Többé nem sport a Forma-1
1900. január 01. 00:00
Csapategység, a sport rovására |
"Igyekszünk kiszolgálni a motorsportot, de amit a Ferrari előadott, az gusztustalan" - mondta Patrick Head, a Williams technikai igazgatója. "Kötelezettségük van a sporttal és a szurkolókkal szemben, amit ma figyelmen kívül hagytak. Ez a kötelezettség ellene van mindannak, ami valószínűleg Michael Schumacher szerződésében áll."
Juan Pablo Montoya egyszerűbben fogta meg a dolgot: "Michael több mint húsz ponttal vezet, az autója körönként egy másodperccel gyorsabb, mint bárkié, akkor mitől fél?"
Korábbi csapatfőnöke, Flavio Briatore is elítélte Schumacheréket: "Abszolút szégyenteljes volt. Soha nem láttam hasonlót az itt töltött 14 évem során. A Forma-1 sokkal nagyobb a Ferrarinál, ezt szem előtt kellene tartaniuk. Kíváncsian várom, vajon az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) tesz-e valamit ezzel kapcsolatban."
Gerhard Berger, a Williams sportigazgatója: "Erre nem volt szükség a vb ilyen korai szakaszában, az FIA-nek utána kellene járnia."
Sir Stirling Moss: "A Ferrari romlott, és a Forma-1 többé nem sport. Ha engem arra utasítottak volna, hogy tegyek ilyet, azt mondtam volna nekik, teszek rá. Ez olyan eset volt, ami miatt örülök, hogy nem vagyok ma az F1-ben. Semmi ártalmasabbat nem tudok elképzelni a sport vagy a Ferrari imázsára. Felbecsülhetetlen a Ferrarit ért katasztrófa jelentősége. Sajnálom Rubenst és Michaelt, akik egyértelműen nem akartak a részesei lenni ennek."
Ian Phillips, a Jordan kereskedelmi igazgatója: "Nem hittem a szememnek. Komédiát csináltak a sport szabályaiból."
A sajtó szerint a Ferrari lábbal tiporja a sportszerűséget
Íme néhány szalagcím a brit lapokból:
The Sun: "A Forma-1 belehalt a szégyenbe"
Daily Telegraph: "A Forma-1 a vesztes"
The Times: "Schumacher cinikus győzelme szégyent hozott az F1-re"
Richard Williams, a Guardian szakírója pedig "undorítóan álszent gesztus"-nak nevezte, hogy Schumacher a dobogó legfelső fokára engedte Barrichellót.
A Neue Zürcher Zeitung azt írta, hogy a csapat vezetőinek kétségtelenül jogukban áll munkaadójuk érdekében cselekedni s mindent alárendelni a sikernek, ez azonban nem történhet a Forma-1 hitelességének, a közönségnek és/vagy Barrichellónak a kárára. Az utóbbit mélyen megalázták, s az illetékesek arról tettek tanúbizonyságot, hogy legkevésbé sem tisztelik sem a versenyző személyét, sem teljesítményét.
Mint Schumacher is mondta, bizonyos, hogy Barrichello idén még nyer versenyt, sokak szerint nyomban azt követően, hogy az eddig négyszeres világbajnok német pilóta biztosította magának ötödik elsőségét. "De a jelek szerint nyerne már előbb is, ha a valós eredményt nem söprik félre, ráadásul a négy pontnak, ami most Schumacher ölébe pottyant, csupán mellékes a jelentősége" - fogalmazott a svájci kommentár.
A Die Presse botránynak és csalásnak nevezte a történteket, s megállapította, hogy a Forma-1 mindható urának, Bernie Ecclestone-nak és az FIA vezetésének meg kell vizsgálnia, van-e szabály hasonló esetek megakadályozására. Az osztrák lap rámutatott: még ha a dollármilliók körül forgó vándorcirkuszban nagy szerep jut is a stratégiai megfontolásoknak, és nem a versenyzők a pályán, hanem a főnökök a bokszokban döntik el, hogy ki az első, a közönség joggal tiltakozik a manipuláció miatt, mert ennek a sporthoz semmi köze.
A Kurier című bécsi újság szerint a Ferrari-csapat vezetője, Jean Todt humortalan, de sikeres, mert a vasárnapi húzást már tavaly is megcsinálta, s nem érdekelte a bírálat: azt akarja, hogy csapata világbajnok legyen, lehetőleg kockázat nélkül. A lap részletezi, hogy Barrichello százszázalékos fizetésemelést kapott újabb kétéves szerződése értelmében, amelyen alig száradt meg a tinta, s ebben szerepel: eleget tesz a csapatvezető mindenféle utasításának.
Ujlaky István
Ajánlat:
Todt védi a Ferrari politikáját
Korábban:
Fórum: