Michael Schumacher Monacóban is beérheti Sennát
1900. január 01. 00:00
Lassan feledésbe mennek az Osztrák Nagydíj utolsó körének történései, hogy az addig vezető Barrichello - a Ferrari vezetőinek utasítására - átengedte a győzelmet márkatársának, Michael Schumachernek. Az ügy majd a nemzetközi szövetség előtt folytatódik júniusban, s arról, hogy a szabályok adnak-e lehetőséget a Ferrari megbüntetésére, megoszlanak a vélemények. A figyelem most már elsősorban a hét végi, monte-carlói versenyre szegeződik.
Monte-Carlo különleges helyszíne a Forma-1-nek. A hercegségben rendhagyó módon már csütörtökön megkezdődnek az edzések. Városi pályáról van szó, s pénteken nem akarják lezárni az egész várost, hiszen ekkor érkeznek a víkendezők. A Forma-1 alatt a kikötő amúgy sem kis forgalma jelentősen megnő, és a közúti forgalom sem elhanyagolható. Pénteken tehát pihenhetnek a pilóták, aztán már a szokásos módon, szombaton következik az időmérő edzés, vasárnap pedig a verseny.
Valamennyi Forma-1-es pálya közül a monte-carlói a leglassúbb. Az itteni körrekord felállítása során, tavaly 152,749 km/óra volt az átlagsebesség, s ez mintegy 35 km/órával marad el a második leglassúbb pálya, a Hungaroring mögött. Kétszer is előfordult már itt, hogy nem tudták lefutni a teljes versenytávot a szabályok által előírt két óra alatt, s ezért az idő lejárta után kellett leinteni a mezőnyt. Az útvonalon rengeteg a kanyar, s a pilóták helyzetét az is nehezíti, hogy az út viszonylag keskeny, az egyenesek rövidek, előzni szinte lehetetlen.
A rövid egyenesek miatt a motorerőnek itt sokkal kisebb a jelentősége, mint más pályákon, viszont a sok kanyar miatt a gyorsításoknál sok minden eldőlhet. A Forma-1 itteni hosszú történetében - a Monacói Nagydíj már 1950-ben, a kezdetekkor szerepelt, s ez lesz a 49. - háromszor fordult elő, hogy tömeges ütközés miatt már az első körben le kellett állítani, majd újraindítani a versenyt. Az őskorban, amikor nem volt újraindítás, 1950-ben kilenc, 1962-ben pedig öt kocsi ütközött össze az első körben.
A tragikus körülmények között elhunyt Ayrton Senna hatszor tudott itt nyerni, Michael Schumacher és Graham Hill ötször-ötször végzett az élen. Ha tehát vasárnap Schumacher nyerne, befogná Sennát. A most is versenyző pilóták közül Schumacheren kívül Coulthard és Panis győzött már itt. A csapatok közül a McLaren a legeredményesebb tizenegy győzelemmel, megelőzve a hatszor nyerő Ferrarit és Lotust.
A Forma-3000-es bajnokságon ma már időmérő edzések lesznek, Baumgartner Zsolt igyekszik a korábbinál is jobb eredményt elérni.
Korábban:
Fórum: