Verstappen az élen kezdett, villogott a Honda Kanadában
2018. június 08. 15:49
Egymásra várva kezdődött a Kanadai Nagydíj első szabadedzése, hiszen az installációs köröktől eltekintve a csapatok a többiektől várták, hogy elkezdjék letakarítani a ritka használat miatt poros pályát. Ez az ő szempontjukból indokolt is volt, mert az edzés elején látszott, hogy hatalmas porcsíkot húznak maguk után az autók és a versenyvonalon kívül ez a tréning végére is megmaradt.
Több istálló is aerodinamikai mérőkeretekkel és egyéb tesztelésre használt eszközzel kezdte meg a tréninget, valamint számos versenyző autójában új erőforrásalkatrészek is megjelentek a hétvége előtti terveknek megfelelően. A monacói kiesése után Nico Hülkenberg autójába új sebességváltót is beszereltek, ez azonban nem bírta sokáig.
A Renault pilótája az edzés első harmadát sem tudta teljesíteni, a hátsó egyenesben az autója lelassult és a csapat hiába próbálta rádión instruálni őt, több perces kísérletezéssel sem tudták újra életre kelteni az RS18-ast. Először a VSC-t léptették életbe, majd az edzést is leállították, így a mezőny összesen 12 perc pályaidőt vesztettek, amíg eltávolították az autót a pályáról.
Az edzés ekkor kezdett felpörögni, hiszen 50 perc maradt a mezőnynek arra, hogy érdemi munkát végezzenek,
a Haas viszont ekkor kezdett fékeket cserélni mindkét autón, így még kevesebb lehetőségük maradt, hogy az új aerodinamikai csomagjukat próbálgassák. Nem volt sima edzése a Williamsnek sem, Lance Stroll többször is vészesen közel ment a falhoz, majd a célegyenes elején oda is csapta az autóját, ahogy később Szergej Szirotkin is tette a pálya kanyargós szakaszán.
A poros pálya és az igyekezet miatt több kisebb vezetői hiba is történt, Brendon Hartley az egyik Force India mögött csúszott ki az 1-es kanyarban, de Marcus Ericsson és Pierre Gasly is megjárta a pálya szélét, nagyobb problémák nélkül. Max Verstappen a tréning elején defektet kapott, majd az egyik lengőkarját kellett javítani a boxban.
A két probléma között viszont megfutotta a tréning leggyorsabb körét hiperlágy gumikkal, megelőzve Lewis Hamiltont és Daniel Ricciardót.
Hamilton és Valtteri Bottas a várakozásoknak megfelelően nem használta a hiperlágy abroncsokat, mivel a mezőnyben ők rendeltek a Mercedes számára problémásnak bizonyuló gumikból a legkevesebbet. Ricciardo valószínűleg jobb köridőt is futhatott volna, de csúnyán elfékezte magát a hajtűkanyarban.
Az első szabadedzés leginkább figyelemre méltó eseményét azonban nem ők, hanem a Honda szolgáltatta, hiszen Christian Horner elismerésére a motorjuk a legnagyobb csúcssebességet érte el a szabadedzés során, így nem volt meglepő, hogy Horner rögtön kénytelen volt latolgatni, hogy jövőre a japánok erőforrását használják-e.
Nem sokat mutatott a tréningen a Ferrari,
hiszen Kimi Räikkönen és Sebastian Vettel sokáig csak a középmezőnyben tartózkodott, majd az edzés vége felé Vettel feljött a 4. helyre hiperlágy gumikkal, miután sokáig a boxban várakozott a beállítások megváltoztatása miatt. Räikkönen kénytelen volt beérni a 6. hellyel az edzést hiperlágy gumikkal sokáig vezető Fernando Alonso előtt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
...ezzel az áthallásos felvetéssel köszöntjük Kedves Olvasóinkat a hétvégén zajló Kanadai Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Hogy mire utal a fenti cím? Futamelőzetesünkben összefoglaltuk!
Noha Adrian Newey, a Red Bull technikai igazgatója a hét elején már biztosra vette, Daniel Ricciardo mégis megúszhatja a büntetést a hétvégén, mert a Monacói Nagydíjon lényegében elégett MGU-K egysége helyett elővettek a kamrából egy korábban már megjavított alkatrészt és azzal folytatja a küzdelmet. Ha viszont ez is meghibásodik újra, lesz nemulass a Renault-nál és a Red Bullnál.
Pályafutása 300. nagydíjára készül, igaz, eddig háromszor nem jutott el a rajtig, miután benevezték az adott hétvégére. Alonsót a McLaren már pénteken ünnepelni kezdte, ez is látható az előkészületekről szóló galériánkban!
---- separator ----gallery-content-type:38ccd98e-2086-4aae-a2b1-305ce9e5fa60---- separator ----Ragyogó időjárás fogadja a mezőnyt a montreali pályán, zavartalan körülmények között kezdődhet meg a felkészülés.
A minden évre egyedi fejdíszt készítő Tifoso a floridai Tallahasse-ból utazik el minden évben a Kanadai Nagydíjra, idén sem kellett sokat várni az első fotókra, amiken látható a 2018-as Ferrari makettje. A fején.
Montrealban nem ritka, hogy mormoták és egyéb állatok keresztezik a pilóták útját. A Red Bull szerint nekik lehet, hogy még korán kezdődik a mai edzés, ami helyi idő szerint 10 órakor indul.
Hazai versenyére fehér bukóval készült. Csütörtökön azt mondta, ő egyelőre nem foglalkozik azzal, hogy a sajtóban elterjedt, jövőre is a Williams pilótája marad.
A McLarennél aerodinamikai mérőkereteket szereltek az autóra. Verstappennél is így tett a Red Bull, ő Ericssonhoz és Leclerc-hez hasonlóan ultralággyal, Räikkönen és Grosjean szuperlággyal indult installációs körre.
A Force India helyette a hazai pályán szereplő tesztpilótájuknak, Nicholas Latifinek szavazott bizalmat, előre tervezetten. A kanadai pilóta nemrég tagadta, hogy a McLarenhez készülne azután, hogy édesapja tulajdonrészt szerzett a McLarenben.
Ez nem meglepő, hiszen ez egy ritkán használt, ideiglenes helyszín, az sem csoda, hogy Valtteri Bottas még be sem ült az autójába, inkább vár, hogy javuljanak a körülmények.
Pontosan a mai napon, 10 évvel ezelőtt nyerte meg a Kanadai Nagydíjat a Williams tartalékpilótája, Robert Kubica a BMW Sauber színeiben. Szép lett volna, ha ezt ma ismét az autóban ünnepelhette volna, helyette a Hungaroringen tesztelhet majd, remélhetőleg lengyel szurkolók ezrei szeme láttára.
A többiek már kilátogattak a pályára, de mért kört még senki sem futott. Érdekesség, hogy a Kanadai Nagydíjra ugyanazokat a gumikat szállítja a Pirelli, mint Monacóba, de a pálya jobban megterheli az abroncsokat mint az utcai helyszín. A Mercedes mindenkinél több ultralágy gumit rendelt, valószínűleg inkább elkerülnék a hiperlágyat, amivel Monacóban is küszködtek.
A Mercedesnél versenyző Paul di Resta nyert is a Hungaroringen, most a Sky Sports kommentátora, ellenfele, Pascal Wehrlein a gyári istálló tartalékpilótája. Mindkettejükkel beszélgettünk a Hungaroringen.
Percekig egyetlen autó sem volt a pályán, de Szergej Szirotkin most mért kört is kezdett. A Saubernél közben nagyon kíváncsiak az első szárny körüli légáramlatokra, ezért flow-vis festékkel vonták azt be.
1:23.556-tal, szuperlágy gumikon futotta a hétvége első mért körét. Hamilton közben beült az autóba és Verstappen is mért kört kezd ultralágyakkal, félig összefestékezett autóval.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports-nak megerősítette, hogy Ricciardo a hétvégén a szezon első futamain használt MGU-K-t kapta vissza. Nem aggódnak jobban a megbízhatóság miatt a szokásosnál, de ha ez is elromlik, akkor tényleg büntetést kap, mert nincs több kéznél.
Ricciardo átvette a vezetést 1:17.475-tel ultralágy gumikon, Szirotkin 1:18.798-nál jár, Brendon Hartley 1:21.983-nál.
Nem meglepő, hogy máris ő áll az élen, 1:15.240-es köre majdnem fél másodperccel jobb Ricciardónál, ő ultralággyal futott. Stroll is feliratkozott a listára, egyelőre lassabb Szirotkinnál.
Az első mért köre egyelpre a 7. helyre jó, ultralággyal 1:17.775-öt ért el. Ocon autóján közben dolgoznak, két szerelő is a padlólemez alatt, a sebességváltónál matat.
A spanyol pilóta még az edzés elején, Hamilton nemrég integetett a közönségnek a hajtűkanyarban. Alonso még mindig az élen áll 1:15.006-tal, Hamilton az első mért körén van.
A spanyol pilóta még az edzés elején, Hamilton nemrég integetett a közönségnek a hajtűkanyarban. Alonso még mindig az élen áll 1:15.006-tal, Hamilton az első mért körén van.
Nico Hülkenberg lelassult a hátsó egyenesben, majd meg is állt a pályán. Sebességváltó-hibának tűnik, azt kérték tőle, hogy váltson lefelé, de ez nem sikerült. Először a VSC-t léptették életbe, majd jött a piros zászló.
Hosszú percek óta próbálják újraindítani a Renault-t "telefonos segítséggel", de ez nem járt sikerrel. Hülkenberg végre kiszáll az autóból, amit hamarosan visszaszállítanak a boxba.
Próbálják egy daruskocsival elszállítani a Renault-t, de egyelőre tanakodnak, hogy ezt miként kellene csinálni. Az óra közben ketyeg, bár a csapatok eddig sem voltak túlságosan aktívak.
Hülkenbergnek, Verstappennek és Oconnak nincs még mért köre.
Legalábbis tartalékpilótájuk, Jack Aitken nem tudott többet mondani a látottaknál. A sportbírók még mindig Hülkenberg autójával bíbelődnek, úgyhogy mutatunk egy képet Kimi Räikkönenről, ahogy visszaért a boxba.
Még mindig emelgetik Hülkenberg autóját, de legalább már a pályán kívül teszik. Rengeteg pilóta kilátogatott a pályára, köztük Lewis Hamilton is, aki a kijáratnál elengedte a többieket, majd visszaelőzte az egyik Ferrarit.
Bottas és Hamilton szuperlágyakkal az élre állt, majd Alonso visszavágott hiperlággyal, de Bottas ismét visszaszerezte a vezetést 1:14.243-mal.
A Haasnál közben mindkét autón fékeket cserélnek.
Az előbb Gasly, majd Leclerc is elhagyta a pályát, dde az aszfaltozott bukótereknek köszönhetően egyikük sem került bajba. Mivel az újraindítás után csak 50 perc maradt (ebből már csak 44 van hátra), olyan forgalom lett a pályán, mint a harmadik tréningen szokás.
Az abroncsai két körrel régebbiek azoknál, amiket Hamilton és Bottas használ, de egyelőre 7 tizeddel lassabb az Ezüstnyílnál. A brit pilóta 1:13.967-tel vezet.
Lewis Hamilton attól tartott, hogy a koros erőforrása veszít majd a teljesítményéből. Egyelőre nem úgy tűnik.
Verstappen közben csak most futotta meg mai első mért körét, hiperlágyakkal, a kerékvetőket durván támadva egyelőre a 7. helyezett.
Még mindig lassabb Szirotkinnál, talán ezért is próbálja nagyon hajszolni az autóját. Szerencséje volt, hogy egyben maradt a Williams, majd jelentette, hogy küszködik a hátsó gumikkal.
Grosjean visszatért a pályára új fékekkel.
Az élre állt 1:13.389-cel, de már jön Hamilton és újra próbálkozik ultralágyakkal. Egyelőre bő fél másodperc a hátránya, de az első szektorban sokat tudott gyorsulni.
Már az előző körökben is erőltetve vezetett, majd a bajnokok falánál a jobb hátsó kerekét a palánkhoz vágta. Ráadásul, nyomta tovább a pedált és a célegyenesben kellett összeszednie a defektes autóját.
Az utolsó kanyarban és a hajtűben is látni kisebb alkatrészdarabokat a pályán heverni. Lehetséges, hogy Stroll autójáról törtek le.
A bal első lengőkar egyik takaróeleme meglazult és lifegni kezdett, a holland pilóta észrevette és visszatért a boxba. Betolták a garázsba.
Közben a Ferrarinál dolgoznak Vettel autóján, a Sky Sports szerint a német pilóta a beállításokon módosíttat és új oldalsó légterelőt (bargeboardot) is felszerelnek.
Karun Chandhok, a korábbi F1-es pilóta és a Channel 4 szakértője szerint Verstappen és Bottas a leginkább magabiztos az utolsó, kritikus féktávnál.
Ricciardo közben alaposan elfékezte magát a hajtűkanyarban.
Nagy nehezen kiemelték a pályáról a Renault-t, majd szegény szerelőknek kell visszatolniuk az autót a szervizúton, fekete ruhában, tűző napon.
Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, egyelőre ígéretesnek tartja a Toro Rossóban üzemelő új Honda motort és elárulta, a Francia Nagydíj után kívánnak dönteni arról, hogy milyen erőforrás kerüljön jövőre a Red Bullba.
A McLaren közben különböző első szárnyakat próbálgat Alonso autóján, Verstappen pedig visszatért a pályára, de egyelőre 1 másodperccel lassabb a korábbi önmagánál.
Nem először fordul elő, hogy pénteken visszafogottan szerepelnek, főleg az első szabadedzésen. Vettel most Bottas szélárnyékával együtt is csak a 7. helyre jött fel, ráadásul új hiperlágy gumikat kapott. Az 5. helyezett Räikkönen sem igyekszik egyelőre.
Vettel feljött a 4. helyre hiperlággyal, közben Ericsson megpördült a hajtűkanyar előtti sikánban, de szerensével megúszta, hogy bárki is nekimenjen.
Hartley kicsúszott az 1-es kanyarban, majd a rádión jelentette, hogy nagyon lecsökkent a leszorítóerő a Force India mögött haladva.
Ő a 6-os kanyarban találta el a gumifalat a hátsó szárnyával. Tovább tudott menni, de apró alkatrészek letörtek az autójáról a box felé tartó úton.
A sokat bírált fiatal az idén először zárt tréninget az élen, de az első szabadedzés igazi sikerét a Honda érte el, ami az új motorjával a csúcssebességek terén az élen zárt. Nem csoda, hogy felkeltették a Red Bull érdeklődését.
Mi ezzel most megköszönjük a figyelmet, de hamarosan jövünk az összefoglalóval és a hétvége további eseményeivel!