A tudományos eszközökkel és kísérleti körülmények között vezérelt felmérés közben a kísérleti csoportot szezonális látvány, hangok és illatok fogadták. A 30 nőből álló csoportot felkérték, hogy egytől tízig terjedő skálán értékeljék a tapasztalataikat, azt, hogy mennyire karácsonyiasan érzik magukat. A nyerő párosításnak a gyertyák-karácsonyi énekek-fahéjillat kombinációja bizonyult 7,3-as osztályozással, amelyet a gyertyák-karácsonyi dalok-narancsillat együttes követett 6,2-es osztályzattal. A legkevésbé karácsonyias párosításnak a gyertyák-klasszikus zene-fenyőillat bizonyult, amelyre átlag 2,95-tel szavaztak.
Ezután a karácsonyias hangulatot tovább mérték azzal, hogy a hagyományosan karácsonykor fogyasztott vagdalt húsos palacsintával bővítették a repertoárt. A fenti illat-hang kombinációknak kitett csoportokat megfigyelték, hogy hogyan reagálnak a húsos palacsintákra. Kiderült, hogy a legtöbb palacsintát az a csoport fogyasztotta, amely a gyertya-karácsonyi énekek-fahéj érzetkombinációnak volt kitéve. Ez a csoport 10 perc alatt 20 darab palacsintát fogyasztott el, míg a többiek csak 13-at. A kísérletet végző Neurosense csoport vezetője, Michael Brammer elmondta, a sokkal több palacsinta elfogyasztása azt mutatta, hogy az a csoport sokkal inkább került karácsonyias hangulatba, és hogy újra bebizonyosodott, hogy a szaglási, ízlelési és hallási ingerek kombinációja sokkal nagyobb hatást ér el, mint egyetlen inger magában. Ezt koktéleffektusnak nevezik, és a multiszenzoros kutatásokban jól ismert hatás.