A Kemer (Antalya) központú Török ralin a csütörtök esti szuperspeciált Grönholm nyerte Peugeot-val, persze mindenki maximum egy-két másodpercen belül volt, Benikék és Fülöpék is. Nem kevesebb mint tízezer néző előtt, jó nagy porban. A péntek hasonlóan mini gyorsaságival kezdődött, ezen Solberg volt a leggyorsabb Subaruval, holtversenyben Rovanperävel (Peugeot).
A tavalyi összetett második norvég nyerte az első komolyabb szakaszt márkatársa, Mäkinen előtt, a Peugeot-pilóták mindenféle problémákkal küszködtek, a fordos Märtin is rengeteget vesztett.
Aztán a negyedik gyorson két nagyágyú is búcsúzni kényszerült, Loeb a Xsarával és Solberg az Imprezával sem tudta folytatni. Sajnos Fülöpék sem, illetve Hirvonen is feladta Forddal. Loeb a rajthoz igyekezve rossz irányba ment, kifogyott a benzin, blama. Solberg elindult a negyediken, de nem sokáig jutott, tönkrevágta a felfüggesztést. Hirvonen esett, dettó.
Amúgy jó kis darabos, köves, poros murva. Többen buktak, rontottak kisebbet vagy nagyobbat (McRae, Burns is), küszködtek problémákkal. A legnagyobb esélyes Grönholm például "karra gyúrt", meg kellett birkóznia a kormánnyal, szervó híján ugye. Märtin Focusában a váltó rakoncátlankodott. Időveszteség, visszaesés, csalódás, ilyesmi. Schwarz Accentjében jó nagy füst terjengett, nem sokat látott a német.
Az ötödik és hatodik gyorson Rovanperä száguld, Märtin is próbál faragni, Grönholm szenved, köztük a többiek - ki éppen jobban, ki pont egy kicsit lassabban. Feltűnő az aszfaltmenő Panizzi remeklése, meg úgy tetszik, Duval máris összhangban új navigátorával, az egyke Subaruval Mäkinen kitart, mindkét Hyundai és Skoda jó. A Citroën sztárjai közül Sainz áll előrébb, McRae van.
A legnagyobb vetélytársak némelyikének kiesése, többek gyengélkedése révén jó eséllyel akár futamgyőzelemre is pályázó finn Rovanperä előnye 20 másodperc Sainz előtt, a hetedik McRae már percen kívül található. Persze a terep, a nehézségek, az új verseny, új szakaszok, kiszámíthatatlan történések miatt ennyi simán behozható, kiderül.
A 2002-es fejlesztésű Forddal igyekvő Benikék kiválóan mentek, persze nekik sem volt felhőtlen napjuk. Vesztettek időt defekt miatt, váltógondok okán, aztán mert feltartóztatták őket (bukás, por, miegymás). De "privátban" majdnem a mieink a legjobbak, szép. Sőt, elképzelhető, lehet, hogy a Skodás Auriol kiesett, nem tudni, s akkor nem is 15., hanem 14. a Benik, Rácz, Ford trió.
Akik egyébiránt a megbeszélt taktikának megfelelően higgadtan, biztonságit autózva szerepeltek, szombaton a szabályok értelmében Pykälistö és Grönholm után, Märtin előtt rajtolnak majd. Cél még mindig a cél: "Az első szakaszon vészprogrammal mentünk, ezért ott elég rossz időt futottunk, a második elején kaptunk egy defektet, a harmadikon előbb Solberg, majd Hirvonen akadályozott" - mondta Benik Balázs. "Ott sajnos álltunk másfél percet, végül előttünk volt Pykälistö, mögötte kellett mennünk. Az ötös gyorson megint kaptunk egy defektet, ezért is vesztettünk egy kis időt. Az utolsón minden klappolt, csak azt sajnálhatjuk, hogy nagyon sok hiányosság volt az itinerben."
Rácz Bence így nyilatkozott: "Minden fantasztikus volt az időjárástól kezdve a töbi versenyző hozzáállásáig, olyan nagyságokról beszélek, akiket eddig csak a tévében láttunk. Úgy kezelnek minket, mint bármelyik más vb-s versenyzőt. Úgy érzem, a tervezett koncepciót vittük végig, mindenhol biztonsági autózással mentünk. Egy olyan gyors volt, ahol Balázs érezhetően többet vállalt, amúgy nem kockáztattunk semmit. Sokszor kellett improvizálni, de egy kicsúszásunk, megpörgésünk sem volt, az autó teljesen karcmentes. A szakaszok nagyon nehezek, embert és autót egyaránt próbára tesznek, de fantasztikus helyeken versenyzünk rengeteg ember előtt, semmihez sem fogható élmény. Nyugodtak, jókedvűek vagyunk."