A rajongókat és a kritikusokat is megosztó, tehát az utálatot-közönyt-rajongást is kapott első Paper Monsters nagylemez után Dave Gahan a Depeche Mode énekese elkészítette második nagylemezét, a Hourglasst. Gaham mellé szegődött Christian Eigner a zenekar turnédobosa, és Andrew Phillpott programozó, kütyüőrült, producer, gitáros.
A hírek arról, szólnak, hogy az album dalai nem fényesre polírozott érzelmeket rejtenek, hanem Dave Gahan belsőjét. Nincsenek utalások, félreértelmezhető részek csak direkt momentumok. Az albumnyitó Saw Somethingról Gahan azt mondta: "A szerzemény egyfajta katalizátorként működött számomra, hogy újra elkezdjek alkotni. Az első dalszöveg, amely kinyitott egy ajtót a további gondolkodáshoz; és beléptem rajta."
Ez a lépés valószínűleg jól sikerülhetett, hiszen Gahan a producere is az albumnak, ami azért viszonylag ritkán vállalnak be a zeneiparban. Azt mondják a munkafolyamat meglepőn könnyen és feszültségmentesen folyt, sőt azt is rebesgetik, hogy mindösszesen nyolc hét alatt rántották fel a stúdióban a dalokat.
Az énekes nyilatkozata is megerősíteni látszik a könnyed munkát. "Az egész úgy indult, hogy rögzítünk néhány dalt." - magyarázza Gahan. "Ezzel szemben, már az első héten nyilvánvalóvá vált, hogy ennél sokkal több van a dologban. Együtt dolgozni Andrew-val és Christiannel nagyon kellemes volt, és igazán jól megértjük egymást zeneileg is. Idő közben merült fel az ötlet, hogy mi magunk rögzítsük és producereljük az albumot."
Nem meglepő módon az album számai csaponganak a stílusok között és előre kitervelten sokkal elektronikusabb hangzású, mint a Paper Monster. Rajongói fórumokon már-már Ninc Inch Nails-es hangzásokat is emlegetnek.
"Egyszerűen nem terveztük meg a dolgokat." - mondja Gahan. "Szerettünk volna valami kevésbé szokványosat alkotni, így aztán az egész amolyan egységes lett, a szó jó értelmében véve. Ahonnan hiányzott valami, oda beraktuk a megfelelő részt."
Úgy tűnik megtalálta a munkájához a legmegfelelőbb embereket. Eignert elképesztően sokoldalú dobosnak tartja, aki képes a halovány ambient ütemektől a súlyos zakatolásig bármit lejátszani. Phillpott gitárjátékát olyan mormolásnak tartja, amely képes csodálatos atmoszférát kreálni, példának a Kingdom című számot hozza.
Kingdom
Az október 22-én megjelenő nagylemez után, nem tudni, hogy indulnak-e egyáltalán turnéra. Az NME-nek egy hónapja azt nyilatkozta, mindenképp meg szeretnék várni, hogy reagál a dalokra a közönség és azután majd eldöntik.