A szezon egyik legkevésbé mérvadó szabadedzésén hajtott pályára a mezőny Abu-dzabiban, hogy elvégezze az utolsó simításokat az időmérő előtt. A nagy meleg és a későbbiektől merőben eltérő körülmények miatt többen 2019-es újításokat teszteltek, de azért természetesen mindenki túlesett az ilyenkor szokásos időmérő-szimuláción, valamint kicsúszásokból és műszaki hibákból sem akadt hiány.
A kifogástalan időjárás ellenére a fentebb említettek miatt nem nagyon akaródzott kimerészkedni a pályára a csapatoknak, a két Williams után Kimi Räikkönen volt az, aki megtörte a csendet, de rögtön az első mért körében hibázott és kifutott a bukótérbe. A kisebb-nagyobb rontások a későbbiekben is jellemzőek voltak az egész mezőnyre, a Ferrari finnje, valamint Sebastian Vettel is csak nehezen tudott összerakni tiszta kört.
A legnagyobb rontást az utolsó sauberes versenyhétvégéjét futó Charles Leclerc mutatta be az első 20 perc végén,
a monacói pilóta a 19-es kanyar bejáratánál veszítette el az uralmat az autója felett és csapódott háttal a védőfalba.
A Sauber hátsó szárnya teljesen megsemmisült, komolyabb kár azonban nem keletkezett az autóban, Leclerc később folytatni tudta az edzést.
Komolyat hibázott Räikkönen is, nála azonban nem az anyagi kár, hanem az utólagos következmény lehet jelentős. Az utolsó ferraris versenyhétvégéjét futó 2007-es világbajnok átugratott az utolsó kanyar kijáratánál elhelyezett hurka alakú kerékvetőn, majd
a fehér vonalat átvágva hajtott be a bokszba, az utolsó pillanatban azonban meggondolta magát, és ismét a fehér vonal átszelésével visszatért a pályára.
Az esetet vizsgálják, Räikkönennek ezekben a percekben van jelenése a felügyelőknél.
A fekvőrendőrhöz hasonló kerékvetőt egyébként - akárcsak tegnap - ezúttal is többen meglovagolták, például Lewis Hamilton is, aki egy ideig a második helyen állt Sebastian Vettel mögött, az időmérő-szimuláció során azonban meggyőző idővel átvette a vezetést, 1:37.176-os körét senki nem tudta felülmúlni a későbbiekben sem.
A legközelebb a két Ferrari került Hamiltonhoz, Räikkönen 288 ezreddel maradt el az ötszörös világbajnoktól, míg Vettel 411 ezredet kapott. A Red Bullok pénteki tempója egyelőre nem tükröződött az eredményekben, de Max Verstappen így is meg tudta verni Valtteri Bottast és 571 ezreddel Hamilton mögött a negyedik lett.
Daniel Ricciardo a hatodik helyen zárt, de nem a tempó hiánya volt a legnagyobb baja, pár perccel az edzés vége előtt ugyanis félre kellett állnia műszaki hiba miatt.
Egyelőre nem tudni, hogy mi romlott el az autójában, így azt sem, hogy ez veszélyezteti-e az időmérőjét.
Nem Ricciardo volt az egyetlen, aki komoly műszaki gonddal szembesült, Esteban Ocon neve mellett sokáig csak egyetlen mért kör szerepelt, a Force India ugyanis motorhibát fedezett fel a francia autójában. A tréning végére megoldották a dolgot, Ocon összesen 7 kört tudott megtenni, de így is megelőzte csapattársát a 10. helyen.
Pierre Gasly autója is rakoncátlankodott az edzésen, a Toro Rosso franciája a 15. helyen zárt, az utolsó utáni pillanatban pedig összeakaszkodott Romain Grosjean-nal a 17-es kanyar féktávján.
A Haas versenyzője nem figyelt és feltartotta honfitársát, aki dühödten integetni kezdett, majd a két autó összeért, a Haasról szárnyelemek repültek le.
Az utolsó F1-es futamára készülő Fernando Alonso csupán a 16. helyen végzett, csapattársát azonban szokás szerint megelőzte. A sort Szergej Szirotkin zárta a Williamsben.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.26. - 13:30Belgian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.26. - 17:00Belgian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.07.27. - 12:30Belgian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.27. - 16:00Belgian Grand Prix - Qualification |
2024.07.28. - 15:00Belgian Grand Prix - Race |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az Abu-dzabi Nagydíj harmadik szabadedzésének élő közvetítésében! A szezon utolsó szabadedzése előtt tekintsünk vissza egy kicsit a pénteki eseményekre, amelyekről elolvashatják alábbi esélylatolgatásunkat.
Abu-dzabiban nehéz dolguk van a csapatoknak a felkészüléssel, mert a második tréningtől eltekintve a szokottnál is nagyobb az eltérés az időmérőn és a versenyen tapasztalt körülményekhez képest. A harmadik szabadedzést még napsütésben, melegebb viszonyok között rendezik, míg az időmérőre már villanyfény mellett kerül sor. Ezt a kettősséget jól szemléltetik a helyszínen készült képek, melyekről az alábbi fotóra kattintva tehintheti meg pénteki válogatásunkat.
---- separator ----gallery-content-type:485c82a1-bb82-4e77-89d5-e4f9dac79e32---- separator ----Miután minden lényeges kérdés eldőlt már, a hétvége egyik legfontosabb témája Fernando Alonso utolsó F1-es versenye. A spanyol különleges sisakkal, overallal és autófestéssel búcsúzik, de nem csak csapata, hanem a Forma-1 is igyekszik méltó módon elküszönni tőle, a pénteki versenyzői eligazításon például a pályafutását felidézve festették ki a teljes szobát, ami tweetje alapján Alonsót is meghatotta.
Sajtóhírek szerint eldőlt, hogy 2020-tól továbbra is a Pirelli lesz az F1 hivatalos gumiszállítója, a másik jelentkező Hankook tehát nem győzte meg a sportág vezetőit. Hivatalos bejelentés a vasárnapi verseny előtt várható.
Marcus Ericsson az első a pályán, őt Pierre Gasly és Romain Grosjean követi.
30 fok feletti levegőhőmérséklet, 43 fokos aszfalt és napsütés. A legtöbbször ennek örülnek a csapatok, most azonban csak megnehezíti a felkészülésüket, a villanyfényes időmérőn ugyanis jóval alacsonyabbak lesznek a hőmérsékletek.
1:42.574-gyel kezdett a Williams orosz pilótája, csapattársa már gyorsabb nála 1 másodperccel.
Hartley arra panaszkodott, hogy már a kivezető körén túl melegek voltak a hátsó gumik, Gaslynak pedig a visszaváltások tűnnek túl agresszívnak, különösen hármasból kettes fokozatba.
Továbbra is csak Strollnak és Szirotkinnak van mért ideje, utóbbi arra kérte a csapatot, hogy ellenőrizzék a padlólemezt, miután meglovagolta a már tegnap is gondot okozó fekvőrendőrt az utolsó előtti kanyarban. Megnyugtatták az oroszt, hogy minden rendben.
Lila első szektor után kifutott a bukótérbe a visszafordító előtt, így csak 2:02-es körrel iratkozott fel a Williamsek mögé.
1:39.314 az új legjobb idő, de ez a kör sem volt hibamentes, a második DRS-zóna előtt szélesítette ki a kanyart a finn.
A Pirelli is figyelmeztet, hogy ez az edzés nem lesz mérvadó a későbbiekre nézve a magas pályahőmérséklet miatt, ezért sok csapat a jövő évre szánt alkatrészeket tesztel inkább.
Eltelt az első negyed óra, de még mindig csak 4 pilótának van mért köre, a Sauber svédje Räikkönen mögé jött be (aki azóta ismét hibázott egyet) 1:41.218-cal.
Több mint 6 tizedet adott csapattársának 1:38.668-as körével, miközben több kisebb hibát vétett. A két Ferrari a hiperlágy gumikon köröz, mögöttük a két Sauber ultralágyakon jött ki, míg a két Williams szintén a leglágyabb keveréket használja.
A két Ferrarit és Leclerc Sauberjét nem tudta megelőzni a hiperlágyakon, 1:41.130-at futott.
Hiányzik az autó hátsó szárnya, a visszajátszából pedig az is kiderült, hogy a 19-es kanyar bejáratán veszítette el az uralmat a Sauber fölött és csapódott háttal a védőkorlátnak.
Átugratott az utolsó kanyar előtti fekvőrendőrön, majd a bokszbejárat vonalát átlépve akart behajtani a bokszba, végül azonban meggondolta magát és a vonalat ismét átszelve visszatért a pályára. Ez hasonló ahhoz, amit Hamiltontól láttunk tegnap, ő megrovást kapott.
Időközben a két Mercedes is megjött, Hamilton 5 tizeddel maradt el Vetteltől, míg Bottas Räikkönent sem tudta megelőzni. Mindketten ultralágy gumit használtak.
Ráadásul mindezt ultralágyakon tette, 1:39.086-tal 418 ezreddel maradt el Vetteltől. Räikkönent vizsgálják a bokszutca vonalának átvágása miatt.
Viszont továbbra is lassabb Vettelnél 364 ezreddel, valamint csúnyán átugratott a fekvőrendőrön. Ricciardo a másik Red Bull-lal egyelőre csak hetedik az ultralágyakon.
Arra kérte a csapatot, hogy ellenőrizzék az autót, miután igencsak nagyot kapott a hurka alakú rázókövön.
Nem szokhattuk meg, hogy egy Williams ennyire előkelő helyen van, a magyarázat azonban az, hogy a kanadai az előbb teljesítette időmérő szimulációját friss hiperlágyakon. Hátránya 1,6 másodperc Vettel mögött.
Nem szokhattuk meg, hogy egy Williams ennyire előkelő helyen van, a magyarázat azonban az, hogy a kanadai az előbb teljesítette időmérő szimulációját friss hiperlágyakon. Hátránya 1,6 másodperc Vettel mögött.
Mindenhol elég forró, ami meglehetősen szokatlan - jelentette a rádión. Közben Gasly szenzorgondokkal küzd, a csapat addig nem tudja visszaküldeni a pályára, amíg meg nem oldják a problémát.
Vettel, Hamilton és Bottas is kijött friss hiperlágyakon, hamarosan ízelítőt kaphatunk a topcsapatok nyers tempójából.
1:37.587-re szorította le a lécet, de hamarosan megjött Hamilton és átvette a vezetést 1:37.176-tal.
Egyelőre vizsgálódik a csapat, a francia mindössze egy kört tett meg eddig az edzésen, de reményeik szerint hamarosan pályára küldhetik az utolsó percekre.
Lila középső szektor után 288 ezreddel maradt el Hamiltontól. Bottas zárja a sort a Ferrari-Mercedes csatában, 757 ezreddel van csapattársa mögött.
Legalábbis egyelőre, Ricciardo ugyanis 9 tizeddel elmaradt Hamiltontól az időmérős körén és az ötödik helyre jött be.
Még nem teljesített mindenki időmérős kört, de a McLarentől egyelőre így sem rossz ez a helyezés, noha a kétszeres világbajnok ideje 2,8 másodperccel rosszabb Hamiltonénál, ami rengeteg.
A hollandnak sikerült megelőznie Bottas és 571 ezredre zárkózott Hamiltonra, de nem volt teljesen tiszta a köre, az utolsó kanyarban jókora megcsúszást mutatott be.
A szabadedzés után lesz náluk jelenése, amiért korábban kétszer is átvágta a fehér vonalat a bokszbejáraton.
Az ausztrál utolsó versenyhétvégéje sem telik el műszaki hiba nélkül a csapattal. A belső kamerából az látszik, hogy egyszerűen csak félreállt, a csapatrádiót nem játszották be.
A végére Grosjean és Gasly még bemutatott egy hajmeresztő manővert, összeütköztek, a Haasról alkatrészek repültek le. Hamilton végzett az élen a két Ferrari, Verstappen, Bottas és Ricciardo előtt. Hamarosan jelentkezünk a szöveges összefoglalóval, tartsanak velünk a 14 órakor kezdődő időmérő edzésen is!