Schumacher nyerte az időmérőt, Webber indul az élről
2012. május 26. 13:50
Köszöntjük kedves olvasóinkat! A Monacói Nagydíjon mindig kivételesen nagy jelentősége van a kvalifikációnak, mert az utcai pályán borzasztó nehéz előzni. A DRS használati zónája a célegyenesben lesz a futamon, de a csupán párszáz méter hosszú szakasz nem igazán segíti az előzéseket, ahogy tavaly kiderült.
Miután az utolsó edzésen ütközött Sergio Pérezzel. Itt a cikkünk erről. Az edzésen Nico Rosberg volt a leggyorsabb, de csak minimális előnnyel utasította maga mögé a Ferrarikat és Vettelt. Mivel Maldonado balesete miatt piros zászlóval ért véget a gyakorlás, több versenyző és autó formájára nem derült fény a szuperlágy gumikon.
Nem várható eső az időmérőre, a levegő hőmérséklete 23, a pályáé 39 fokos.
A csapatokon belüli sorrendek:
Vettel 2 - 3 Webber
Button 0 - 5 Hamilton
Alonso 5 - 0 Massa
Schumacher 2 - 3 Rosberg
Raikkonen 2 - 3 Grosjean
Di Resta 4 - 1 Hulkenberg
Kobayashi 2 - 3 Perez
Ricciardo 4 - 1 Vergne
Maldonado 4 - 1 Senna
Kovalainen 5 - 0 Petrov
De la Rosa 5 - 0 Karthikeyan
Glock 3 - 2 Pic
A versenyzők kint vannak az ellenőrző körökön.
A német öt rajthelyes büntetést hozott magával barcelonából a Sennával történt ütközése miatt.
A spanyol 1:17.128-ös körrel vezet.
Sergio Pérez az uszodánál lévő sikán után a falnak ment, ettől letört az első szárnya, és elvesztette a bal hátsó kerekét. Leállították az edzést.
A mexikói valószínűleg átvette volna a vezetést, ha nem megy a falnak. A visszajátszás alapján úgy tűnik, vezetői hiba történt. Tavaly is miatta állították le az időmérőt, de akkor nagyobb volt a balesete.
Eltakarították a Sauber roncsait és a leszakadt kerekét, újraindult az időmérő első szakasza.
Alonso, Vergne, Kobajasi, Ricciardo, Schumacher, Maldonado, Karthikeyan, Senna, de la Rosa, Rosberg.
Elképzelhető, hogy Pérez a pályán korábban megütötte a bal első kerekét, és azért nem fordult be a Sauber az uszoda utáni balkanyarba. Elképzelhető, hogy még a Maldonadóval történt incidens (a 3. szabadedzésen összeütköztek) következménye volt ez a baleset.
Rosberg az első 1:15.929-es körével, mögötte fél másodperccel Schumacher a második.
A hétszeres világbajnok ideje 1:15.873.
Hét tizeddel van Schumacher mögött az aktuális világbajnok, de ez már 11 hely különbséget jelent köztük a szoros mezőny miatt.
A HRT-k is szűk másfél másodperccel jobbak a 107 százalékos időnél.
1:15.418-as körrel vezet Nico Hülkenberg, de már szuperlágy gumival. Mögötte Grosjean a második hátom tized hártányban, de a francia nem tette fel a gyorsabb gumit.
Hülkenberg nyerte a Q1-et Kobajasi és Grosjean előtt.
A kiesők: Kovalainen, Petrov, Glock, de la Rosa, Pic, Karthikeyan, Pérez.
A tv-kommentátorként dolgozó egykori pilóta, Anthony Davidson a visszajátszások alapján arra a következtetésre jutott, hogy Sergio Pérez a balesete előtt egyszerűen rossz íven ment át a sikánon, és ezért ment neki a kijáratánál a falnak.
Vettel és a Räikkönen a szuperlágy gumikat már a Q1-ben feltette, így jutottak tovább. Az élcsapatok pilótái közül csak ők tettek így, a többi pole-ra esélyes pilóta csak a lágyakon ment a Q1-ben. Ez gondot jelenthet később a két versenyzőnek.
Sokan máris a pályán.
A brazil 1:15.983-as körével áll a tabella élén, már a Q1-ben is megverte Alonsót és a szabadedzéseken is. Végre jó formában vezet ezen a hétvégén.
A német 1:15.022-es kört ment szuperlágy gumikon, ez a hétvége eddigi legjobbja. Webber csak 13 ezreddel van mögötte.
Letört az első szárny a Toro Rossóról, maga alá gyűrte az autó, és így megy a boksz felé.
A továbbjutó helyeken: Rosberg, Webber, Hamilton, Alonso, Maldonado, Schumacher, Massa, Button, Vettel, Kobajasi.
A tavaly is sok gondot okozott bukkanónál, az alagút után tört ki a Toro Rosso hátulja, és ezért ment neki a korlátnak a francia. Úgy tűnik, mégsem sikerült kijavítani tökéletesen az úthibát.
Elkezdődött a gyors körök utolsó rohama.
A brazil az első ember, aki 1:15 alatt ment ezen a hétvégén Monacóban. Ideje: 1:14.911.
A venezuelai ideje 1:15.026, alig marad el Rosbergtől.
A második szabadedzés győztese, Jenson Button nem jutott be a Q3-ba.
Akik továbbjutottak: Massa, Rosberg, Maldonado, Webber, Schumacher, Alonso, Hamilton, Grisjean, Vettel, Räikkönen.
A kiesők: Hülkenberg, Kobajasi, Button, Senna, di Resta, Ricciardo, Vergne.
Felbőgtek a motorok, Rosberg már gyors kört teljesít.
A venezuelai 1:15.245-ös körrel az élen. Mögötte Rosberg, Hamilton és Schumacher.
Időközben Grosjean is volt első, de már Rosberg van az élen 1:14.572-es körével.
Vettel és a két Ferrari van a Q3 utolsó három helyén egyelőre.
A spanyol már az ötödik, négy tizeddel kapott ki Rosbergtől.
A hétszeres világbajnoké a legjobb idő, így az ötödik helyről fog indulni a vasárnapi versenyen a büntetése miatt.
Schumacher, Webber, Rosberg, Hamilton, Grosjean, Alonso, Massa, Räikkönen, Maldonado, Vettel.
Az első két helyzett életkora összesen 78 év.
Utoljára a 2006-os Francia Nagydíjon végzett az élen az hétszeres világbajnok az időmérőn.
Mark Webber idén elsőször indulhat az első helyről a versenyen, de ezt most Schumacher büntetésének köszönheti. Utoljára tavaly Németországban volt pole pozícióban az ausztrál.
A 2006-os Francia Nagydíj óta először sikerült Michael Schumachernek a leggyorsabbnak bizonyulnia egy Forma-1-es verseny időmérőjén. A hétszeres világbajnok a hétvége első felében nem szerepelt feltűnően Monacóban, de a Q3 végén, amikor egymás után születtek a jobbnál jobb eredmények, hirtelen előhúzott a kalapból egy 1:14.301-es időt, melyet senki sem tudott überelni.
Fájdalom a számára, hogy barcelonai büntetésének következtében öt hellyel hátrébb sorolják majd a rajtrácson - ezt a Bruno Sennával való ütközés miatt kapta -, így csupán a 6. pozícióból indulhat vasárnap. Monacóban kifejezetten nehéz előzni, Schumacher azonban így sem tűnt elkeseredettnek. "Nyilvánvalóan izgatott vagyok, bebizonyosodott, amit régóta éreztünk" - utalt a Mercedes erős tempójára. "Hálás vagyok a Mercedes bizalmáért és támogatásáért. Most sikerült valamennyit visszaadnom belőle, és remélem, hogy holnap még többet tudok visszaadni."
A Mercedest irányító Ross Brawn a BBC-nek elismerte, hogy Schumacher eredménye láttán kicsordult a könnye. "Egész hétvégén jó formában volt, és a kvalifikáción minden összejött neki. Bosszantó a büntetést, de ez van" - közölte. A csapatot nem érte pótolhatatlan veszteség, mert a 3. helyen záró, Schumachernél 147 ezreddel lassabb Nico Rosberg révén maradt reális esélyük a győzelemre. A német pilóta az első sorból rajtolhat, Mark Webber mögül.
Kattintson a képre a galériához!
A 2010-es monacói győztes 1:14.381-et repesztett a Q3-ban, az első szektorban veszített némi időt. A pole pozíció kedvező helyzetet teremt számára holnap, csapattársa, a bajnoki címvédő ugyanakkor küzdelmes futamra számíthat. Sebastian Vettelnek a biztonság kedvéért már a Q1-ben el kellett használnia egy szett szuperlágy Pirellit, a Q2-ben szintén szenvedett, a Q3-ban pedig mért kört sem jegyzett. A BBC-nek elmondta, hogy "délelőtt még minden nagyon jónak látszott, de később rossz irányba indultak el, amitől az autó nem lett annyira jó az időmérőn."
A McLarennél hasonlóan vegyes volt az összkép. Lewis Hamilton úgy érezte, mindent kipréselt autójából, így a 3. helyről, Webber és Rosberg mögül startolhat, Jenson Button viszont már a második fordulóban elvérzett, és bevallotta, hogy egyszerűen nem volt megfelelő a tempója.
A délelőtt bíztató formát mutató Lotusok és Ferrarik a középmezőnyben végeztek. Romain Grosjean a negyedik, Fernando Alonso az ötödik, Felipe Massa a hetedik, Kimi Räikkönen a nyolcadik rajtkockát szerezte meg. Massa balszerencsés volt, mivel hiába tartotta a lépést Alonsóval, végül egy tizeddel kikapott tőle a Q3-ban, így Schumacher pont kettejük közül fog indulni. Pedig a brazil a Q2-es idejével legyőzte volna csapattársát.
A barcelonai győztes, Pastor Maldonado bevitte a Williamst az időmérő utolsó felvonásába, de délelőtti butasága miatt csak a 19. rajtkocka lesz az övé: az történt az utolsó edzésen, hogy ráhúzta autóját Sergio Pérezére az alagút előtti jobbosnál, amiért tíz rajthelyes büntetést róttak ki rá a sportfelügyelők. Elképzelhető, hogy az eset Pérez délutánjára is hatással volt, mert a mexikói a Q1 elején falhoz csapta Sauberjét az uszodánál. A visszajátszásból kiderült, hogy az autó balelső kereke nem igazán akart elfordulni, és a sérülést akár a délelőtti koccanás is okozhatta.
Az időmérő során még egy jelentősebb baleset történt, amikor az alagút utáni féktávon Jean-Eric Vergne lebontotta kissé Toro Rossóját. A francia autóján az első szárny és a hátsó futómű sérült meg.
Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.