Vágólapra másolva!

Fotó: Hoch Zwei
A hinwilliek ásza, Heidfeld a kocsiban, Massa mellette

A csapat egy légierő-bázison mutatta be az új C21-est, Zürichben. Sauber bízik pilótáiban, Nick Heidfeldben és az újonc Felipe Massában. "Tudjuk, hogy nem kis célt tűztünk ki magunk elé. Jó eredményt értünk el 2001-ben, a mi nézőpontunkból ez volt a maximum. Mindamellett ez lesz a tizedik évünk az F1-ben, ezért a lehető legtöbbet nyújtjuk, hogy megismételjük a tavalyi teljesítményünket. Megpróbálunk annyi pontot szerezni, amennyi csak lehetséges és megvédeni a negyedik helyünket" - hangoztatta Sauber.

Az új kocsi kinézetre hasonló a C20-ashoz, Willy Rampf technikai igazgató azonban rengeteg változásról számolt be: "Fő célunk az aerodinamika fejlesztése volt. A változás kiterjed a súlyeloszlásra, az alacsonyabb súlyközéppontra, a könnyebb és szilárdabb karosszériára, de optimalizáltuk a váltót, a felfüggesztést, a motort és egyéb alkatrészeket is."

Heidfeld és Massa már vezette a kocsit Fioranóban, illetve Barcelonában a múlt héten, és mindketten rendkívül jó véleménnyel voltak róla. A McLaren idén szerződtette a Sauber tavalyi nagy felfedezettjét, Kimi Räikkönent, a svájci csapat pedig abban reménykedik, hogy Felipe Massa személyében is egy leendő sztárt vonnak be a Forma-1-be.

"Felipe azonnal meggyőzött minket szeptemberben és októberben a mugellói teszteken. Nagy előrelépés a Formula 3000-ből az F1, de nem túl nagy egy tehetséges pilóta számára. Massa megmutatta, hogy jól képes bánni a 800 lóerővel" - állította Sauber.

Az istálló természetesen bízik Heidfeld tapasztalatában is, amit az előző évben szerzett a kocsival. "Nick bebizonyította, hogy képes folyamatosan magas szinten teljesíteni. Harmadik szezonjában képes lesz a mezőny első harmadában végezni" - bizakodott Sauber.

"Nicknek problémái voltak a rajtoknál, tehát úgy döntöttünk, megkönnyítjük kicsit az életét" - avatott be egy kis titokba Rampf. "De ez puszta szemmel nem látható, akár az új váltó, melyet a Petronas-tuningolt Ferrari-motorokhoz kellett igazítanunk. Idén a Sauber a 2001-es Ferrari-motort kapja, amely lejjebb van a vázban a 2000-esnél.

Az első benyomások a teszteken nagyon kedvezőek voltak. "Jó időket futottunk nagyobb fennakadás nélkül. Bízunk benne, hogy a C21 jól megfelel a várakozásainknak" - zárta mondandóját Rampf.

Ajánlat:

Korábban:

[stefano.nuovolacchi]

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!