Szárnyalt a Ferrari
1900. január 01. 00:00
A világbajnoki címvédő rengeteget vezetett, 105 körön át nyúzta az F2001-est, elektronikai és gumifejlesztésre összpontosítva. Schumi mögött csapattársa végzett, sőt a harmadik helyet megszerző Nick Heidfeld Sauberjét is Ferrari-motor hajtotta. A 2002-es gépek közül Heidfeld C21-ese ment a legjobban, a német pilóta elégedetten szólt autója irányíthatóságáról és örült társa, Felipe Massa hatodik helyének.
A két Sauber közé ékelődött Antonio Pizzonia és Ralf Schumacher egy-egy Williamsszel. Pizzonia délelőtt kicsúszott, ezzel együtt 91 körön át hajtott a legújabb BMW-motorral. R. Schumi szintén vesztett időt váltógondok miatt, majd délutánra Juan Pablo Montoyának adta át az FW24-est.
Jenson Button másodízben gyakorolt az új Renault-val, a kocsi ismét jól teljesített. A fiatal brit ideje mindössze 15 ezredmásodperccel maradt el Jarno Trulli tavalyi Benettonnal autózott idejétől, igaz, az olasz kocsijában nem volt tökéletes az elektronika.
Jacques Villeneuve második benyomása a BAR004-ről nem volt annyira kedvező, mint az első, 1997 világbajnoka csupán a 11. lett vele. "Nem vagyok elégedett. Nem tűnt olyan jónak a kocsi, mint három hete - nincs fejlődés. Gondom volt az üléssel, de ez normális egy új autónál. Nem tudom, mikorra készít új kasznit a csapat, és abban sem vagyok biztos, hogy elég jók leszünk-e az idénynyitóra" - kesergett Villeneuve. A kanadai véleménye ellentmond a tegnapi híreknek, melyekben a csapattagok méltatták a járművet.
Ugyancsak küszködött az ülésével Szato Takuma a Jordan EJ12-esében. Komoly kényelmetlenségre panaszkodott a japán, ami meg is látszott az idején (1:22.599 perc), mely csupán három tizeddel volt jobb a német Formula Renault bajnokságból érkezett újonc Marcel Lasee eredményénél.
A McLaren kedden Valenciában gyakorolt, David Coultharddal és Kimi Räikkönennel. Coulthard volt kettőjük közül valamivel gyorsabb, 1:12.269 lett a legjobbja az új MP4/17-esben, egy tized hiányzott a pályacsúcshoz. Räikkonen hajszállal ment csak lassabban tapasztalt társánál.
Barcelona, kilencedik nap:
1. Michael Schumacher, Ferrari (Bridgestone), 1:18.470 perc, 105 kör
2. Rubens Barrichello, Ferrari (B), 1:18.637, 67
3. Nick Heidfeld, Sauber-Petronas (B), 1:18.817, 95
4. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (Michelin), 1:19.240, 91
5. Ralf Schumacher, Williams-BMW (M), 1:19.430, 28
6. Felipe Massa, Sauber-Petronas (B), 1:19.513, 75
7. Marc Gené, Williams-BMW (M), 1:19.754, 24
8. Jarno Trulli, Renault (M), 1:20.082, 58
9. Jenson Button, Renault (M), 1:20.097, 33
10. Anthony Davidson, BAR-Honda (B), 1:20.155, 91
11. Jacques Villeneuve, BAR-Honda (B), 1:21.098, 43
12. Mika Salo, Toyota (M), 1:21.358, 18
13. Allan McNish, Toyota (M), 1:21.684, 41
14. Szato Takuma, Jordan-Honda (B), 1:22.599, 46
15. Marcel Lasee, Jordan-Honda (B), 1:22.889, 80
16. Juan Pablo Montoya, Williams-BMW (M), 1:46.189, 16
Korábban:
[stefano.nuovolacchi]