A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6
Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!

Ma egy általános iskolás kisdiák táskája akár 4-6, egy középiskolásé 6-8 kilogramm is lehet. Egyre több a gerincbántalmakkal, tartáshibákkal küszködő gyermek, a diákok mintegy 18 százalékát gyógytestnevelésre utalják.
Az UNICEF "Mondj igent a gyermekek jogaira!" kampányához kapcsolódva Botka Lajosné, az Iskolai Esélyegyenlőségért Egyesület (IEE) társelnöke a probléma megoldása érdekében felhívással fordul a tantestületekhez, a civil és a nem civil szerveződésekhez, illetve a szülőkhöz.

Az IEE több megoldást is elképzelhetőnek tart a gyermekek egészségének megóvására. Az iskolákban például gyermekenként tároló-helyiséget, szekrényeket lehetne kialakítani, ahol a diákok azokat a tankönyveket, eszközöket tartanák, amelyekből otthon nem tanulnak.
Elegendő lenne a nagy súlyú példatárakból évfolyamnyi mennyiséget vásárolniuk az oktatási intézményeknek, és azt szintén az iskolákban tarthatnák. Egy időpontban általában több
évfolyamnak úgy sincs azonos órája. Mindez nem kerülne sokba; a tankönyvsegélynek megfelelő összegből - amely jelenleg diákonként 2400 forint - megoldható lenne.

Az IEE társelnöke szerint a "tartós" tankönyvek gyakran háromszor, négyszer annyi súlyúak, mint a hagyományos kiadványok. Ezért megfontolandó a tartós tankönyvek készítésének szabályozása, oly módon, hogy ezek is kevesebbet nyomjanak.

Sió László, az oktatási tárca politikai államtitkára szerint az IEE által felvetett kérdés elsősorban tanulásszervezési, és nem tárolási, illetve könyvészeti probléma. Úgy véli, a legtöbb iskolában megoldható azon tankönyvek elhelyezése, amelyek az otthoni felkészüléshez nélkülözhetők.
Mindez azonban csak akkor vezet eredményre, ha a házi feladatok elkészítéséhez nem szükséges a tankönyvek állandó hazavitele.
Sió László ugyanakkor leszögezi, az állam által biztosított tankönyvtámogatás nem használható fel tároló helyek létesítésére, hiszen annak célja éppen az esélyegyenlőség biztosítása. A támogatás
azon tanulók számára is lehetővé teszi a minőségi tankönyvekhez való hozzáférést, akik anyagi helyzetük miatt a drágább tankönyveket nem tudnák megvásárolni.
A tartós tankönyv program keretén belül jelenleg is van mód arra, hogy az iskolai könyvtárakba kerüljenek olyan szakkönyvek, szótárak, példatárak, amelyeket több diák használhat egyidejűleg. Ugyanakkor ez csak úgy lehetséges, ha ezek a könyvek kibírják a többéves használatot.
A tankönyvtámogatás 25 százalékát ilyen célra kell fordítaniuk az iskoláknak - fűzte hozzá a szaktárca politikai államtitkára.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!