Emlékezetes, hogy évekkel ezelőtt erős dohányosok beperelték a nagyobb cigarettagyárakat, mondván, hogy káros termékük miatt betegedtek meg, kaptak tüdőrákot. Elhízott amerikaiak perelték milliókra az egyik legnagyobb gyorsétteremláncot, mivel húsz-harminc kilót szedtek fel pár év leforgása alatt a hamburger-sültkrumpli-fagylalt kombinációtól. Az már talán városi legenda, hogy egy asszony mosógépbe tette a macskát, tisztítás céljából, majd mikor az állat gyötrelmes halált halt, a hölgy beperelte a gyártót, mivel a használati utasításban sehol nem szerepelt, hogy "háziállatot nem szabad géppel mosni".
A francia fogyasztóvédelmi társaság, az UFC Que choisir - Mit válasszunk - című folyóirata július-augusztusi keltezésű számában a termékek csomagolóanyagán található feliratok gyöngyszemei közül válogatott. A "leletek" közül néhány: egy puding leírásában a következő olvasható: "a termék melegítéssel melegíthető fel", vagy keksz, amelyet a repülőgépen a következő használati utasítással láttak el: "Kezelése: 1. Bontsuk ki a csomagot! 2. Együk meg a kekszet!". Egy hajszárító tulajdonosát arra figyelmeztetik, hogy "ne használjuk alvás közben", egy gyerekital szövege pedig így szól: "Fogyasztása után ne dolgozzunk munkagéppel!"
Fagyasztott élelmiszer csomagolásán találták a következőt: "Elkészítési javaslat: fagyasszuk le!", karácsonyi lámpafüzért díszített ez a szöveg: "Kizárólag belső vagy külső használatra!". Egy altató vásárlóit figyelmeztetik: "Álmosságot okozhat." Csipsz-zacskón olvasható a következő csábító szöveg: "Nagy verseny, számos díj, ingyenes játék - vásárlási kötelezettség nélkül: részletek a csomag belsejében."
Tiramisu sütemény dobozára nyomtatták: "Fogyasztható:... lásd túloldalt." Amikor pedig a vevő megfordítja a sütit, a dátum mellett ott díszeleg a nagybetűs figyelmeztetés: "Ne fordítsuk meg a terméket!".