Rend a lelke mindennek: minél inkább rendszerezett az íróasztalod, annál kevesebb időt töltesz el a szükséges papírok keresgélésével. Ez a számítógépes fájlokra is vonatkozik: érdemes megtanulni és használni a rengeteg program adta lehetőségeket.
Fontossági sorrend: egy prioritási listával nemcsak az lesz átláthatóbb, hogy milyen feladataid lesznek aznapra, de azt is könnyedén látod majd, melyik az igazán lényeges és mi hagyható későbbre. Arról nem is beszélve, hogy mennyire fantasztikusan pozitív lélektani hatása van annak a mozdulatnak, amikor kihúzol egy elvégzett feladatot a listádról! A listaírást-tervezgetést minden munkanap végén érdemes megtenni, így mindig tudjuk majd, hogy mit várhatunk másnapra, amellett, hogy nem keveredünk zűrbe a határidők miatt sem.
Kérj segítséget!: A kollégákat nemcsak kávézásra és fénymásolásra lehet használni. Ne félj tőlük segítséget kérni! A munkamegosztás nem bűn és nem szégyen, hanem éppenséggel a hatékony feladatvégzés egyik alapja. Azt az elvet is érdemes elfelejteni, hogy "csak az lehet jó, amit én magam teszek meg". Egyrészt senki sem érthet mindenhez tökéletesen, másrészt a legzűrösebb időszakokban sokkal fontosabb, hogy kész legyen a feladat, akárhogyan is.
Öt fortély, amely segít legyőzni a fáradtságot |
Tarts szünetet!: A hatékony munkavégzés nem azonos azzal az elvvel, hogy napi 15 órát folyamatosan dolgozunk. A rövid szünetek, egy séta az épület körül vagy egy könnyű ebéd kifejezetten jót tesz, mert felfrissíti a testet és az agyat.