Az élen eközben Bottas volt az, aki elsőként mozdult a Mercedesek közül és a bokszba hajtott közepes gumikért, amivel rögtön az is eldőlt, hogy a finn Verstappenhez hasonlóan két kiállással tervez végigmenni az egyértelműen egy cserére voksoló Gasly ellenében. Leclerc esetében nehéz volt eldönteni, hogy milyen taktikán van, a lágyakat ugyanis közepesre cserélte, kötelező tehát nem volt kijönnie még egyszer, viszont aligha bírta volna ki a sárga Pirelliken a teljes versenyt. Hogy miért a feltételes mód, arra a 20. kör eseményei adnak választ,
Antonio Giovinazzi elásta az Alfa Romeót az utolsó előtti kanyar kavicságyában, a versenyirányítás pedig beküldte a Safety Cart.
A sorrend ekkor Hamilton, Vettel, Bottas, Leclerc, Verstappen, Gasly volt az élen, Hamilton és Vettel volt még adós a kerékcserével, a biztonsági autó megjelenésekor azonban kapva az alkalmon mindketten kijöttek, hogy feltegyék a kemény gumikat, elkötelezve magukat az egy kiállás mellett. Ugyanígy tett Verstappen is, akik azonban óriásit buktak a Safety Carral, az Charles Leclerc és Valtteri Bottas volt, egyiküket sem hívta be a csapat, Leclerc-t a Ferrari viszont egy körrel később igen, amivel a monacói pozíciókat vesztett a két Red Bull-lal szemben, miközben Vettel hirtelen a harmadik helyen találta magát, átugorva a bikás autókat és csapattársát.