Az első nap a harmadik vonalas skát punkkal és reggae-vel keverő hazai Honeyballal indult. Ők az amerikai Reel Big Fish! vagy a Sublime által fémjelzett, lemezjátszóval és kongával megbolondított, popos ízű, ugyanakkor torzított gitárokkal is operáló mixet részesítik előnyben, s mindezt női énekkel fűszerezik. Minthogy ez a fiatalabb közönségnél nagyon betalál - ők a tinilányok kedvencei -, az sem lehet véletlen, hogy a napokban jutottak szerződéshez a Crossroads Records révén. Az esemény alkalmával épp klipjüket forgatták.
A következő fellépő a francia Obdurate volt. Profi megszólalású punk-rock-dalaik néha keményebb, néha poposabb hangszerelésben csendültek fel. A kapcsolódási pontot az estéhez az adta, hogy energikus megszólalásukat időnkét felütéses, ska jellegű betétekkel tették színesebbé. A harmincas éveiket taposó srácok meglepő lendülettel és átéléssel prezentálták a Blink182 és a Ramones között egyensúlyozó műsorukat.
Az első napon az eredeti jamaicai skát az est főzenekara, a Pannonia Allstars Ska Orchestra volt hivatott képviselni, bár a tradicionális ska magyarországi nagykövetei a szokásosnál több dzsesszes elemet használva hódítottak. Ha már a PASO-nál tartunk, mindenki jegyezze meg a november 28-i dátumot, ekkor látják vendégül a New York Ska Jazz Ensemble-tagokkal felálló Toasterst - a Skatalites Sziget-fellépése óta ez lesz a műfaj legjelentősebb eseménye Magyarországon.
A második nap Selector Áfonyával indult, ő füstös dublemezekkel vezette fel az este egyetlen teljesen élő felállású zenekart, a szlovák Polemicet. A Polemic sokadszorra járt már nálunk, nem túlzás azt állítani, hogy valóságos rajongótáborral rendelkezik. A több mint tízéves zenekar sokat változott megalakulása óta, most például megfigyelhettük, hogy egyre több tradicionális elemet építenek bele zenéjükbe. Üde színfoltként hatott a nyolc hónapja csatlakozott énekesnő vendégszereplése: az olyan eredeti ska-számokat, mint a My Boy Lolipop vagy a You Can Get It If You Really Want, igen hitelesen adta elő.
Az élőzene és a soundsystem határán mozogva következett a PASOundsystem fellépése. Áfonya ismét visszakerült a lemezjátszók mögé, ám szettjét ekkor élő trombita, konga és mc-zés színezte. A formáció voltaképpen történeti áttekintést nyújtott az ötvenes évek végi és hatvanas évek eleji ska-bakelitekből, majd a roots reggae-n át eljutott a modern reggae-ig, előkészítve a terepet a francia Massa Soundsystemnek.
A Massa tagjai főállásban a világhírű francia dubzenekar, a Dub Inc. sorait erősítik, de ez a modern reggae és a dancehall vizein evező mellékprojektjük is pompásan hasított, többek között az egyenként is lenyűgöző orgánummal bíró mc-párosnak köszönhetően. A slágerparádéra franciául és arabul előadott mix - eszelősen mély torokhang és müezzinének - mindenkit lenyűgözött.
K