Ugye veled is előfordult már, hogy a nagyáruházak polcai előtt állva hosszú perceket töltöttél el azzal, hogy eldöntsd, az árkategória, minőség, csomagolás, hosszantartóság és megbízhatósági tényezők mátrixát nehezen felállítva melyik terméket is vedd meg? És miután végre elhagytad a kasszát, levertséget, fáradtságot és ingerültséget tapasztaltál, holott nyugodtnak kellett volna lenned. A felmérést készítők el is nevezték az illető állapotot "áru-klausztrofóbiának". Ez az állapot akkor áll be, amikor a vásárló a végletekig frusztrálttá válik, mert nem tud dönteni a hatalmas kínálat közepette.
A Daily Record újság beszámolója szerint a felmérés arra is rámutatott, hogy a reklámhadjáratok még nehezebbé teszik az emberek dolgát. A felmérésnek az "A választás robbanása: zsarnokság vagy szabadság?" címet adták, és beszámoltak arról, hogy a túl nagy kínálat sokkal inkább elnyomó, mint felszabadító érzés. Egyetlen szupermarketben például 83-féle sampont kínáltak, 68-féle tusfürdőt, 42-féle dezodort, 77-féle mosóport és 87-féle reggeli müzlit.
Aric Sigman pszichológus, a tanulmány szerzője elmondta, hogy a mai emberek egyetlen nap alatt annyi döntést kell hogy hozzanak, mint amennyit barlanglakó ősünk egész élete alatt összesen.