vezérigazgató" vagy az "Elnök" elnevezésű bérletek között.
A hírek szerint az új típusú szalonokban már hónapokkal előre betelt minden hely, a férfiak kifejezetten élvezik, hogy foglalkoznak velük. "Az én szakmámban fontos, hogy az ember jól nézzen ki" - nyilatkozta egy New York-i tőzsdeügynök - "Ráadásul nagyon jó érzés, ahogy masszíroznak. És sok újat tanultam a bőrápolásról, például, hogy hogyan kell úgy borotválkozni, hogy ne vágjam meg magam."
A kifejezetten férfiaknak szóló kozmetikumok és testápolás a leggyorsabban fejlődő szépségipari ágazatok között van a világon.