A Ferrari megerősítette vezető helyét a Kanadai Nagydíj utolsó szabadedzésén is, amelyen a világbajnokság éllovasa, Sebastian Vettel ragadta magához a kezdeményezést. A Mercedesnek ezúttal csak a 3. és 5. helyet sikerült megszereznie, ahogy a délutáni időmérőre készülve Max Verstappen beférkőzött Lewis Hamilton és Valtteri Bottas közé.
Verstappen már az edzés korábbi részében, a szuperlágy gumikon is közel került Hamiltonhoz, aztán az ultralágyakon körről körre egyre gyorsabb lett – igaz, a legjobb idejét a többi éllovasnál később állította be, amikor a pálya már jobb állapotban volt. A Red Bull másik versenyzője, Daniel Ricciardo nem találta ennyire a helyét odakint, őt még Nico Hülkenberg és Felipe Massa is megelőzte. A középmezőny versenyzői Verstappenhez hasonlóan a hajrában teljesítették az időmérő-szimulációjukat, amikor a Ferrarik és a Mercedesek már a garázsban voltak.
Vettel helyét senki nem veszélyeztette az élen: 0,292 másodpercet vert a 2. helyezett Kimi Räikkönenre is, aki elégedetlen volt a beállításokkal, és vissza szeretett volna térni a péntekiekhez.
A Ferrarik nem is strapálták magukat más gumikkal, végig az ultralágyakon köröztek, mivel a riválisaiknál több szettet rendeltek belőlük.
A Mercedesek ezzel szemben a szuperlágyakon kezdték az edzést. Hamilton végül 0,354 másodperccel Vettel mögött, és mindössze 39 ezreddel Verstappen előtt zárt, míg Bottas lényegesen lassabb volt nála, és egyszer kis híján oda is csapta az autóját a 4-es kanyar falának.
Bár a pálya továbbra is porosnak tűnt, ma kevesebb vezetői hibát láttunk, mint tegnap. Egy-két kanyarban sokan lesodródtak, és Verstappen is veszélyesen közel került a Bajnokok Falához a leggyorsabb körében, de senki nem rongálta meg az autóját.
Szép napot mindenkinek! Délután 4-kor, azaz helyi idő szerint délelőtt 10-kor a harmadik szabadedzéssel folytatódik a Kanadai Nagydíj programja Montrealban. A csapatoknak szokás szerint egy órájuk lesz, hogy kipróbálják a tegnap óta kidolgozott új beállításaikat, és felkészüljenek az időmérőre.
A pénteki edzések 1:1-es döntetlenre végződtek a Mercedes és a Ferrari között. A nap legjobb idejét végül Kimi Räikkönen érte el 1:12.935-tel, de mint az esélylatolgatásunkból kiderül, a Mercedes a rövid és a hosszú etapokon is pariban volt a Ferrarival - annak ellenére, hogy megint a három leglágyabb keveréket használják, és az aszfalt sima felületű. Vajon ma is tartani tudják majd a lépést a Ferrarival? Hamarosan kiderül.
Legalábbis látszólag: Ricciardót 8 kör után motorprobléma, Verstappent pedig a hosszú etapjának 6. körében váltóhiba vonta ki a forgalomból, a csapat ezért adathiányban szenved. Most be kell pótolniuk a tegnap elvesztegetett köröket, de a versenyzők úgy érezték, annak ellenére sincsenek rossz formában, hogy a montreali pálya nem igazán kedvez nekik.
A Williams és a Force India most kapta meg azt a specifikációt, amelyet a gyári csapat már Barcelona óta használ. A Force India operatív igazgatója, Otmar Szafnauer azt mondta, ez inkább a versenytávon fog előnyt jelenteni nekik, mert az új motort a jobb megbízhatósága révén tovább lehet nagy teljesítménybeállításokkal használni.
Süt a nap, a levegő 19, az aszfalt 29 fokos, az eső valószínűsége 0. Kezdődhet az akció!
És amúgy már ki is ment a pályára! Ő és Räikkönen az elsők. A Ferrari nem vesztegeti az idejét.
Jó hír! A montreali és a tartományi kormányzat összefogott, és előteremtette a fedezetet a hossszabbításhoz. Ez jó hír, hiszen a verseny jövője pár évvel ezelőtt még ingatag lábakon állt a támogatás hiánya miatt. A csapatok szeretnek ide jönni.
A többiek - mármint az a hat versenyző, aki még kint volt - a lágyakon. A Ferrarik egy ellenőrző kör után visszatértek a bokszba, mért kört még senki nem futott. Vettelnek és Räikkönennek egyébként ez az egyetlen lágy szettje a hétvégére.
Ricciardo jóvoltából: 1:21.907. Ez még nem komoly, de a Red Bullnak a már említett okokból nincs vesztegetnivaló ideje. Alonso is megtett már egy ellenőrző kört - tegnap ő is keveset volt a pályán egy hidraulikai hiba miatt.
A csapatok érdekes módon nem igazán strapálják magukat: még mindig csak nyolcan jártak kint. Palmer is megtett egy mért kört, és a 2. helyen áll Ricciardo mögött, aki időközben 1:16.784-re javított.
Jobb híján a kilátásban gyönyörködhetünk, amíg a pályán alig történik valami: Ricciardo 1:15.472-re faragta le az idejét, és Vettel visszatért a pályára egy ultralágy szetten. Az Ile Notre Dame azért nem rossz hely...
Az első mért körét 1:14.533 alatt teljesíti, kapásból 7 tizedet verve Ricciardóra. A Ferrarin az ultralágy gumik vannak - nem csoda, hiszen ebből rendelték a legtöbb, 9-9 szettet a versenyzőiknek a hétvégére. Közben Bottas és Hamilton is felbukkant.
A legutóbbi körét 1:13.766 alatt teljesítette, miközben Räikkönen elvétette az utolsó kanyart. A Mercedesek a szuperlágy gumikon jöttek ki, a sorrend az első negyedóra után: Vettel, Ricciardo, Ocon, Hülkenberg, Pérez, Palmer, Hamilton, Räikkönen, Sainz. Másnak még nincs ideje.
A hátránya 1,129 mp, ezzel a 6. helyen van - a szuperlágy gumik a Pirelli szerint kevesebb, mint egy másodperccel lassabbak az ultralágyaknál. Räikkönen közben felkapaszkodott a 2. helyre, 0,354 mp-vel a csapattársa mögé.
Mindhárom szektorban abszolút legjobb részidőt ért el, az új ideje 1:13.015. Hamilton megint javított, és feljött a 2. helyre, de 0,971 mp-s hátránnyal. Már mindenki járt a pályán, Verstappen is kint van.
A rádión azt kérdezi a Ferraritól, visszatérhet-e "a holnapi, illetve bocs, a tegnapi" beállításokhoz. Bottas, aki a 3. helyen van, nagyot driftelt, Hamilton pedig 0,599 mp-re csökkentette a lemaradását a nemrég a bokszba visszatért Vettellel szemben.
A pálya még mindig poros, de az autók annyira azért nem csúszkálnak, mint tegnap. Hamilton a szuperlágyakon abszolút legjobb első szektort futott, végül azonban csak 89 ezreddel került közelebb Vettelhez.
25 perc után így állunk: Vettel, Hamilton, Bottas, Ricciardo, Räikkönen, Sainz, Verstappen, Kvjat, Ocon, Stroll, Grosjean, Pérez, Alonso, Magnussen.
Bocsánat a kiesésért, műszaki hibával küzdöttünk: lefagyott a gépünk. A Ferrarik egy újabb ultralágy szettel jöttek ki a pályára az imént, és Räikkönen 2 ezredre közelítette meg Vettelt, aki azonban tovább javított. 1:12.704-es ideje a hétvége legjobbja eddig.
A legutóbbi körében 0,16 másodpercre közelítette meg Vettelt. Ricciardo is javított egy szett ultralágyon, de még így is 1,1 mp a hátránya, az 5. helyen áll. Verstappen pár perccel ezelőtt jobb kört ment a szuperlágyon, csak 11 ezreddel maradva el Hamiltontól.
1:12.572: ez már nem egész 3 tizedre van Ralf Schumacher körrekordjától, amely ezek szerint mégiscsak megdőlhet az időmérőn. Hamilton is egy ultralágy szettel próbálkozik, de a 9-es kanyarnál lesodródott.
Esélye sincs a Ferrarik ellen, 0,760 mp-vel lassabb volt Vettelnél. Igaz, a gumik itt 2-3 gyors körre is jók, úgyhogy valószínűleg még javítani fog.
De ő is fél másodperccel elmarad Vetteltől, és bő 2 tizeddel Räikkönentől is. Bottas egyelőre nem tudott javítani. A sorrend ez: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Sainz, Alonso, Kvjat, Hülkenberg, Grosjean, Massa, Palmer, Pérez. Ricciardo az imént 22 ezredre közelítette meg Verstappent, de maradt a 6. helyen.
Hamilton már "csak" 354 ezredre van az élen álló Ferraritól, ami azért egy ilyen rövid pályán elég sok. Bottas majdnem odacsapta az autóját a falnak a 9-es kanyarnál - az ő hátránya még kétszer akkora, mint a csapattársáé. A Red Bull simán őrzi a 3. helyét a Ferrari és a Mercedes mögött.
A mérnöke erről tájékoztatja a rádión, hangsúlyozva, hogy nem az utolsó sikánban veszít időt. Ocon feljött a 7. helyre, Ricciardo mögé: a középmezőny versenyzői most kezdik meg az időmérő-szimulációjukat.
Már csak 54 ezredre van tőle... Hülkenberg megszerezte a 8. helyet, maga mögé utasítva Alonsót.
Ami azt illeti, csak 1 tizeddel volt lassabb Ricciardónál, akit Hülkenberg most meg is előzött a Renault-val. Upsz!
Még 5 perccel a leintés előtt is folyamatosan változik, jelenleg így fest: Vettel, Räikkönen, Hamilton, Verstappen, Bottas, Hülkenberg, Ricciardo, Sainz, Ocon, Massa, Kvjat, Alonso, Pérez. Igen, verstappen végül megelőzte Bottast, sőt, Hamiltontól is csak 4 századdal maradt el. Nem rossz, de a pálya most valószínűleg jobban tapad, mint amikor a Ferrarik és a Mercedesek voltak kint.
Már ő a 7., de Hülkenbergnél lassabb volt. A Renault meglepően gyors ezen az erőpályán. Kérdés, hogy délután is így marad-e, amikor valószínűleg melegebb lesz. Palmer csak a 15. helyen áll.
Nem tűnik úgy, hogy bárki javíthatna még. A Ferrari tehát ellopta a show-t, a Mercedest pedig a Red Bull is kóstolgatta, Ricciardo viszont Hülkenbergtől és Massától sincs biztonságban. Köszönjük a figyelmet! Hamarosan jelentkezünk az összefoglalóval is, aztán este 7 előtt az időmérővel.