Psysex néven egy sikeres formáció tagja voltál. Miért váltak el az útjaitok?
- Jó pár évet töltöttem el a szcénában már, és elfáradtam a fullontól, már nem okozott örömet többé a stúdióban ülni és számokat írni. Szerte a világon igen komoly partykon játszottam, és elkezdtem unni azokat is. Ugyanakkor nem volt könnyű döntés kiválni a Psysexből, mivel elvitathatatlanul népszerűek voltunk, de nem lehetett ebben a helyzetben jobbat tenni. Miután az első progresszívtrackemre - Cardiac Arrest -, ami a Set:4 Iboga-válogatáson jelent meg, nagyon pozitív visszajelzéseket kaptam, eldöntöttem, hogy erre az új stílusra kell fókuszálnom.
Mit gondolsz, milyen irányban képes még fejlődni a fullon? Tud egyáltalán, vagy elérte már a saját határait?
- Eléggé nyilvánvaló, hogy amikor az Astrix berobbant a szcénába a Scientific Reality számukkal, a legtöbb előadó elkezdte követni, sőt másolni kezdték a hangzását. Ez rendben is volt pár évig, de mostanra ez a forma teljesen kiüresedett, mivel nincs igazi innováció a témában. Mindemellett azt gondolom, hogy a fullon mindig is a fő vonalát fogja képviselni a psytrance-nek, ahogy még mindig a legnépszerűbb hangzás a partykon, a 145 bpm-es vagy még gyorsabb ütem mindig is meg fogja mozgatni a tömegeket. Visszatérve a kérdésre nehéz megmondani, hogy hová lehet innen fejlődni. A szcénának szüksége van egy olyan új előadóra, mint annak idején az Astrix volt, akinek új ötletei és koncepciója van, de én semmi ilyet nem látok manapság a horizonton.
Ace Ventura a The Ranchon
Mit gondolsz az izraeli szcénáról? Még mindig a fullon a legnépszerűbb stílus ott is?
- Az izraeli szcéna rengeteget változott az elmúlt pár évben. A fullon már nem olyan meghatározó, mint régen volt. A progresszív-trance, electro, house, minimáltechno mind viharos gyorsasággal került a szcénába, és egy csomó partyt szentelnek direkt ezeknek a stílusoknak egyetlen fullonszám nélkül. Olyan szervezők, mint a The 3rd Empire, Beat Culture, Underground Team, Paganka és a többi kezdenek sikeresek lenni, és teljesen mást kínálnak a hagyományos fullonnal már jóllakott hallgatóságnak. Ebben az évben volt a második TAZ Fesztivál Dél-Izraelben, ami most is csodálatos esemény volt, abszolút nélkülözve a fullont, gyakorlatilag csak progresszív- és minimáltechno szólt. Emellett megfigyelhető egy dark-psy-vonal is az országban. A legjobb példa rá a Doof Fesztivál, ami egyre nagyobb és nagyobb lesz évről évre - ők kizárólag a keményebb és gyorsabb psytrance-re fókuszálnak.
Az új albumod címe Rebirth (Újjászületés).
- Igen, ahogy mondtam, elfáradtam a fullontól és el is vesztettem benne a hitemet, de a progresszívvel egy új utat találtam a psytrance magjához és úgy érzem, hogy csak most kezdem el kikaparni magamnak ezt a magot.
Sonica party 2007-ben
Van még egy projekted, a Schatsi, mely név alatt electrót játszol. El tudod képzelni, hogy lesz idő, amikor teljes egészében psy nélkül folytatod a zenei karriered?
- Igen, könnyedén el tudom képzelni. Hosszú időről van persze szó, mert most még sokmindent érzek magamban, amit ki tudok fejezni például a progresszív-psy hangzásával. Évek telhetnek el, amíg teljesen felhagyok az egésszel, de most élvezem kevergetni a stílusokat. Egy dj-szetten belül természetessé vált a minimáltechnóval indulni át az electrohouse-on eljutni a progresszív-psy-ig. És mondhatom, ez igen jól szokott működni!
Milyen különbségek vannak számodra, ha játszol egy psy- vagy egy electropartyn? Hallgatóságban? Érzésben?
- Az electrobulikon jóval kevesebb hangsúlyt fektetnek a dekorációra, az uv-fényekre és más az egész vibrálás is. Ez mind kihat a tömegre. Én jobban szeretem a psy-közönségben, hogy nagyon vegyes, színes emberekből áll, akik mindig pozitívak. Más szcénákban más a közönség, de mostanság ezek a határok összemosódnak, és egy nagy fesztiválon összemosódik a tömeg is. Szerintem ez nagyszerű egyébként, mindig hallhatsz-láthatsz valami újat, és soha nem kell unatkoznod ugyanattól az életképtől. Egy másik jó példa a dolgok keveredésére, hogy a Para Haluból ismert Homen remixelte a Rebirth című számomat és elég érdekes eredmény született belőle.
Édesapád komponista. Ismeri az általad készített számokat? Szereti őket?
- Igen, a legtöbbet ismeri. Nem gondolnám, hogy hallgatja őket a szabadidejében és tökéletesen meg tudom őt ezért érteni, de időről időre leülünk a stúdiómban, és lejátszom neki a dolgaimat, ő pedig véleményezi azokat. Remélem, a jövőben ki tudunk alakítani valami közös munkát. Az nagyon érdekes lenne.