"A gyártóknak olyan a Forma-1, mint a kirakat" - idézte a lap ", miért akarnák hát szétrombolni? A szponzorok idegesek, és újra akarják gondolni az együttműködést. Mondtam nekik, hogy várják ki, mi lesz ebből. Számukra nagyon fontos a stabilitás a Forma-1-ben. Ha egyszer ezek a hirdetők kivonulnak a világbajnokságból, nagyon nehéz lesz visszacsalogatni őket. Az istállók nem fogják fel, hogy az az ötven százalék, amit tőlünk kapnak, több mint az új versenysorozatból befolyó teljes összeg lenne."
A New Series ötlete Paolo Cantarellától, a Fiat vezetőjétől származik, és olyan elismert cégek támogatják, mint a ChryslerDaimler, a Renault, a Ford és a BMW. A kezdeményezés mögött anyagi érdekek állnak: a csapatok több pénzt szeretnének kapni a futamok közvetítéseinek televíziós jogdíjaiból.
A mostani szerződés értelmében 47 százalékot osztanak szét az istállók között, de ők ennél jóval többet akarnak, ráadásul az érdekeket sérti a kereskedelmi jogokkal rendelkező társaság, a SLEC 75 százalékát birtokló Kirch-csoport azon törekvése is, hogy a versenyeket fizetős csatornák közvetítsék.
Korábban: