A duó úgy döntött, szembeszáll a hagyományos zenekiadás kötöttségeivel, és kikerüli a szokásos felhajtást: a lassan ötvenedik életéve felé közeledő Karl Hyde és Rick Smith betör a digitális zene világába. Ötletük alapvetően az volt, hogy az albumkiadás által eddig nyújtott mozgásteret kitágítsák, hogy a hallgatók időről-időre újabb és újabb Underworld-élményekben részesülhessenek - gyorsan és egyszerűen, és főleg amikor csak a duónak kedve támad megosztani legújabb mesterkedéseit.
Karl Hyde így vall minderről: "Azért is váltottunk erre a közvetlen formátumra, mert így sokkal sűrűbben tudunk reagálni a nagyvilág zenei történéseire, némi underworld-ös pörgést vinni a dolgokba. Hatásosabban, mint mint ha három évente kiadnánk egy lemezt. Ez persze korántsem jelenti a hagyományos albumok, remixek, turnék és fellépések végét, ez pusztán egy újabb módja annak, hogy a zenét eljuttassuk hozzátok, anélkül, hogy egy multi segítségét kellene igénybe vennünk, valahányszor csak ihletet kapunk."
Az effajta digitális terjesztés mellett szól egyébként az is, hogy nem igényli promóciós, illetve a sajtónak szánt példányok idő előtti szétszórását sem, ami segíti ugyan a kiadvány népszerűsítését, de azzal a lendülettel lehetőséget is teremt illegális mp3-ak terjedésére a világhálón - neadjisten jóval a megjelenés előtt. És míg egy új, teljes album kiadására időnként éveket kell várni, digitális formátumban akár havonta eljuthat a rajongókhoz egy-egy albumnyi zene.
Underworld-csemegék
2005 utolsó hónapjaiban debütált az új koncepció, amikor is Karl és Rick két mixet, a Lovely Broken Things-t és a Pizza for Eggs-t bocsájtotta a saját site-on a rajongóik rendelkezésére. Fizetni persze így is kell a zenékért - viszont jóval kevesebbet, mint amennyit egy hagyományos kiadású CD-ért kellene.
Az első mix több mint 28 percnyi hanganyagot (hét új számot), egy több száz fotót tartalmazó albumot, és természetesen dizájnos borítót is tartalmaz, a csomag letöltése pedig mindössze 5 angol fontba kerül. A visszajelzések több, mint jók, egyesek a Pearls Girl-ben hallott kövér basszusokhoz hasonlították a breakes anyag egyedi hangjait, és kivétel nélkül mindenki egyetértett abban, hogy ez valami más, mint amit az Underworldtől eddig bármikor hallani lehetett.
Az első részt decemberben máris követte egy újabb 25 percnyi zeneadag, Pizza for Eggs címmel. Ezúttal a downtempo és az experimentál ambient felé kalandoztak az öregfiúk. A tribal-, a dub- és persze a breakelemek mellett mély, misztikus dobhangokkal és a védjegyüknek számitó vokálok újszerű használatával operáltak. Az előző munkához hasonlóan ezt a nyolc számot tartalmazó mixet is fotógalériával ellátott csomagban lehet letölteni, szintén csupán egy (font-)ötösért cserébe.
Online koncert
A sorozatnak természetesen további darabjai is várhatók, és az eddig megjelent számok remixei is készülnek már. Arról egyelőre nem szól a fáma, hogy hagyományos kiadású új albumot mikor tarthatunk a kezünkben, az viszont biztos, hogy, a digitális zeneelosztást ünneplendő, május 13-án különleges live show-val jelentkezik az Underworld - a világhálón.
A Lemonworld stúdióból közvetített live-ra az underworldlive.com címen fülelhet rá világszerte mindenki szombat este, magyar idő szerint 11 óra 4 perctől, de a show-t a holland illetékességű VPRO rádióadó is közvetíti. A live tartalmazza majd a már online megvásárolható és a még sohasem hallott számokat is, miközben minden eddiginél több embernek szól majd egyszerre - méghozzá teljesen ingyen.