Az éjszakai versenyek esetén hagyományosan nincs sok értelme a nappal megtartott szabadedzéseknek, hiszen a hőmérsékletek miatt a pálya állapota nem reprezentatív, de a szezon utolsó versenyhétvégéjén a csapatok találtak maguknak feladatot, és részben tesztelésre használták a rendelkezésükre álló 90 percet.
Ez azért is jól jön a számukra, mert a jövő héten sokan újra autóba ülnek majd a Pirelli kétnapos gumitesztjén, így lesz összehasonlítási alap a begyűjtött adatok terén. Sok csapat már most mérőkeretekkel, flow-víz festékkel és egyéb kellékkel felvértezve küldte ki az autóikat, amelyekre Abu-Dzabiban először hiperlágy gumikat is felszerelhettek.
A pálya aszfaltozott bukótereinek és a kiszámítható időjárásnak köszönhetően nem sok váratlan esemény történt, mindössze a Saubertől búcsúzó Marcus Ericsson csúszott a szalagkorlátnak, megrongálva autója orrkúpját, és Carlos Sainz pördült meg az edzés legvégén, ez azonban a végeredményt már nem befolyásolta.
Kisebb-nagyobb vezetői hibából azonban akadt bőven,
a pilóták jellemzően a kerékvetők támadásakor csúszkáltak, ez különösen a 20-as kanyarban vált kritikussá, ahol az autók a tréning végére fel is marták a hurka felületét, ezért több pilótát is arra kértek, hogy kerülje a problémás részt. Szinte nem akadt versenyző, aki ne járta volna meg a pálya szélét, Lewis Hamilton is panaszkodott arra, hogy az autója nyugtalan a pályán.
A Mercedest a kivételesen 1-es rajtszámmal induló Hamilton motorja is nyugtalaníthatja, egyelőre vizsgálják, hogy a Brazíliában megsérült egység kibírja-e a terhelést, a cikk írásakor még nem hoztak döntést arról, hogy vállalják-e a versenyzést motorcsere nélkül. Valtteri Bottast szokatlanul arra kérték, hogy időmérős üzemmódot is használjon, de hibázott a mért körén.
Pierre Gasly még Hamiltonnál is balszerencsésebb volt,
az ő autója el is füstölt pár perccel az edzés vége előtt, de a francia pilóta még éppen vissza tudott érni a szerelőihez. Az edzésen lehetőséget kapott két 2019-es versenyző is, Antonio Giovinazzi a Sauberrel a 16. lett, Robert Kubica pedig az utolsó, bő 6 tizedmásodperccel az F1-től búcsúzó Fernando Alonso mögött.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.26. - 13:30Belgian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.26. - 17:00Belgian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.07.27. - 12:30Belgian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.27. - 16:00Belgian Grand Prix - Qualification |
2024.07.28. - 15:00Belgian Grand Prix - Race |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Van egy kis déja vu érzésünk, mivel ez a hétvége a futam eltolt rajtját kivéve végig a tavalyig érvényben lévő európai menetrend szerint zajlik. Bemelegítésként ajánljuk a futamelőzetesünket!
Robin Räikkönen a Hungaroringen ellopta a show-t, az Emirátusokban pedig Lewis Hamilton cukiskodott egy kis szurkolójával.
A fejvédő egyik oldalán a mostani, a másikon a régi minta látható aranyszínű betétekkel. Lewis Hamilton is bearanyozta a bukósisakját.
1-es rajtszám látható Hamilton autóján, pedig a világbajnoki címvédő kitartott a 44-es mellett 2014 óta. Kimi Räikkönen volt az első a pályán, megkezdődött a szabadedzés.
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz rámutatott, hogy Lewis Hamilton a 44-es rajtszámmal szerepel a nevezési listán, így valószínűleg legkésőbb a következő edzés során visszacserélik a számot. Talán csak reklámfotókat készítenek.
A Mercedesnél ennél fontosabb, hogy Hamilton brazíliai motorját teszteljék, mert egyelőre nem tudják, az mennyire sérült meg, és merik-e használni a versenyen.
Aerodinamikai mérőkeret jelent meg a Red Bullon, amire ráadásul hiperlágy gumikat szereltek, a rózsaszín jelzésű abroncs most debütál ezen a pályán.
A Williams új versenyzője is részt vesz a mai szabadedzésen, de tegnap elmondta, hogy ez akkor is így lenne, ha nem szerződtették volna George Russell mellé.
Az autó mindkét oldalára mérőkereteket szereltek, még a légbeömlők elé. A Ferrarin egyelőre úgy tűnik, az idei első szárnyak vannak, de hoztak egyszerűsített változatokat is, ezekkel a 2019-es szezonra lebutított első szárnyakat próbálják majd szimulálni.
Egy igazi tesztnap eseményei zajlanak most Abu-Dzabiban. A verseny szempontjából irreleváns ez az edzés, mivel nappal van, az adatok gyűjtéséhez pedig nem feltétlenül szükséges befejezni a köröket.
Ez a sivatagban kissé furcsa hasonlat, de 1:55.540-nel végre futott egy mért kört hiperlágyakon. Azért ennyire gyenge az eredmény, mert megcsúszott, és utána elvette a lábát a pedálról.
1:41.135-tel a Ferrari pilótája diktálja a tempót, Sainz 1,4 másodpercre van tőle, de Hamilton is rákapcsolt, végre ő is éles kört fut.
Az ötszörös világbajnok többször is megcsúszott a kerékvetőkön, de így is 1:39.675-öt ért el, ami 1,4 másodperccel jobb Vettel eredményénél. Bottas felzárkózott mögé.
Régen láthattuk már, hogy milyen magas a gumik hőmérséklete, és ez mennyire eltérő az abroncs felületén, de Kevin Magnussen ultralágy gumis körén most működik a hőkamera.
Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke a Sky Sports kérdésére viccesen azt mondta, nem tudna ajánlatot tenni Fernando Alonsónak, ha a kétszeres világbajnok jövőre unatkozna, mert van két pilótája, akiket nem küldhetne el Alonso kedvéért. Anthony Davidson, a csatorna szakértője megjegyezte: "A Toyota megtette" - utalt arra, hogy őt kitették Alonso miatt a WEC-csapatból.
A leköszönő pilóta megcsúszott a kerékvetőn, és orral a szalagkorlátban landolt. Eltört az orrkúpja, de vissza tud araszolni a garázsba.
Daniel Ricciardo kikászálódik a Red Bullból, és a többiek is visszavonultak a garázsba. Most kezdünk eljutni az edzés feléig, kissé megpihen a mezőny.
A szerelőállásnál zöld jelzést kapott, az egyik szerelő viszont egyértelműen azt mutatta neki, hogy várjon. Nem tudta, hogy melyik jelzésnek engedelmeskedjen, de a visszajátszás alatt nem indult el.
Szuperlágy gumikat kapott, és szabadedzéstől szokatlan módon a 2-es stratégiai üzemmódot kapcsoltatták be vele, ami időmérős beállítás. A mért körből azonban nem lett semmi, mert elfékezte magát és kicsúszott, így tett Kubica is, aki egyelőre a mért körrel rendelkezők között az utolsó.
Eddig is ő vezetett, most viszont az 1:39.287-es köre helyett 1:38.491-et ért el, hiperlágy gumikkal. Ez sem volt hibátlan kör, ő is kiszélesítette a pályát a kerékvetőkön.
Hiába vannak magas kerékvető hurkák a pálya körül, a pilóták így is kiszélesítik az aszfaltcsíkot, már el is kezdett lekopni a festék a hurkákról.
Hatalmasat dobott Bottas autóján.
Nappal még nem is annyira, de este érdekes lesz majd ez az új kameraállás, valószínűleg lehet majd látni a pilóták szemeit is.
Ocon a rádión jelezte, hogy kezd töredezni a kerékvető a 20-as kanyarban, ahol a pilóták előszeretettel kiszélesítik a pályát.
Az utolsó szektorban hagyományosan erősek itt, és ha le kell tekerni a Mercedes motorokat a hétvégén, ismét labdába rúghatnak. Ez lesz Max Verstappen utolsó esélye, hogy minden idők legfiatalabb rajtelsője legyen.
A Renault pilótáját megkérték, hogy kerülje el a töredező kerékvetőt a 20-as kanyarban, és mások is kezdenek így tenni. Ezt valószínűleg javítani kell a további edzések előtt.
A Toro Rosso közben Hartley autóján a diffúzor működésére kíváncsi, flow-víz festékkel vonták be az alkatrészt.
A Toro Rosso túlmelegedett, füstölve ért vissza a bokszutcába. A Sky Sports riportere szerint égett gumiszag terjeng, a francia pilóta edzésének vége.
Ez azonban az edzés végeredményét már nem befolyásolta, a két Red Bull végzett az élen a két Mercedes előtt. Ezzel most megköszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!