Michael Schumacher három és fél év után újra technikai hiba miatt kényszerült feladni futamot, a múlt vasárnapi bahreini viadal előtt utoljára a 2001-es Német Nagydíjon kellett defektes alkatrész (benzinpumpa) miatt szomorkodnia. A hétszeres világbajnoknak három futam után két pontja van, ezzel - a nullpontosokat leszámítva - utolsó a világbajnoki pontversenyben.
"Természetesen csalódott vagyok a kiesés miatt, de egyszersmind elégedett is, mert rengeteget fejlődtünk Ausztráliához és Malajziához képest" - mondta Schumacher. "Jó pozícióból vághatunk neki a következő futamoknak, tudjuk, hogy képesek vagyunk a győzelemre. A magam részéről biztos vagyok benne, hogy az F2005-ös 'segítségével' hamarosan felállhatunk a dobogó tetejére."
A Ferrarinak nem is az autóval, hanem a gumikkal van baja, a Bridgestone egyszerűen képtelen lépést tartani a Michelinnel. A különbség elsősorban extrém hőségben jön ki, így a következő, San Marinó-i Nagydíjon elméletileg már nem lesznek akkora hátrányban Schumacherék, mint eddig.
"Azért javítanunk kell a megbízhatóságon is" - tette hozzá a világbajnok. "Nincs nagy baj, hiszen még csak három futam pörgött le, Imoláig pedig van még közel három hetünk, hogy kijavítsuk a hibákat. Alonsóval szemben 24 pont a hátrányom, de ez egyáltalán nem ledolgozhatatlan. Sok van még hátra, bármi megtörténhet, s mivel az F2005-ösben benne van a győzelem lehetősége, még nem mondtam le a világbajnoki címről. Amíg van esélyem, harcolni fogok!"
Erre válaszul Alonso közölte, a Renault-ban még annál is több van, mint amit eddig láthattunk. "Idén olyan nyolcvan százalékot hoztam ki az R25-ösből, mégis kétszer pezsgőzhettem a pódium tetején" - üzent a spanyol Maranellóba a Marca hasábjain. "Tavaly végig a határon autóztam, mégis csak ötödik lettem, az idei géppel viszont szinte bármit elérhetek." Szavait megerősítette Pat Symonds főmérnök is. "Hogy őszinte legyek, még nem hoztuk ki a teljes sebességet autóinkból. Van még tartalékunk arra az esetre, ha elkezdenek szorongatni minket..."