Továbbra is várat magára a Ferrari első pole pozíciója az Abu-dzabi Nagydíjon, mivel Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen csak addig tudott igazi ellenfele lenni Lewis Hamiltonnak, amíg a Mercedesek motorját letekerték. A Q1-ben még Vettel volt a leggyorsabb, utána viszont Hamilton szintet lépett, és megszorítani is csak akkor tudták, amikor hibázott.
A Q1 igen rendezetten zajlott, az élmezőnyből először a két Ferrari, majd a két Mercedes és a két Red Bull futott mért köröket. Az igazi érdekességeket az alsóház adta, Fernando Alonso az idén a 21. alkalommal is legyőzte Stoffel Vandoorne-t, Pierre Gasly viszont kiesett, ráadásul a motorja is elromlott a harmad végén.
A gumikezelésből adódóan ezúttal is a Q2 volt az egyik legizgalmasabb szakasz az időmérőn, hiszen a pilótáknak dönteniük kellett, hogy vállalják-e a kockázatot, és megpróbálnak-e továbbjutni ultralágy gumikkal vagy a gyors, de gyorsan elkopó hiperlágyakat választják. A legjobb hatosból végül mindenki továbbment ultralággyal, kivéve Max Verstappent.
Alonso számára innen már nem volt tovább, hiába próbált meg mindent, a McLaren csak a 15. helyre volt elég jó, de így is kihozott belőle mindent, amit lehetett.
A hiperlágy gumiknak is köszönhetően az élcsapatok mellett Romain Grosjean, Charles Leclerc, Esteban Ocon és Nico Hülkenberg is befért a legjobb 10 közé, bár meglepetésre Hülkenberg csak az utolsó lett a Q3-ban. Az alsóház legjobbja Grosjean lett, de Ocon is büszke lehet a teljesítményére, főleg, hogy jövőre várhatóan nem áll rajthoz.
A Q3-ban természetesen minden szem az élmezőnyre szegeződött, de benne volt a levegőben, hogy Hamiltonnak nem lesz ellenfele. Az első mért kör után még volt, hiszen a brit pilóta nem kezdett jó körrel, így is vezetett, de a végső sikerhez kellett egy újabb mért kör, amit csak Valtteri Bottas tudott megközelíteni.
Hálás vagyok az itteni támogatásért, érzelemdús volt, mert most vezettem utoljára ezt az autót időmérőn. Talán minden eddigi autómnál közelebb álltam az ideihez
– nyilatkozta Hamilton. – Igazi érzelmi hullámvasút volt ez az év. Soha nem mondom, hogy létezik tökéletes kör, az első nem volt látványos, az utolsóban nyugodtan kezdtem, majd egyre agresszívebbé váltam, az utolsó szektor volt, ami döntött. Valtteri remek munkát végzett, Seb is nagyon nyomta, kiváltság ezekkel a srácokkal versenyezni.”
A tavalyi pole pozíciót megszerző és a versenyt megnyerő Bottas az idén is az 1. rajtkockára tört, de úgy érezte, hogy a 17-18-as kanyarokban időt vesztett, és elismerte, hogy Hamilton jobb munkát végzett nála. Vettel az első etap végén még befért a Mercedesek közé, a végére azonban be kellett érnie a 3. hellyel, főleg a gyenge utolsó szektora miatt.
„Élveztem az időmérőt, a Q1-ben szoros volt, a Q2-ben Lewis nagyon erős volt a keményebb gumikon, akkor azt hittem, ez nehéz lesz, de a Q3-ban jó körrel kezdtem. Aztán Lewisnak volt még tartaléka. Jó móka lehet a holnapi futam, várom már. Holnap az idén utoljára mindent beleadunk” – ígérte.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.26. - 13:30Belgian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.26. - 17:00Belgian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.07.27. - 12:30Belgian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.27. - 16:00Belgian Grand Prix - Qualification |
2024.07.28. - 15:00Belgian Grand Prix - Race |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Abu-dzabi Nagydíj időmérőjének élő közvetítésében! Ez az idei 21., és egyben utolsó ilyen alkalom, ami ráadásul a pálya vonalvezetése miatt a szokásosnál is nagyobb jelentőségű. Reméljük, az idén utoljára még izgalmas lesz ez a három harmad!
Ezen a pályán még sohasem szereztek pole pozíciót és futamgyőzelmet, pedig vidámparkjuk is van a szomszédban. A pénteki eredmények alapján most sem nekik áll a zászló.
A Renault támogatását élvező Antoine Hubert nyerte meg a GP3 utolsó kiírását, a sorozat helyét jövőre papíron a Forma-3 veszi át.
A Sky Sports szerint megjavították az autóját a harmadik szabadedzésen történt lerobbanás után. Annyi balszerencse érte már az idén, hogy megérdemelné a szép búcsút.
Alonso az idén 20:0-ra vezet Vandoorne-nal szemben az időmérőn, ha ma is gyorsabb lesz, akkor a szezon összes időmérőjén legyőzi a csapattársát.
Hiperlággyal kezd az alsóház, köztük a két McLaren. Pályán van már a két Sauber és a két Toro Rosso is.
Ő jóval korábban jött ki az élmezőny többi tagjánál, de követi a lassabb autók példáját. Ha viszont nála is így döntöttek, akkor valószínűleg a többi élcsapat is így választ majd.
A McLaren viszont a többi csapattal nem tudja tartani a lépést, a kisebb csapatok autói sorra jobb köröket futnak Alonsónál (kivéve Szirotkint).
A Ferrari pilótája 1:38.946-tal egyelőre 0,064 másodpercet ver csapattársára, így vezeti a táblázatot, de most jön a két Mercedes, és hamarosan a két Red Bull is.
Az első két szektorban nagyon sokat kapott Vetteltől, a harmadikban viszont abszolút leggyorsabb volt, végül 0,076 másodperccel a 3. helyre ért be Bottas előtt.
Egyelőre nem látszik, hogy a Red Bullok kiemelkedő tempóra lennének képesek, de most még nem is kell erőltetni. Verstappen most lassabb volt Ricciardónál, de Bottast mindketten megelőzték.
A McLaren pilótája egyelőre a 15. helyezett, ez az utolsó továbbjutó hely, miközben Vandoorne csak a 18. helyezett, a két Williamst megelőzve.
Vagy a Mercedes le. Hamilton mérnöke azt mondta, hogy Vettel egy fokkal "feljebb" használja az erőforrását. A brit pilóta újabb mért kört kezd.
A finn pilóta mindössze 0,014 másodperccel volt lassabb a Ferrarinál, Hamilton egy nagyobb korrekcióval együtt is csak 0,053 másodpercet kapott, de lehet, hogy még mindig le vannak tekerve.
Az első két szektorban abszolút leggyorsabb volt, a végén viszont bő 3 tizedes hátrányba került, így csak a 7. helyezett lett. Ocon viszont feljött a 4. helyre a Force Indiával, mindössze 0,161 másodperces hátránnyal.
Alonso az utolsó időmérőjén megmenekült a kieséstől a Q1-ben, a 14. helyen továbbjutott a második körbe. A kiesettek:
16. Brendon Hartley
17. Pierre Gasly
18. Stoffel Vandoorne
19. Szergej Szirotkin
20. Lance Stroll
A kieső öt pilótából háromnak nincs állása jövőre, és Strollt is csak az menti meg e téren, hogy az édesapja megvette a Force Indiát.
A Renault pilótáját pont a gyors sávban érkező Red Bull elé engedték ki, majdnem koccanás lett belőle. Jól indult (volna) kettejük közös pályafutása, még mielőtt Ricciardo átigazol a Renault-hoz.
Ultralágy gumikkal megy az élmezőny, és feltekerték a Mercedesek motorjait, Hamilton rögtön 1:35.963-mal jelentkezett, 0,699 másodperccel verve Bottast. Räikkönen és Vettel jön utánuk, Ricciardo csak az 5. helyezett.
Az első mért körén 3 tizeddel lassabb volt Ricciardónál, a rádióüzenete alapján nem sikerült jól a próbálkozása. Kérdés, hogy vállalja-e még egyszer ultralággyal vagy biztosra megy a versenytaktika szempontjából kedvezőtlen hiperlággyal.
Hiperlágyakat szereltek a Mercedesre, de mivel majdnem 7 tizedmásodperc az előnye, meglepő lenne, ha kiesés fenyegetné, szinte biztosan nem fejezi majd be a mért körét. Vettelen kívül az egész mezőny hiperlággyal van kint, még Räikkönen is, pedig ő mondta, hogy az ultrával is tudna jobb kört futni.
Az utolsó körök során a középmezőny tagjai felkavarták az első 10 helyezett sorrendjét a hiperlágy gumiknak köszönhetően. Leclerc, Hülkenberg, Grosjean is befért Räikkönen elé, Ricciardo egészen a 10. helyig csúszott vissza, de mérnöke szólt neki, hogy feladhatja a körét, ő így Verstappennel ellentétben ultralágyakon rajtolhat.
A McLaren pilótája a 15. helyezett lett.
11. Carlos Sainz
12. Marcus Ericsson
13. Kevin Magnussen (vízszivárgás által hátráltatva)
14. Sergio Pérez
15. Fernando Alonso
Természetesen a legjobb 10 pilóta hiperlággyal kezdte meg a Q3-at, de a két kiscsapat pilótáinak nem maradt egyelőre új kereke.
Nagyon szoros az élmezőny, de ez valószínűleg csak azért van így, mert Hamilton alaposan elfékezte magát a középső szektorban, de így is vezet 1:35.295-tel Vettel és Bottas előtt, utána Ricciardo, Räikkönen és Verstappen következik.
A Mercedes pilótája fél másodpercet javított a korábbi legjobbján, 1:34.794-gyel 0,162 másodpercet vert csapattársára és az utolsó körben javítani nem tudó Sebastian Vettelre. Räikkönen, Ricciardo, Verstappen, Grosjean, Leclerc, Ocon, Hülkenberg a top 10 további sorrendje.
Ezzel most köszönjük a figyelmüket, de nemsokára jövünk összefoglalóval és további hírekkel!