A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNKoch Máté
12:25VívásMate Tamas Koch-Grabiel Lugo
HUNPupp Réka
12:25CselgáncsReka Pupp-Sosorbaram Lkhagvasuren
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNSiklósi Gergely
13:40VívásJakub Jurka-Gergely Siklosi
HUNPásztor Flóra
14:05VívásYun-Jia Zhang-Flora Pasztor
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
NyílNyíl

Már a Hyundai kereskedők se tudták megakadályozni, hogy 20 éve piacra dobják a Kia Picanto-t

Fotó: Kia
Vágólapra másolva!
Először még elkaszálták, 2004-ben aztán megérkezett Európába a Kia miniautója. Két országban is rendeztek Picanto márkakupát.
Vágólapra másolva!
Fotó: Kia

A Mazda által konstruált, de a Kia által gyártott Pride (Mazda 121, Ford Festiva) miniautó gyártásával 2000-ben álltak le, és készen is álltak az utódával. A Hyundai 1998-ban vásárolta fel a Kia márkát, és az Atos mini alapján készítették el az 1999-es Busani Autószalonon bemutatott Kia Visto nevű autót. Azonban az európai Hyundai-márkakereskedők tiltakozása miatt azonban mégse a Kia kapta meg az autót Európában, hanem az Atos mellett Atos Prime-ként forgalmazták. A következő generációváltásnál már nem volt ekkora hatása a modellpolitikára a kereskedőknek, úgyhogy 2004-ben megérkezett a Kia Picanto – Mark Zuckerberg ekkor indította el a Facebook-ot...

Fotó: Kia

Ez a márka harmadik legrégebben gyártott modellje a Sportage és a Sorento mögött, olyan öreg, hogy az első generáció még a tigrisorr-hűtőrács előtt készült - Európában, az utolsó hónapokban a hazai piacokon már a jellegzetes formájú kerettel töltötték meg az egyébként kis méretű hűtőrácsot. Annyira az európai piac igényeire szabták a minit, hogy még az 1,5-ös 4 hengeres megcsonkolásával 1,1 literes (75 LE/153 Nm), változó geometriás turbóval szerelt dízelt is készítettek hozzá. 2004-2006 között a Picanto volt a Kia legnépszerűbb autója Európában (58 579 db, 85 314 db, 76 550 db), nagyjából az értékesítés harmadáért felelt.

Fotó: Kia

A 2011-ben érkezett második generációs modellnél már csak benzines (piactól függően autógázas) motorokkal kínálták a minit, ez alkalommal kifejezetten az európai piac számára 3 ajtós karosszériát készítettek. Az 1,25 literes 4 hengereshez már motorleállítót is kínáltak. A holland forgalmazó kínálta a szabadidő-autós körítésű R-Cross változatot, amelyből mindössze 500 példányt készítettek. A 2014-es modellfrissítéstől volt elérhető az érintőképernyős fejegység, 2015-től lehetett befizetni az 1,0 literes turbómotorral (106 LE).

Fotó: Kia

A 2017-es harmadik Kia Picanto esetén már nem kapott kiemelt figyelmet (dízelmotor, 3 ajtós karosszéria) az európai piac, de megjelent a kínálatban a GT-Line sportos változat. Az évek során Lengyelországban és Portugáliában is szerveztek márkakupákat a miniautóval. Még az idén a kereskedésekben lesz a 4. generációs Kia Picanto, amely lényegében az előd alapos frissítésével készül, sokkal vérmesebb megjelenéssel és több vezetőtámogató rendszerrel.
 

Fotó: Kia

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!