Besűrűsödött az élmezőny az Abu-dzabi Nagydíj második, naplementében kezdődő, reflektorfényben véget érő második edzésén, az első helyezett Valteri Bottast és a hatodik Sebastian Vettelt mindössze 333 ezredmásodperc választotta el.
Az időmérő szimulációk előtt Daniel Ricciardo meg tudta előzni a tréning két leggyorsabb pilótáját, Bottast és Max Verstappent, a hiperlágy gumin azonban lassabb volt náluk 2, illetve 1,5 tizeddel.
A Red Bull gumikímélő tulajdonsága már ekkor megmutatkozott, mert a versenyzőik a második gyors körükben érték el a legjobb eredményüket.
Ebből a versenyszimuláción is profitáltak, ugyanis jobb köröket és hosszabb etapot futottak a hiperlágy keveréken, mint a Ferrarik és a Mercedesek, főleg előbbiek szenvedtek a gumikopással.
Kimi Räikkönen és Vettel amúgy is kicsit lemaradt a vetélytársaktól,
a három élcsapat rangsorában ők zárták a sort.
Az edzés csendes mederben telt, egy-két kicsúszástól eltekintve nem történt rendkívüli esemény. Verstappen és Charles Leclerc egyszer átrongyolt az utolsó előtti kanyar kijáratánál lévő hurkán, ami után ellenőrizni kellett az autójuk padlólemezét, hogy megsérült-e.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.07.26. - 13:30Belgian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.26. - 17:00Belgian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.07.27. - 12:30Belgian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.27. - 16:00Belgian Grand Prix - Qualification |
2024.07.28. - 15:00Belgian Grand Prix - Race |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Üdvözöljük kedves Olvasóinkat, a második edzéssel folytatódik a program Abu-Dzabiban, amelyet a délelőttivel ellentétben nem világosban, hanem napnyugtakor rendeznek. Vagyis most először kapnak reális képet a csapatok arról, mire számíthatnak az autójukkal az időmérő és a futam körülményei között.
Mert délelőtt a Sauber jövő évi pilótája, Giovinazzi vezette az autóját. Ugyanígy Szirotkin búcsúhétvégéje is most indul, ő Kubicát váltja a volán mögött.
Négy éve után először látható 1-es rajtszám F1-es autón, Hamilton a Mercedes orrán ezt viseli. Érdekesség, hogy a motorborításon változatlanul a 44-es szerepel.
A McLaren számít a visszavonuló pilótára a fejlesztési munkában, Zak Brown szerint valamelyik teszten akár autóba is ülhet. Alonsónak ez a búcsúhétvégéje az F1-ben, különleges autófestéssel versenyzik.
14 órakor veszi kezdetét a második szabadedzés. A Nap már közelít a horizonthoz.
Autó egyelőre nincs a pályán. A levegő 26, az aszfalt 30 fokos. Alonso a garázsban rajongókkal pózolt.
Az utolsó előtti kanyar kijáratánál az autók elkezdték szétszedni a kerékvető mögötti elemet, Charlie Whiting és kollégái meg is vizsgálták a két edzés között az állapotát. Úgy tűnik, nem változtattak rajta, reméljük, nem lesz gond.
Stroll és Szirotkin vette először birtokba az aszfaltcsíkot, aztán érkezett Vandoorne.
Vettel és Räikkönen a legkeményebb hétvégi keveréken vezet, mások a hiper- vagy az ultralágyat használják. A vörösök bizonyára így is az élre állnak mindjárt.
1:40.224 és 1:40.270 az idejük, nem nagy a különbség. Hamilton szintén a szuperlágy abroncsokon jelent meg, Bottas az ultrákon.
Ted Kravitz, a Sky riportere szerint ez a vágya, mert egyetlen F1-es győzelmét ezzel szerezte. Korábban Max Chiltoné volt ez a szám, de már kiadható másnak.
1:38.600-at futott, a keményebb gumikon Hamilton, Räikkönen és Vettel követi. Hamilton és Räikkönen között 14 ezred a különbség.
Ultralágy gumi, 242 ezred hátrány Bottashoz képest. Hülkenberg elrontotta az 1-es kanyart és kicsúszott a bukótérbe.
Räikkönen az erős első szektor után nem javított az idején, Vettel viszont igen, bár nem lépett előre az 5. helyről. Hamilton az egyik balost rontotta el.
Az utolsó előtti kanyar kijáratánál túl szélesre vitte a lendület, az utolsót nem is tudta rendesen bevenni. Csapattársa, Ricciardo egyelőre 6.
Verstappen azt mondja, nagyon megütötte a padlólemezét az imént a rázókövön, a szerelőknek meg kell vizsgálniuk, minden egyben van-e. A Ferrarik első etapja véget ért.
Leclerc, Sainz és Hülkenberg előtt. Most kevesen gyakorolnak, Alonso az egyik, akinek a szemeit is látni lehet már az alkonyatban a pilótafülke elejére helyezett kamerán.
Az ultralágy gumin 18 ezredet vert Bottasra, átvette tőle az 1. helyet. Nemsokára jönnek a sprintek a hiperlággyal.
1:37.461 az új etalon a hiperlágy gumin. Vettel most kezdi meg a gyorskörét.
A középső szektorban gyorsabb volt nála, de a másik kettőben nem, ezért csak 2., egy tized hátránnyal. Hülkenberg 769 ezred hátránnyal a 3. helyre jött fel.
2 tizeddel előzi meg a 2. helyre felugró Hamiltont, illetve egy kicsit többel a Ferrarikat. Grosjean megelőzte Hülkenberget.
Egész pontosan fél tizeddel lassabb Bottasnál. Ricciardo még a garázsban várakozik.
A Ferrari bejelentette, hogy Laurent Mekies lesz a csapat sportigazgatója, aki korábban az FIA versenyigazgató-helyettese volt, és a biztonságért felelős részleget is irányította. A McLaren meg azt árulta el, hogy a Toro Rossótól leigazolt James Key 2019 folyamán csatlakozik hozzájuk.
Csak a 6. helyet foglalta el, hiába volt a leggyorsabb az utolsó szektorban. Fél másodperccel lassabb Bottasnál és Verstappennél.
Egy icipicit faragott a hátrányán a 2. helyezett pilóta a már használt gumin. Leclerc is átrongyolt a hurkán az utolsó előtti kanyarnál, az ő autóját is ellenőrizni kell.
Megkezdődnek a versenyszimulációk, az élmezőny a hiperlágy gumin teljesíti első etapját. Az eredményekről holnap reggel megjelenő esélylatolgatásunkban számolunk be.
Közben lement a Nap, és a reflektorok fénye adja a világítást. Látványos, mint mindig.
5 kört tett meg a hiperlágyakkal, átváltott szuperlágyakra. Oconnak szóltak, hogy a jobb első abroncsra vigyázzon, annak a szemcsésedése okoz máshol problémát.
Ocon a leggyorsabb a mért pontot 327 km/h-val, Ericsson, Stroll, Leclerc és Szirotkin követi ezen a listán.
Egy korábbi képet mutatunk, de az esti felvételeken még jobban látszik a spéci kameraállásban a tekintete:
Vagyis a kerékcserénél szuperlágy keveréket kapott, Bottas ellenben ultralágyat.
Ezt Hamiltonnak mondták rádión, nála nem koptak annyira a gumik. Ő valóban hosszabb etapot tudott menni a hiperlágy gumival.
De ezúttal nem Oconnal: a bokszutcában veszélyesen engedték ki elé Pérezt.
Az idény utolsó pénteki edzésnapjából. Emlékeztetőül, Bottas vezeti a rangsort Verstappen és Ricciardo előtt, az élmezőny elég sűrű, az elsőt és a hatodikat 333 ezred választja el.
Az ő autójuk kíméli őket a legjobban, ez megint helyzetbe hozhatja őket. Részletesen az esélylatolgatásunkban foglalkozunk a versenyszimlációk tapasztalataival.
A kerékcserét követően Verstappen és Ricciardo a kínálat középső típusán folytatja a gyakorlást.
Köszönjük a figyelmet, hamarosan bővítjük a cikket az összefoglalóval. Szombaton 11 órakor folytatódik az Abu-dzabi Nagydíj programja. Szép estét kívánunk!