A rendhagyó sepangi versenyhétvégén a szombati gyorsaságimotor-verseny miatt mindhárom futamot vasárnap rendezik, így a versenyzők az első 9 körös ütközöt után alig több mint két órával ujra volán mögé ültek. Az első versenyt az élről kezdő, és kezdeti előnyét végig magabiztosan őrző
Michelisz Norbert a fordított rajtrácsnak köszönhetően ezúttal a 10. kockából indulhatott, közvetlenül Esteban Guerrieri mellől,
aki az elsőszámú és szinte egyetlen kihívója az összetett bajnoki címért folyó harcban. Michelisz 351, míg az argentin 324 ponttal várta a rajtjelzést, míg a négyszeres Yvan Muller, aki matematikailag még szintén ott volt a bajnokjelöltek között 316 pontról és a 13. helyről indult. Előtte viszont Tassi Attila rajtolt, aki megpróbálhatta feltartani a rutinos franciát.
A látszott az első futamban, hogy az esélyesek jó formában ültek autóba a szitáló esőben. Michelisz előnyét ugyan egyik vetélytársa sem fenyegette, de Guerrieri és a 16.-ról a 6. helyre rakétázó Muller is nagyszerűen autózott. A második futamban pedig bármi megtörténhetett, ezúttal ugyanis a magyar pilóta is a mezőny sűrűjében kellett, hogy kiverekedje magának a lehető legjobb pozíciót: ami adott esetben azt is jelenthette, hogy legalább 25 pontot megőriz az előnyéből és akkor a már összetett világkupagyőztesként állhat rajthoz az utolsó, harmadik futamban.
A második futam előtt elállt az eső, így minden pilóta slick gumikra váltott mind a négy keréken (az els futamban voltak, akik hátra vizes gumit tettek a szitáló eső miatt). Michelisz malmára hajthatta a vizet, hogy három hyundaios (Augusto Farfus, Gabriele Tarquini és Nicky Catsburg) is előtte, illetve Guerrieri előtt volt a rajtnál, akik hatalmas segítséget jelenthettek a magyar pilótának azzal, hogy feltartják a hondás riválist. Az ötperces jelzés előtt azonban egyszercsak elkezdett esni az eső, nem is kicsit, így minden csapat lázas kerékcserékbe kezdett, és a többség visszatért a 2+2-es gumiszettekhez.
Apró közjáték előzte meg az állórajtot: a harmadik kockában az indítás előtt adta meg magát Frederic Vervisch autója, amelyik három kerékkal árválkodott a rajtrácson, megnehezítve a mezőny dolgát, ugyanis mindenkinek ki kellett kerülnie a lerobbant Audit. A felvezető körben aztán a 2+2-esek szinte kivétel nélkül belátták, hogy ezt a pályát ebben az időjárásban csak esős szetten lehet teljesíteni, úgyhogy a mezőny jelentős része a boxutcából rajtolt egy kerékcsere után.
Michelisz rajtja nem sikerült jól, Guerrierié viszont igen: a magyar versenyző visszaesett a 15., még éppen pontszerző helyre, míg az argentin egészen az első helyig vágtatott előre, Muller pedig a 7. helyen volt már a pálya középső részén. Csúszkáltak az autók, Michelisz is elhagyta az aszfaltot, de nála is rosszabbul járt Catsburg, aki alatt kigyulladt a Hyundai.
A piros zászló után bejött a biztonsági autó, a versenyzők pedig felálltak a rajtrácsra abban a sorrendben, ami a biztonsági autó beállásakor érvényben volt, és kereket cserélt, akinek kellett, köztük Michelisz is. Guerrieri az első helyről várta az új rajtot, míg Michelisz csak a 24.-ről, mögötte pedig Tassi Attila sorakozott fel.
A kiállásnál Guerrieri orra alá dugtak egy mikrofont, ő pedig nem volt szívbajos:
A kilencedik helyről feljöttem az elsőre, és most lehet, hogy megint a kilencedik helyről kell indulnom? Ez a legnagyobb hülyeség, amit életemben láttam
– méltatlankodott az argentin pilóta.
A WTCR szabályai szerint, ha úgy intik le a futamot, hogy a mezőny kevesebb mint két teljes kört tesz meg, akkor nem osztanak pontot, és ebben az esetben Michelisz Norbert össztett bajnokként állhat fel a villanyfényes harmadik futamhoz. Ha legalább a táv 70 százalékát megteszik, akkor felezik a pontokat, míg, ha ennél többet mennek, akkor teljes pontokat osztanak. De hosszú percek elteltével sem tudott senki semmit: az eső elállt, a csapatok találgatták, hogy milyen gumikat tegyenek föl, illetve várták, hogy a versenybizottság hogy dönt az új rajtsorrendről.
Yvan Muller sem volt nyugodt, ő kemény szavakkal illete Michelisz hyundaios csapattársát, Nicky Catsburgöt, aki szerint egyértelműen direkt ment neki hátulról, hogy kiüsse őt a versenyből. A hollandot is megszólaltatták, aki határozottan állította, hogy vétlen: "Ezen az aszfalton esélyem sem volt megállni, sajnálom, ami történt, Yvantól is bocsánatot fogok majd kérni" – mondta Catsburg. Akinek az autóját rajtra kész állapotba hozták az újabb indításig:
A kellemes szubtrópusi időjárásban ötpercenként szakadt le az ég és sütött ki a nap, a versenyizottságtól pedig semmilyen információ nem jött ki, miközben Guerrierit rádión megnyugtatták, hogy az élről fog rajtolni, miután az utolsó mért szektorban ő állt az élen. Ez viszont azzal járt, hogy Michelisznek valóban a 24. helyről kellett elindulnia.
A helyzetet tovább bonyolította, hogy az idő szaladt, és egyre közelebb volt a harmadik, helyi idő szerint 20 óra 10-re, magyar idő szerint 13:10-re kiírt futam...
Michelisz végül magyar idő szerint 12:07-kor kapott információt a csapatrádión, eszerint Nestor Girolami és Esteban Guerrieri indulhatott az első sorból, a magyar pilóta pedig a 13. már pontszerző rajtehelyről eredhetett utánuk a biztonsági autó mögül immár sötétben. Tassi Attila pedig a 25. helyről rajtolhatott.
Michelisz előtt egy hyundaios csapattársa, Augusto Farfus volt csak, miközben két hondáson is át kellett volna vágnia magát, hogy Guerrieri közelébe férkőzhessen. A kényszerszünetben Catsburgöt vadul ekéző Muller vígan robogott az ötödik helyen...
A biztonsági autó kiállása után Girolami egyből elengedte Guerrierit, miközben Farfus próbálta kicsit lelassítani Yvan Mullert.
A negyedik körben Michelisz kettőt előzött, és már a 11. volt, a célegyenesben pedig Tiago Monteirót is megelőzte.
Ekkor két helyre volt a márkatárs Farfustól, rádión pedig meg is erősítették, hogy amint utoléri a brazilt, az azonnal elengedi őt.
"Kéne egy kis segítség, mert nagyot kell csatáznom Tiagóval" – szólt be rádión Michelisz, mire Farfus egyből beállt mögé, a magyar pilóta pedig Rob Huffot is megelőzte és máris a nyolcadik volt, ami nyolc pontot jelentett neki. A hatodik helyen autózó Yvan Muller viszont kiszállt az összetett elsőségért folyó harcból, de jobb volt tőle távol maradni. Guerrieri eközben egyedüli pilótaként, aki látott is valamit száguldott a futamgyőzelem felé, Norbi a nyolcadik, Tassi Attila pedig a 17. helyen állt hetedik körben, két pozícióra a pontszerző helyről.
Michelisznek rádión azt mondta a csapatvezető, hogy jó a nyolcadik hely, fő a biztonság, hogy a harmadik futamban pole pozícióból indulva a legjobb állapotban lévő autóval tudja elkezdeni. Yann Ehrlacher azonban látványosan lassította Micheliszt, és tudni lehetett, ha megpróbálja őt megelőzni a magyar, nem lehet benne biztos, hogy a francia nem próbálja meg kilökni.
A 9. futam végén újabb sárga zászló és újabb biztonsági autó érkezett, sajnos Tassi Attila miatt, ami azt jelentette, hogy Esteban Guerrieri megnyerte a futamot és tizenhét pontot faragott a Michelisszel szembeni 27 pontos hátrányából.
Eredmény, WTCR malajziai versenyhétvége, 2. futam: 1. Esteban Guerrieri, 2. Mikel Azcona, 3. Johan Kristoffersson, 4. Nestor Girolami, 5. Kevin Ceccon, 6. Yvan Muller, 7. Yann Ehrlacher, 8. Michelisz Norbert
A pontverseny élmezőnyének állása 29 futam után (30-ból): 1. Michelisz 359 pont, 2. Guerrieri 349 pont, 3. Yvan Muller 326 pont...23. Tassi Attila 55 pont
A WTCR malajziai hétvégéjének harmadik futamára 13:10-től kerül sor. Ahogy az első kettőt, úgy az ezt is élőben követheti az Origo percről-percre tudósításával.