Idén először "csak" az elit vébézik, sem a juniorok, sem az N csoportosok nem képviseltetik magukat. Több WRC-s egység indul viszont, a gyári ötször kettő mellett a finn Tuohino, a német Warmbold és a görög Papadimitriu Ford Focusszal, a norvég Henning Solberg, a portugál Campos és az argentin Perez Companc Peugeot 206-ossal, a finn Välimäki Hyundai Accenttel, a brit Ginley Subaru Imprezával, az olasz Recordati pedig Toyota Corollával nevezett "privátban" a versenyre. Utóbbi kivételével ismerős nevek, és hát némelyikük pontra pontokra is jó lehet, hiszen Cipruson ki szokik esegetni egy csomó menő, borulhat a papírforma.
De mielőtt még a futamról beszélnénk, essünk túl a szokásos gyári indulók felsorolásán: a pontversenyben kisebb meglepetésre élen álló Ford az észt Märtinnel és a belga Duvallal, a Citroën a francia Loebbel és a spanyol Sainzcal, a Peugeot az egyaránt finn Grönholmmal és Rovanperäval, a Subaru a norvég Petter Solberggel és a finn Mikko Hirvonennel, a Mitsubishi meg a francia Panizzivel és a finn Sohlberggel igyekszik minél jobb eredményt elérni.
És ha már a konstruktőri helyzetet említettük: egyéniben meg ugye embertelen szoros az állás: Märtin, Loeb, Grönholm és Solberg csupán egy-egy pontra egymástól, remek.
No de akkor a futamról: Ciprus kegyetlen, durva és kiszámíthatatlan. Az még rendben, hogy murva, de annyira durva, hogy nem is kövek, inkább sziklák jelentik az "utat". Az össztáv 1136,72 km, ebből 326,68 a gyorsasági, 18 szakaszra bontva (pénteken, szombaton és vasárnap is 6 gyors lesz).
A Ciprusi rali "vébésítése", 2000 óta sorrendben Sainz (Ford), McRae (Ford), Grönholm (Peugeot) és végül Solberg (Subaru) tudott nyerni, tavaly még Rovanperä és Loeb állhatott fel a dobogóra. És irdatlan volt a hőség, és kemény 66 km/ó volt az átlagsebesség...
Előbbi felsorolásból látszik, hogy nincs egyke favoritja a Limassol központú versenynek, bármelyik nagy márkának vagy menőnek összejöhet a siker (avagy könnyen egy csúnya bukta is). A nyilatkozatokon átfutva mindenki óvatosan optimista. Talán az Új-Zélandon a 40. WRC-győzelmét ünneplő Subaru bizakodhat leginkább - fantasztikusan erős és gyors az új Impreza. De az elég gyors volt, ahogy Mexikó is, ahol Märtin diadalmaskodott a szélvész Focus volánja mögött. Az első két viadalt ugye Loeb nyerte - Monacóban ahogy kellett, Svédországban pedig történelmet írva.
Érdekes egyébként, hogy Ciprust követően is marad a "környékén", júniusban Görög-, majd Törökországban porol a mezőny. És még azt se felejtsük, hogy mindegyik gyári gép viszonylag új, R-Go pénteken start, mindenki érdeklődjön, kövesse figyelemmel az eseményeket akár itten, az [origo] segedelmével.