"Ez a gigakör nem hasonlítható egyetlen épített versenypályához sem, amelyeken tekintélyes sebességnél is tudod, hogy ha benézed a féktávot, akkor sem lehet nagy bajod. Itt viszont nincs kifutási lehetőség, és hiába vannak masszívan megépítve a túraautók, 250 km/h óra feletti tempónál a pilótára is veszélyes lehet egy baleset. Amikor ez testközelből tudatosult bennem, eszembe jutott, hogy néhány évtizeddel ezelőtt mekkora kihívást jelenthetett a pilótáknak a mienknél sokkal kevésbé biztonságos autókkal ugyanúgy a határon vezetni itt, például a Forma–1-ben" - mondta a németországi versenyhétvégéről Michelisz, aki mesélt a bukásáról is.
"Csütörtökön kapásból meg kellett tanulnom, hogy ez a pálya nem játék. 255 km/h-s sebességnél kapott az autóm jobb első kereke defektet, és nagy szerencsém volt, hogy megúsztam a szalagkorláttal való találkozást, mert abban a kocsi könnyedén megsérülhetett volna annyira, hogy véget is ér a hétvégénk, mielőtt igazán elkezdődhetett volna" - eleveníti fel a történteket a pilóta.
A defektnél Michelisz ösztönösen balra rántotta a kormányt, ami elég volt ahhoz, hogy a jobb oldali szalagkorlátot elkerülje, de utána már csak utas volta a pörgő autóban.
"Nem tudtam, mi fog történni, és ez meglehetősen kellemetlen érzés volt. Ez volt karrierem legfenyegetőbb vészhelyzete, annál is durvább volt, mint amikor Portóban 200 km/h-val a betonfalnak ütköztem. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy egyáltalán nem fékezett ez az eset a folytatásban, de az időmérőre már teljesen magam mögött hagytam, akkor már azokat a kanyarokat is teli gázzal teljesítettem" - írta a futamról Michelisz saját weboldalán.
A pilóta azt is elárulta, hogy nagyon örül az első futamon megszerzett negyedik helyének, mert a Honda vezérkara élőben láthatta, ahogy elveri a többieket, és bár fájóan gyorsan ért véget számára a második futam, ugyanazt érezte, amit a hungaroringi hétvégék végén szokott, és alig várja a visszatérést.
A pilóta teljes bejegyzését itt olvashatja el.