Rakonczay kenuja a kikötés helyszínén, Antiguán maradt, innen szállította volna vissza Szeremley Huba hajója, az Elisabeth. A borász hajója azonban viharba került, és a 12 méteres hullámok között felborult az elsüllyeszthetetlennek tartott kenu.
"Elszakadt az egyik vitorla, és a felfordult kenu miatt teljesen kormányozhatatlanná vált a hajó. Olyan volt, mintha lehorgonyoztunk volna" - nyilatkozta Szeremley, aki végül azt a döntést hozta, hogy az ötórai küzdelem után saját biztonságuk érdekében elvágja a kötelet, amellyel a Vitézt vontatták.
"Természetesen rosszul érint az elvesztése, rengeteg élményem fűződik hozzá, másrészt pedig kölcsönkaptam Fa Nándortól" - mondta Rakonczay a 7,5 méter hosszú és üresen 200 kilós kenu elvesztéséről. Szerinte esélytelen, hogy valaki megtalálja a kenut - amelyet az eredeti tervek szerint kiállítottak volna az ország több pontján - az óceánon, mert nincs rajta jeladó és a hullámok között nehezen vehető észre.
Rakonczay december huszadikán, a portugáliai Lagos kikötőjéből indult útnak, hogy elsőként szelje át az Atlanti-óceánt egyedül, egy speciális, Fa Nándor által épített kenuval. Egy vihar miatt február hatodikától minden kapcsolatot elvesztett a külvilággal, így csak feltételezni lehetett, hogy merre jár és hogy egyáltalán életben van. Végül március 25-én, magyar idő szerint éjfél körül hazatelefonált a Karib-tengeri Antigua szigetéről.