Bernie Ecclestone múlt héten kürtölte világgá, hogy minden befolyását latba fogja vetni az időmérő megreformálása végett, első lépésként az imolai San Marinó-i Nagydíjon hívta egyeztetésre a csapatokat. Pénteken és szombaton is tárgyaltak az érintettek, megegyezés azonban egyelőre nem született. Pedig a Minardit irányító Paul Stoddart szerint sürgősen változtatni kellene.
"A vasárnapi második edzés agyrém kategória" - fogalmazott Stoddart a Reutersnek. "Értéktelen, felesleges, s nem hiszem, hogy túl sok támogatója akad ennek a rendszernek." Stoddart szerint a csapatok egyetértettek abban, hogy változtatásra van szükség, de erre csakis alapos megfontolás után és mindenki támogatása mellett kerülhet sor. "A Forma-1 érdekesebbé tétele a cél, a magam részéről semmilyen megoldást nem zárok ki."
A megbeszélésen elhangzott egy olyan javaslat, amely kieséses rendszerűvé változtatná a kvalifikációt. E szerint a szombati, egyórás tréning első tizenöt percében mindenki együtt körözne a pályán, negyed óra elteltével a leglassabb öt kiesne. Rövid, ötperces szünet után újabb negyedórás szakasz következne, amelynek leteltével újabb öt pilóta búcsúzna. A második pauza után a megmaradt tíz versenyzőnek húsz perce lenne eldönteni, ki induljon a pole-ból.
Az elképzelés nem aratott osztatlan sikert, Ron Dennis, a McLaren első embere abban is kételkedik, hogy sikerül jó megoldást találni. "Nehéz lesz olyan rendszert kidolgozni, ami mindenkinek jó" - vélekedett Dennis. "Ebben a sportágban nagyon sok minden függ az autók teljesítményétől, így - mondjuk - egy olyan szisztémából, amelynek értelmében szombaton 'versenyre tankolt' autókkal kéne körözni, a nagyobb üzemanyagtartállyal rendelkező autók profitálnának. Csapatként nem szívesen bólintanánk rá olyan javaslatra, amely számunkra hátrányos, s ezzel valószínűleg így vannak a többiek is."