Az új motorral érkező Mercedes fölényét hozta a Kanadai Nagydíj első szabadedzése. A rendkívül poros, ezért csúszós aszfalton az Ezüstnyilak a mezőny többi tagjával ellentétben lágy gumikkal kezdték meg a gyakorlást, így eleinte a közepes keverékhez viszonyított tempókülönbség részben indokolta a Mercedesek elsöprő fölényét, de Lewis Hamilton és Valtteri Bottas később a sárga jelű gumikkal is javítani tudott.
A hétvégére a Mercedes összes istállója, a gyári és a partnercsapatok is megkapták az új erőforrást, ezzel viszonylag kiegyenlített lett a verseny a csúcssebességek terén, a köridők tekintetében azonban Hamilton és Bottas nagyságrendileg 0,9 másodperccel gyorsabbnak bizonyult Charles Leclercnél és Max Verstappennél.
A különbséget magyarázhatja, hogy a Mercedes esetleg magasabb teljesítményszinttel használja az új motorját a tesztelés érdekében, az eltérő üzemanyag-mennyiségek és a pálya változó állapotára is különbözőképpen reagálnak az autók, illetve a gumik közti különbségek is ingadozhatnak a tapadás szintjétől függően.
A pályával több pilóta is nagyon küzdött, a leginkább Antonio Giovinazzi, aki a 2-es szektorban lévő sikánban össze is törte az Alfa Romeót,
ezért rövid ideig VSC-fázis volt érvényben. Megpördült Romain Grosjean és Sebastian Vettel is, illetve számos elfékezés történt Giovinazzi balesetének helyszínén, valamint a hajtűkanyarban is. Utóbbi miatt fájhat kissé Bottas és a Mercedes feje, mert néhány perccel a leintés előtt a finn pilóta a gyújtás és a benzinpumpa hibája miatt lelassult, és alig tudott visszatérni a szerelőihez.
Ahogy ez a szezon hetedik fordulójában várható, több csapat is aerodinamikai módosításokkal érkezett, a Red Bull, a Renault és a McLaren is flow-vis festékkel, illetve mérőberendezésekkel felvértezve lépett pályára, a Williams az újítások mellett egy vendégpilótát is hozott Nicholas Latifi személyében, aki beugróként Robert Kubicát helyettesítette.
Kubicára nézve nem hízelgő, hogy Latifi mindössze 2 tizedmásodpercet kapott George Russelltől, de a grove-iak két autója így is utolsó lett.
A hétvége további szakaszában várhatóan jellemző marad a pálya állapotának javulása, és a második szabadedzés során a programok is jobban hasonlítanak majd egymásra, legalábbis több csapat kipróbálja majd a lágy abroncsokat is, így a sorrend várhatóan szorosabb lesz majd.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Kanadai Nagydíj első szabadedzésének élő közvetítésében! Hamarosan kezdődik a hétvégi program, addig ajánljuk figyelmükbe az új bokszépületről készült képeinket.
---- separator ----gallery-content-type:4066231c-cfec-49d0-b0c1-84c7fe71dede---- separator ----Az eddigi eredmények alapján nem igazán kérdés, hogy melyik csapat az esélyesebb a hétvégén a végső sikerre, hiszen a Mercedes eddig 6:0-ra vezet, de Bahrein óta valószínűleg itt lesz a legjobb lehetősége a Scuderiának.
Az F1 esport-bajnokság magyar résztvevője ezúttal is bemutatja a kanadai pálya érdekességeit, és arról is szót ejt, hogy mennyire kell odafigyelni a fékezésre.
Az idei szezon során az F2-ben versenyző Nicholas Latifi hat alkalommal vezetheti a Williams autóját a szabadedzéseken, három alkalommal George Russell, és másik három esetben Robert Kubica autóját. Ma Kubica hagyja ki az edzést.
A Rich Energy nemrég pert vesztett a logójának ügyében, Monacóban még használták a problémás cégért, most azonban már csak a márka felirata látható az autókon.
Romain Grosjean már csütörtökön találkozott egy mormotával a pályán, tavaly sajnos el is ütött egy egyedet a Kanadai Nagydíj helyszínén. Most azt kérte, hogy inkább ne keljen át a pályán, amikor arra járnak az F1-es autók.
Több csapatnál is bőgetik már a motorokat, hamarosan kezdődik az első szabadedzés!
Az első szabadedzés során Lance Stroll mellett egy másik hazai pilóta is pályára lép.
Ma egyelőre maximum a szél okozhat gondokat a pilótáknak, ragyogó a napsütés.
Nem sokat vártak a pilóták az installációs körökkel, de nem is maradtak tovább egyelőre. Az gyorsan kiderült, hogy George Russellnek gondja van a biztonsági övével, azt mondta, az ülése jobb oldala nem igazán kényelmes.
Bottas még nem ült be a Mercedesbe, miközben a két Ferrari már megtette az installációs köröket a poros pályán. A Renault adatgyűjtéssel kezdi a munkát, speciális első szárnyat szereltek Daniel Ricciardo autójára.
Pierre Gasly autójának diffúzorát zöld színű flow-vis festékkel vonták be, lehetséges, hogy változtattak az alkatrészen, és kíváncsiak arra, hogyan változott a légáramlás. Max Verstappen egyelőre nem ült be az autóba.
Változtattak az S-duct nevű légcsatorna kialakításán és két apró szárnyacskát is elhelyeztek az orrkúpon a levegő áramoltatása érdekében. Az Egyforma vlogban is nemrég szóba került az S-duct szerepe.
Hamilton jó 10 perc késéssel érkezett meg a garázsba, a Mercedes új szponzora miatt napszemüvegben. Norris és Latifi közben 1:21.598-cal, illetve 1:21.644-gyel mért köröket is futott már.
Ez nem tartott sokáig, Latifi a rádión jelentette, hogy majdnem elgázolt egy mormotát. A kanadai pilóta közben 1:19.311-re gyorsult, majd levágta a hajtűkanyar előtti sikánt.
A hazai pilóta egyelőre küszködik a Williamsszel, a poros pályán többször is elfékezi magát és kicsúszik, legutóbb a célegyenesben.
Megosztott egy sztorit az 1997-es Kanadai Nagydíj kapcsán a Benetton és a Williams korábbi versenyzője, Alex Wurz.
"Flavio adott két jegyet a Concorde-ra szerdán, Londonban, és mondta, hogy azon a hétvégén versenyezni fogok. Épp akkor szólt, amikor a kanapén ültem a selyem leopárdmintás fürdőköpenyemben."
Az eredmények terén közben nem történt változás.
A McLaren pilótája a még mindig nagyon poros pályán 1:17.769-et futott, fél másodpercet vert Latifi eddigi legjobbjára. Magnussen és Giovinazzi és hamarosan követi.
A holland pilóta is közepes keverékű gumikkal 1:15.026-ot ért el, kissé megmarta az egyik kerékvetőt. A rádión azt mondta, őrülten piszkos a pálya. Közben itt láthatók a kis szárnyak a Red Bull orráról.
Hamilton lágy gumikkal lépett pályára, közben Verstappen 1:14.654-re gyorsult még mindig közepes keverékű abroncsokkal.
A Mercedes pilótája is piros jelzésű gumikat kapott, csapattársával ellentétben ő 1:14.160-nal az élre tudott állni.
Grosjean előidézett egy rövid sárga zászlós fázist azzal, hogy megpördült a 2-es kanyarban.
A finn pilóta 1:13.495-öt futott lágy gumikon, Hamilton néhány pillanattal később ezredre azonos időt autózott vele.
Bottas 1:13.229-et futott, ezzel 0,266 másodperces előnyre tett szert. Kezd kijönni a különbség a lágy és a közepes gumik között, a Mercedes pilótája 1,1 másodperccel veri a 3. helyezett Verstappent.
A brit pilóta elfékezte a jobb első kerekét a hajtűben, dde így is 0,081 másodperces előnyre tett szet, egészen addig, amíg Bottas is körbe nem ért újra, 1:13.001-es körrel visszaszerezve a vezetést.
Több pályán is előfordul, hogy pénteken még nem számottevő a közönség létszáma, de ez Kanadában biztosan nem igaz.
Nico Hülkenberg valószínűleg gyengének érezte a tapadást, ezért szép nagy gumicsíkokat égetett az aszfaltra a bokszutcában.
Bottas jelenleg 1,375 másodperccel vezet a 3. helyezett Verstappen előtt, de lágy gumikat használt, míg a holland pilót közepeseket. Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sportsnak elmondta, jelentős javulásra számít a pálya állapota terén, és hozzátette, jelenleg 0,4-0,5 mp-es előnyt jelenthet a lágy gumi, ez a későbbiekben csökkenhet.
A hétvége előtt alapvetően mindenki arra számított, hogy a Ferrari a magas csúcssebességét kihasználva próbál majd érvényesülni Montrealban. Leclerc egyelőre valóban vezet e téren, de a különbség nem számottevő.
A francia pilóta kihajtott a bokszból, és a paplanokkal felmelegített jobb első abroncsa feltépte a garázs burkolatának egy részét. Mérnöke azt mondta, menjen tovább, mert majd lekopik róla.
Bottas1:12.914-nél jár, ezúttal közepes keverékű abroncsokkal javított az eredményén. Hamilton 1:17.767-re gyorsult, és átvette a vezetést.
Az olasz pilóta a 2-es szektorban, a sikánnál ráugratott a kerékvetőre, és a szemközti betonfal fogta meg. Próbált arrébb állni, de végül kénytelen volt kiszállni az autóból.
Leclerc bejött 1 másodpercen belülre Hamiltonhoz képest, de Vettel csak a 6. helyen halad. Grosjean közben kiabál a mérnökével, az nem egészen derült ki, hogy miért.
Lágyakkal egyelőre 0,96 másodpercre van Hamiltontól, Vettel közben megpördült a hajtűkanyarban. Ezen a hétvégén ez az első tőle.
Kissé mintha tisztult volna a pálya, de a MccLaren ezt nem mért körökre használja, hanem arra, hogy a padlólemezt és a diffúzort vizsgálják flow-vis festékkel.
Egy rádióüzenete szerint nincs elég hely a bokszban, szerinte a Ferrari szerelői túl közel állnak a Mercedesnek fenntartott területhez. Választ nem hallottunk.
A javuló pálya ellenére az elmúlt percek során az élmezőnyben nem volt nagy mozgás, a két Mercedes továbbra is majd' 1 másodperccel veri az üldözőket. Most a két Ezüstnyíl újra a pályán van.
Visszajátszások sora jelent meg, amelyeken Albon és Hülkenberg is elvéti a 2-es szektorban lévő sikánt. Nem ők az egyetlenek, Giovinazzi is itt törte össze az autóját.
A Mercedes pilótája szerint gond van a gyújtással, a sikánból kifelé már nem tudott rendesen kigyorsítani, majd mérnöke azt mondta, hogy a benzinpumpa is felmondta a szolgálatot. Vissza tudott evickélni a bokszba.
Nagy fölénnyel a két Mercedes zárta az élen a Kanadai Nagydíj első szabadedzését, utána kis különbséggel Leclerc és Verstappen következett, Vettel és Räikkönen szintén nagyon közel került egymáshoz. Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk összefoglalóval!