Kende B. Hanna szinte hihetetlennek tűnĹ‘ eseteket Ăr le, döbbenetes gyermeki fantáziavilágot ismertet meg az olvasĂłkkal. A RĂłzsaszĂnű fantom, az Ijedt szĂvű gyerekek törtĂ©nete, a cápamegjobbĂtĂł gĂ©p Ă©s hasonlĂłk a gyerekek kĂ©pzeletĂ©nek szinte határtalan voltárĂłl tanĂşskodnak - Ă©s mindben ott a dráma, a fenyegetettsĂ©g, a riadtság.
Ezeket az eseteket állĂtja párhuzamba a szerzĹ‘ az ugyancsak hátrányos helyzetű regĂ©nyhĹ‘s, Harry törtĂ©neteivel. Azokat a gyerekek olyan termĂ©szetesen Ă©lik át, mint a maguk valĂłságos Ă©s kĂ©pzelt Ă©letĂ©nek esemĂ©nyeit. Otthon Ă©rzik magukat a regĂ©ny csodavilágában, azonosulni kĂ©pesek Harryvel, a jĂł Ă©s rossz harcában az Ĺ‘ oldalán állnak, pĂ©ldája nyomán magukat is arra szánják, hogy szembeszálljanak a gonosszal. Ez válhat világossá szĂĽlĹ‘k, pedagĂłgusok számára Kende B. Hanna könyvĂ©nek elolvasásával.
Számos tanulmány, kritika, recenziĂł, vitacikk után ez a magyar nyelvű könyv is J. K. Rowling világhĂressĂ© vált Harry Potter-sorozatával foglalkozik. Kende B. Hanna individuálpszicholĂłgus tudományága szempontjábĂłl közelĂti meg elmĂ©letileg Ă©s gyakorlati tapasztalatok alapján. A cĂ©l az volt, hogy megfejtse, miĂ©rt tudja olvasĂłk milliĂłit magával ragadni a regĂ©nyfolyam.
A szerzĹ‘ elismert teoretikusa Ă©s aktĂv művelĹ‘je a gyermekpszichodrámának Ă©s az egyĂ©ni játĂ©kterápiának. Franciaországban több mint hĂşsz Ă©vig dolgozott egy, az igazságĂĽgyi minisztĂ©riumhoz tartozĂł rendelĹ‘intĂ©zetben. KollĂ©gáival rossz körĂĽlmĂ©nyek között nevelĹ‘dĹ‘, veszĂ©lyeztetett gyerekeknek segĂtettek megoldani - egyĂ©ni Ă©s csoportos játĂ©kterápiában - sĂşlyos lelki, magatartási problĂ©mákat.
Korábban:
Hófehérkétől Harry Potterig - mesekönyvek sikerének a nyomában
Harry Potter a filmvásznon és a neten
Harry Potter baglya miatt aggódnak az állatvédők
"Kiszolgálja a lusta olvasĂłt" - Harry Pottter fordĂtĂłja a TársalgĂłban