Mivel játszunk baba helyett?
A hagyományos felfogás szerint a nőket nem érdekli a véres-szeletelős-lövöldözős világ, sokkal inkább a "rózsaszín" virtuális világban szeretnek létezni, amely sajnos megint csak sztereotípiára épülő kijelentés. Ezek szerint a csajok semmi mással nem szeretnek órákat tölteni, csak sminkkel, frizurával, kisnyuszikkal és virágokkal. A pszichológusok szerint a nőknek alapvetően olyan játékokra van szükségük, amelyek az ő érdeklődési körükre, problémamegoldó és stratégiai képességeikre és világlátásukra terveztek. A nők számára a problémamegoldás, az interakció és az együttműködés sokkal fontosabb, mint a puszta teljesítmény. A játékokban felmerülő konfliktusokat is szívesebbe oldják meg "diplomáciával", segítségnyújtással és együttműködéssel, mint puszta agresszióval.
Kiscsajok a gép előtt
Jó néhány szakértő úgy gondolja: biztatni kell a lányokat, hogy minél többet játsszanak a számítógéppel. Ezzel ugyanis azt érhetik el, hogy biztosabban és bátrabban mozognak majd a számítógépek és az internet világában, ami pedig ma már elengedhetetlen a sikeres élethez. Ha játszanak, és nemcsak csak és kizárólag lányoknak készült játékokat, úgy egyre sikeresebben tudják legyőzni a sztereotípiákat, jobban megismerik önmagukat, és bizonyos képességeiket (logika, reakcióidő) fejleszteni tudják. Különösen az online játékok segítenek abban, hogy sokféle emberrel alakítsanak ki kapcsolatot és megtanuljanak együttműködni másokkal. Mindezzel pedig azt érhetik el, hogy a számítógépek világa még jobban megnyílik a nők előtt, és végre megszűnhet az "üvegplafon-jelenség": egyre több női programozó és fejlesztő lesz a komputerszektorban is.
Van ideális női játék?
A hozzáértők, játékfejlesztők szerint általában ugyanazok a játékok jönnek be a pasiknak, mint a csajoknak. Nincs tehát tipikusan női játék, hacsak a fodrászolós-sminkelős programokat, vagy ahol Barbie-val kell mászkálni, nem tekintjük annak. Bár néhányan úgy gondolják, a csajoknak való játékok nem lesznek mások, mint a "férfias" játékok lebutított és kicsit átkozmetikázott változatai, a határozottabb trend mégis inkább az, hogy mindkét nem számára vonzó játékokat csináljanak. Ez azzal jár együtt, hogy a meglévő palettát szélesítik: több témakör, szórakoztató, hosszú játékmenet, szimpatikus főhős és gondolkodást serkentő, megoldásra váró problémák.