A műrepülő-világbajnok pilóta hétfőn a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatót, amelynek felvezetéseként új gépével, az Edge 540-essel landolt a mogyoródi versenypálya célegyenesében. Besenyei Péter elmondta, az elmúlt két évben egy magyar fejlesztésű géppel, a Corvus Racerrel repült, amely ugyan a legszebb volt a mezőnyben, de a szűk fordulókban rendre bukott néhány másodpercet, emiatt nem tudott a győzelemért harcolni.
"Remélem, ennek az időszaknak vége, hiszen itt van az Edge 540-es legújabb verziója. A szűk fordulókban egyszerűen remek. A kormány kemény, a fülke kicsit szűk, alig férek bele, de végül is ez egy versenygép, nem arra tervezték, hogy komfortos legyen. Ami az eredményt illeti, nyilván botorság lenne kijelenteni, hogy nyerni akarunk, mert a többiek is rutinos és jó pilóták, de az esélyeink megnőttek" - mondta Besenyi Péter.Gyulay Zsolt, a promóter Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a Forma-1-es Magyar Nagydíj mellett az Air Race a másik olyan technikai sportrendezvény, amely imázs és reklámérték szempontjából nagyon sokat hoz az országnak, éppen ezért volt fontos, hogy 2009 után visszatérjen a sorozatba a budapesti állomás.
A kísérőprogramokkal kapcsolatban Gerst Péter, a Hungaroring Sport Zrt. alelnöke elmondta, Magyarországra érkezik a Flying Bulls számos különféle géppel, az egyik legnagyobb újdonságot azonban az Amerikai Légierő négy A10-es gépe jelenti majd. Ez az a típus, amelyet varacskos disznónak is becéznek, és ilyet még nem láttak eddig egyetlen rendezvényen sem a Duna fölött.
Lippai Péter ezredes, az MH 88. Könnyű Vegyes Zászlóalj parancsnoka megjegyezte, műszaki alakulataik egy harmincperces dinamikus bemutatóval készülnek helikopterekkel, vadászrepülőkkel.
Legutóbb, vagyis 2009-ben 650 ezer néző figyelte a felfújható kapuk között zajló száguldást, idén is legalább ötszázezer szurkolót várnak a programra, de legszívesebben megcéloznák a hat évvel ezelőtti nézőszámot.