Hamilton kezdte az élen a tesztelést, hibátlanul szerepeltek a csapatok
2020. február 19. 08:48
A rekordrövidnek számító hat tesztnapból az elsővel szerdán megkezdődött a Forma-1 hivatalos felkészülése az új idényre. A barcelonai pályán ideális körülmények fogadták a mezőnyt, amely hálából kollektíven több mint 1300 kört teljesített, közel 400-zal többet, mint egy évvel ezelőtt. Ezúttal az autójával időben elkészülő Williams is beszállt a buliba, és hozzátette a maga részét a motorkoncerthez.
A csapatok az ilyenkor szokásos rendszer- és aerodinamikai ellenőrzésekkel kezdték a programot (többek között azt vizsgálva, hogy a gépi szimulációk adatai mennyire fedik a valóságot), de a feszített menetrendre jellemző, hogy Sergio Pérez már az első másfél órában gyorsabban robogott körbe a pályán ugyanolyan gumival, mint Sebastian Vettel a tavalyi nyitányon.
Az első napot komolyabb dráma nélkül átvészelték a csapatok, egyikük sem kényszerült órákon át tartó szervizre meghibásodás vagy baleset miatt, bár Max Verstappen és Kevin Magnussen megforgásaiból komolyabb baj is lehetett volna, míg a Renault kicsit kínosan sokáig pepecselt a félidőben, mire átállította a kocsit a magasabb Esteban Oconról az alacsonyabb Daniel Ricciardóra.
A legváratlanabb esemény az volt, hogy a Ferrarinak versenyzőt kellett cserélnie az utolsó pillanatban, Vettel ugyanis megbetegedett, és az eredeti tervekkel szemben Charles Leclercnek kellett teljesítenie helyette az első napra kiírt feladatokat.
A monacói pilóta a 11. helyen végzett, 1,3 másodperccel volt lassabb a hagyományait folytató Mercedesnél, amely a legjobb időt és a legtöbb kilométert teljesítő csapat volt, a volánt pedig megosztotta Valtteri Bottas és Lewis Hamilton között, akik az első két pozícióban zártak. A hatszoros világbajnok délután fél négy előtt előzte meg csapattársát, és kicsit több mint 3 tizedet ráverve végül bement 1:17 alá.
Jól alakult a délelőtt, elég mozgalmas volt, de elvégeztünk mindent, amit terveztünk, nem volt semmi gond. Az autó jó benyomást keltett, persze, lehet még jobb, de szerintem nagyon jó kiindulási pontot jelent
– nyilatkozta a délelőtt vezető Bottas. – Holnap délután folytatom a munkát, aztán pénteken délelőtt is én jövök. Szeretem a fél napokat az egészek helyett, mert így azt érzem, hogy hat napot teljesítek három helyett."
A Mercedes nem csak a csapatok, hanem a gyártók között is a legtöbb kilométert tette meg, és nem csak ők, hanem minden istálló meghibásodás nélküli első tesztnapot teljesített. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nem lepődött meg ezen.
A szabályok nem nagyon változtak, a télen mindenki orvosolta a problémákat, ez az oka annak, hogy nem láttunk meghibásodást.
Úgy vélem, ebben a helyzetben az egész mezőny közelebb kerül egymáshoz, az elmúlt években az autók most voltak a legmegbízhatóbbak. Volt néhány gyenge pontunk tavaly, úgyhogy az autó minden részét megvizsgáltuk. A mai nap folyamán pozitív visszajelzéseket kaptunk, az első benyomások jók voltak.”
Körszámban nem sokon múlt, hogy a Red Bull végezzen az élen, amelyet a több hibát elkövető Verstappen a 4. helyre hozott be.
„Jó nap volt, sok kört mentünk, és egyelőre szerintem ez a legfontosabb – vélte. – Ennél többet most nem lehet mondani, úgyhogy nem is teszem – zárta rövidre. – Az biztos, hogy fejlesztettük az autót azokon a területeken, amelyeken ez volt a szándékunk, úgyhogy most jó sok kört kell megtennünk, és ki kell próbálnunk az alkatrészeket, hogy kiderüljön, hol kell még javulnunk. Remélhetőleg ez elegendő lesz."
A holland kiemelte, hogy a pálya minden részén gyorsak voltak, a megbízhatóság pedig jobbnak tűnt, mint tavaly. Hozzátette, hogy egyelőre nem foglalkoznak a riválisokkal, a megpördüléseiről pedig elmondta, hogy csak a kocsi határait próbálgatta, ilyenkor pedig megesik az ilyesmi.
Verstappen a rangsorban kisebb meglepetésre másfél tizeddel kikapott Péreztől – az új Racing Point a motorszállítójának tavalyi modelljére feltűnően hasonlít, az Auto Motor und Sport értesülése szerint több csapatnál is háborognak emiatt. A következő napokban az ígérkezik az egyik legérdekesebb témának, hogy a rózsaszín modell hasonló színű álmokat dédelgethet-e a Mercedest másoló koncepcióval.
Leclerc azzal magyarázta a Ferrari hátrányát, hogy a csapat ezúttal a korábbinál jobban elmélyedt az alapvető ismeretek elsajátításában. "Úgy döntöttünk, most jobban magunkra koncentrálunk, igyekszünk a lehető legtöbbet megtudni az autóról az első napokban, és csak később hajtunk rá a teljesítményre – közölte.
Sokat tanultam vezetés közben, és szerintem az elvégzett feladataink eredményei is pozitívak lettek.
Az eddigi középmezőny rangsorában a Toro Rossóból lett Alpha Tauri volt a következő, itt Danyiil Kvjat húzta az igát, megelőzve a sok hosszú etapot nyomó Carlos Sainz McLarenjét, valamint a Renault párosát. Ricciardo – aki mellesleg egy Kobe Bryantnek emléket állító sisakfestésben vezetett – az első benyomásaval elégedett volt az autóval, de az egyensúllyal kisebb gondokat tapasztalt. A csapat egy darabig nem tudott utánajárni ennek, mert problémájuk volt a telemetriával.
George Russell 9. lett a Williamsszel, és igen pozitívan nyilatkozott az utóbbi időkben sereghajtó csapat kilátásairól. „Sokat javult az autó irányítása. Az első körtől magabiztosnak éreztem magam, hogy feszegethetem a határokat, holott tavaly eleinte nem volt kellemes érzés vezetni – mondta. – Hiszem, hogy idén beszállhatunk a versenybe és több örömünk lesz."
Ahogy várni lehetett, a lágyabb gumik egyelőre a polcon maradtak, de az egyik kivétel a délután Russellt felváltó Nicholas Latifi volt, aki a második legpuhább gumin a 12. eredményt jegyezte. A tavalyi üldözőboly hátsó része, az Alfa Romeo és a Haas nem villogott, Robert Kubica, Antonio Giovinazzi a tabella végén szerénykedett, és Magnussentől is az volt a legnagyobb látványosság, hogy a pálya hátsó egyenesre vezető gyors balosában megpördült.
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat egy új szezon hajnalán, a 2020-as tesztelés első napján! A következő két hét során összesen hat tesztnapot rendeznek, mindegyiket percről percre közvetítjük, a nap végén összefoglaljuk és további hírekkel is szolgálunk.
A mezőny fele az első nap során két pilóta bevetésével is számol. Rögtön lehetőséget kap a Renault színeiben visszatérő Esteban Ocon és az Alfa Romeo tesztpilótája, Robert Kubica is.
Mercedes: Valtteri Bottas, Lewis Hamilton
Ferrari: Charles Leclerc, Sebastian Vettel (?)
Racing Point: Sergio Pérez, Lance Stroll
Red Bull: Max Verstappen
Williams: George Russell, Nicholas Latifi
Renault: Esteban Ocon, Daniel Ricciardo
Alpha Tauri: Danyiil Kvjat
Haas: Kevin Magnussen
McLaren: Carlos Sainz
Alfa Romeo: Robert Kubica, Antonio Giovinazzi
A Haas korábban rendereken bemutatta a VF-20-as festését, hétfőn pedig már kipróbálták az új autót is Barcelonában, az első éles tesztnap előtt azonban az amerikai istálló is tartott egy kisebb bemutatót.
---- separator ----gallery-content-type:beb292aa-1079-442e-92af-c98eb66d0649---- separator ----George Russell is elment megnézni az új Alfa Romeo leleplezését. Legalább nem inkognitóban tette!
Lehámozták az autóról a fioranói bejáratásra felrakott fóliát, így már az idei, végleges színekben látható az Alfa Romeo C39-es, Kimi Räikkönen és Antonio Giovinazzi autóját azonban az első napon a tesztpilóta, Robert Kubica vezetheti.
---- separator ----gallery-content-type:917e87e6-9d59-4eda-a52e-3696b208856a---- separator ----Röviden: nem sok minden, de akadnak azért tudnivalók a 2020-as tesztelés és a szezon előtt.
Az eredeti tervekkel ellentétben nem Sebastian Vettel, hanem Charles Leclerc kezdi a tesztelést a Ferrarinál. Délelőtt biztosan a monacói pilóta ül autóba, utána meglátják, hogy cserélnek-e.
A Ferrari a Twitteren megerősítette, hogy Vettel nem érzi jól magát, ezért az SF1000-est ma Leclerc vezeti. A német pilóta a pilóták közös fotózásán azért ott volt, így remélhetőleg nincs komolyabb gondja.
A levegő 8, a pálya 10 fokos Barcelonában, derült az égbolt. A körülmények nem reprezentatívak, de legalább nem esik a hó, mint két évvel ezelőtt.
Russell és Sainz az első két pilóta a pályán a Williamsszel és a McLarennel, de a Haas is követi őket.
Verstappen, Magnussen, Sainz és Ocon visszatért a bokszba 1-1 installációs kör után, Bottas és Russell viszont kint maradt a Mercedesszel és a Williams-Mercedesszel.
Szokatlan elem, hogy a Mercedes felszerelt egy GoPro kamerát Bottas autójára, illetve szinte menetrendszerű, hogy a csapat aerodinamikai méréssel kezd, ezért láthatók a kerítéshez hasonlító keretek az autón.
A monacói pilóta installációs körrel kezdett a Ferrari színeiben, de Bottashoz hasonlóan futott mért kört is. A finn pilóta 1:21.783-mal kezdett, Leclerc 1:33.080-nal.
Bottas 7 kört ment elsőre, Leclerc 4-et, Kubica 3-at, Russell 2-t, szintén mérőkeretekkel. Nagy változás, hogy a csapatok már nem leplezhetik az autóikat, így sokkal többet látni a technikai részletekből.
Az egykori Minardit idézi a fekete Renault, ez persze nem kíváánt mellékhatás. Russell visszatért a pályára a mérőkeretekkel felszerelt Williamsszel, az AlphaTauri egyelőre bakokon áll.
Az idén minden csapat időben odaért a tesztelésre, a rémes szezon után a Williams is összekapta magát, azt persze egyelőre nem tudjuk, hogy mennyire lesz versenyképes az F1 történetének (egyelőre) 3. legsikeresebb csapata.
Simone Resta visszatért a Scuderiához az Alfa Romeótól és az SF1000-es mellett állva figyelte, ahogy a szerelők eléggé szétkapták az autót az elmúlt percek során, de már ismét kezdik összerakni.
A McLaren az első az idén, ami flow-vis festékkel vizualizálja a légáramlatokat, de a párás idő miatt nagyon szépen látszik a hátsó szárnyakról leváló levegő is.
Az eredmények egyelőre nem reprezentatívak, természetesen. Sainz 1:19.873-mal vezet közepes keverékkel, Verstappen keményekkel 1:21.020-nál jár, Leclerc 1:21.543-at tudott eddig.
Hétfőn még a 2019-es autóval tartottak bemutatót, ma reggel pedig nem leplezték le a 2020-as modellt, a tesztelést viszont szerencsére megkezdték az alaposan továbbfejlesztett RP20-assal.
Az idén nyolc helyett csak hat előszezoni tesztnap lesz, érdekes lesz, hogy a csapatok megpróbálják-e 20 százalékkal növelni a futásteljesítményt. Tavaly Sebastian Vettel 169 kört ment az első napon és a C3-as közepes keverékkel 1:18.161-et futott. Az abszolút leggyorsabb kör 1:15.406 Valtteri Bottastól, ennek viszont valószínűleg csak a jövő héten érünk a közelébe.
A hétfői filmforgatáson már teljes harci díszben pompázott az idei Renault, csak a tesztelésen használnak egyszerű, fekete karosszériaelemeket. A csapat megerősítette, hogy Melbourne-ben már ismét fekete-sárga lesz az autó.
Sainz továbbra is vezet 1:18.423-mal, Pérez a 2. helyezett 1:19.409-cel, Leclerc 1:19.686-tal, Verstappen 1:19.996-tal következik. A gumik terén elég nagy a szórás, Sainz közepessel, Pérez lággyal, a többiek keménnyel mennek.
A Williams még mindig mérőkerettel közlekedik a pályán, ennek is köszönhető, hogy Russell olykor lassú, konstans tempóval halad, hogy megfelelő adatokat gyűjthessen a csapatnak. A gyári istállók kevesebbet foglalkoznak azzal, hogy a szimulátor és a valós pályán szerzett adatokat összehasonlítsák.
Danyiil Kvjat is pályára lépett az egykori Toro Rossóval. A délelőtti legénységből mindenki ment már legalább egy kört, a Haas szempontjából kellemetlen, hogy ők eddig csak egyet.
Romain Grosjean ismét a pályán, nemsokára remélhetőleg a Haastól is látunk érdemi köröket.
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz szerint 7-9 kg-nyi fémtől szabadul meg a Mercedes azzal, hogy leszerelik a mérőkeretet az autóról. Bottas hamarosan élesebb köröket is futhat, miközben a tavalyi Mercedesre feltűnően emlékeztető Racing Point gyűjti a kilométereket.
1. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.423, 17 kör
2. Sergio Pérez (Racing Point), 1:18.898, 12 kör
3. Esteban Ocon (Renault), 1:19.618, 14 kör
4. Charles Leclerc (Ferrari), 1:19.686, 14 kör
5. Max Verstappen (Red Bull), 1:19.798, 21 kör
6. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.875, 10 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:21.626, 15 kör
8. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:23.451, 6 kör
9. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:50.303, 8 kör
10. George Russell (Williams), idő nélkül, 10 kör
Egy szokásos versenyhétvégére emlékeztető kép fogadja azokat, akik kilátogatnak a barcelonai paddockba. Az érzésre ráerősít, hogy a McLaren elvitte a paddock egyetlen olyan motorhome-ját a pályára, ami nem szögletes alapterületű. A felépítésben egy magyar szakembernek, Kuti Tamásnak is szerepe van.
Sokan már pink Mercedesnek nevezik az eddig eltitkolt, de ma pályára vitt Racing Pointot, ami igen hasonlít a 2019-es világbajnok autóra.
A Ferrari pilótája 1:18.394-gyel 2 ezredmásodpercet rávert Verstappenre közepes keverékű (C3) gumikkal, de továbbra is Sainz a leggyorsabb. A körtáblázatot a holland pilóta vezeti 26-tal, Sainz és Bottas 24-24 kört ment eddig.
Eredetileg Sebastian Vettel vezetett volna a mai napon a Ferrarinál, de rosszullét miatt Charles Leclerc ült be a helyére. A német pilóta reggel a pályán volt, a közös fotónál is megjelent, ezért a britek kombinálni kezdtek, hogy esetleg elaludt vagy lekéste a repülőjét, de a Sky Sports kérdésére a Ferrari szóvivője elmondta, hogy Vettel az influenza tüneteit mutatta és a reggeli szereplés után ismét pihenni ment.
1:18.037 a legjobb idő a Racing Pointtól, közepes keverékű (C3-as) gumikkal. A silverstone-i istálló autója eddig 15 kört tett meg.
Az idei Racing Point nagyon hasonlít a tavalyi Mercedesre, de aerodinamikai szempontból akadnak eltérések. Mások az első szárny légterelő lapjai, a hátsó szárny véglapjai, a váz viszont igencsak emlékeztet az Ezüstnyílra.
Ívelt tetejű motorhome-mal jelentkezett a Ferrari a megszokott, szögletes helyett, de lehetséges, hogy kölcsönvették a GT-csapatok pavilonjait a tesztekre.
Közeledünk a második óra végéhez, minden autó járt már kint a pályán és a Williams kivételével mindenkinek van már mért köre is, viszonylag szoros is a sorrend, már amennyire ennek jelentősége van. Az eddigi eseményekről készült egy rövid F1-es klip is.
A finn pilóta 1:17.833-mal átvette a vezetést a tavalyi Mercedest Racing Pointot hajtó Péreztől, a finn pilóta az Ezüstnyíltól megszokott kemény keverékű abroncsokkal megy.
A Mercedes még láthatóan nem a köridőre hajt, de Bottas eredménye már jobb, mint amit Vettel tavaly az első napon elért a Ferrarival, ráadásul kemény keverékű gumikkal megy.
Kubica autójának Ferrari-motorjából többször is láthatóan füst áramlott, de a lengyel pilóta a 3-as szektorból simán továbbment egy újabb körre.
Lehet, hogy már lesz mért köre a Williamsnek is, mert Russell aero rake nélkül lépett pályára C4-es (lágy) gumikon, flow-vis festékkel.
Nem sokáig hagyta magát a Racing Point pilótája, visszavette a vezetést, ráadásul Verstappen is feljött a 2. helyre. 1:17.375 a legjobb eredmény közepesekkel, Verstappen 1:17.787-et tudott. Russell a 7. helyezett 1:19.181-gyel, C4-esekkel.
Golyóálló megbízhatósággal kezdtek az autók és a pilóták is az első két óra során, a piros zászló nem került elő és néhány kisebb megcsúszástól, elfékezéstől eltekintve semmilyen komoly probléma nem merült fel a tesztelésből eddig eltelt idő alatt.
Csak emlegetni kellett, hogy nem hibáznak a pilóták, Carlos Sainz rögtön elfékezte magát a célegyenes végén, de ezzel csak egy kört vesztett, tudja folytatni a munkát.
1. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.375, 24 kör
2. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.787, 44 kör
3. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.833, 34 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.001, 41 kör
5. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.394, 28 kör
6. Esteban Ocon (Renault), 1:18.491, 22 kör
7. George Russell (Williams), 1:19.181, 31 kör
8. Kevin Magnussen (Haas), 1:19.433, 20 kör
9. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:19.916, 22 kör
10. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:20.134, 19 kör
A Haas is rákapcsolt, átvette a 7. helyet a Williamstől közepes keverékű gumikkal, 1:18.558-cal. Javított Bottas is, a finn pilóta a 2. helyre lépett 1:17.535-tel.
Noha 20 százalékkal kevesebb idő van tesztelni a szezon előtt, úgy tűnik, a csapatok nem növelik a napi körszámokat. A Mercedes hagyományosan szorgalmas és megbízható, Bottas ment is bő 40 kört az első két óra alatt, de már csak ugyanennyi ideje van az ebédszünet előtt, így valószínűleg Hamiltonnal együtt is körülbelül a "megszokott" 140-160 kör magasságában zárják a napot.
A holland pilóta eddig 54 kört tett meg a Red Bull-Hondával, egy versenytáv 66 kör Barcelonában. Már a távoli múltba vész, amikor a McLarennél naponta kétszer kellett kicserélni a japánok erőforrását.
A felvétel még hétfőn készült, de érdemes egy pillantást vetni arra, ahogy az idei Williams megtesz egy kört a Spanyol Nagydíj és az előszezoni tesztelés helyszínén.
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke az F1 TV-nek elmondta, nagyobb személyzettel dolgoznak a héten Barcelonában, mint egy F1-es nagydíjon, mert éjszakai műszakot is alkalmaznak, hogy az autó mindig csúcsformában legyen. A lehető legtöbb kilométert gyűjtenék a hat nap során, a saját fejlődésükkel foglalkoznak ahelyett, hogy mások autóit elemeznék fotók segítségével.
Kvjat kihajtott a garázsból, de nem jutott messzire az autóval. Az AlphaTauri lefulladt, majd megállt a gyors sáv és a szerelőállások között, de a szerelők gyorsan visszatolták a garázsba. Egyelőre úgy tűnik, az adatokat elemzik, mert mindenki a monitorokra mered.
Szerelés nélkül megjavították az AlphaTaurit, az F1 TV riportere szerint szoftverhiba merült fel, ezért fulladt le az autó Danyiil Kvjat alatt. Az orosz versenyző már újra a pályán van.
A Mercedes pilótája 1:17.313-mal újra az élre állt, pont akkor, amikor Pérez visszatért a bokszba. A finn versenyző közepes keverékű gumikkal megy, 0,062 másodpercet vert mexikói ellenfelére.
Az ebédszünet előtti utolsó órához közeledve jön az időjárási szempontból legjobb időszak. A pálya már 15 fokos, ez még mindig hűvösebb, mint ami a versenyeken vár a mezőnyre, de már nem használhatatlanul hideg. Nemsokára jön a délelőttös műszak hajrája.
A holland pilóta a mai 66. körénél tart, ez pont egy versenytáv Barcelonában. 1 óra 6 perc van hátra az ebédszünetig, ebből bő két nagydíj hossza még simán összejöhet.
Egyre szorosabb a mezőny, csak az élen állók és a sereghajtók lógnak ki a sűrűjéből a déli eredmények alapján.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.313, 59 kör
2. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.375, 36 kör
3. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.787, 69 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.001, 54 kör
5. Esteban Ocon (Renault), 1:18.026, 37 kör
6. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.308, 44 kör
7. George Russell (Williams), 1:18.460, 50 kör
8. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.466, 39 kör
9. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:19.833, 34 kör
10. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:20.134, 34 kör
Tavaly alulteljesítő csapatok már most gyorsabbak a 2019-es Spanyol Nagydíjon elért eredményeiknél. Russell és Pérez fél másodpercet vert a májusban futott körére, és Ocon is tempósabb Hülkenberg tavalyi körénél.
Az idei tesztelésre betiltották a paravánokat, azt viszont nem, hogy a szerelők a garázsok bejáratánál sorfalat állva takarják el az autókat. Így tettek a McLarennél és a Ferrarinál is, ahol egy ideje már nagy munkában vannak a többiek. Nem tudni, miért vesztegel Leclerc a bokszban.
A francia pilóta a mezőny egyik legmagasabb tagja, úgy tűnik, egyelőre nem sikerült eltalálni az üléspozícióját, mert a sisakja szinte kilóg a glória mögül. Kubica például láthatóan alacsonyabban ül az Alfa Romeóban.
A korábbi szerelés után Leclerc visszatért a pályára, van mit behozni, mivel eddig csak 47 kört tett meg, miközben Verstappen 71-et. A holland versenyző is megpihent egy kissé, de újra kiment, ahogy Bottas is. Még néhány etap belefér a délelőtti szakaszba.
Sergio Pérez továbbra is a 2. helyezett, jelenleg a bokszban várakozik, hogy a csapat összerakja az autóját. Charles Leclerc továbbra is köröz a pályán, a 6. helyet tartja, láthatóan nem a tempóra hajt, Sainzot is elengedte az 1-es szektorban.
Lehet, hogy meghiúsul egy szponzori együttműködés? A koronavírus miatt egyelőre elhalasztott Kínai Nagydíj következményeként ez elképzelhető, de furcsa, hogy nem korábban derült ki.
Bottas a délelőtt folyamán többször is megcsúszott, miután kigyorsított a sikánból és a bokszbejárat mellett ráfordult a célegyenesre. A sárga hurkákra is ráhajtott, ez látható időveszteség. Nagy gondja nem származott ebből, de itt még akad tér a javulásra.
Az Alfa Romeo tesztpilótája feljött a 7. helyre, alig 1 tizedmásodperc a hátránya a 6. helyezett Leclerc mögött, de még a 9. helyezett Magnussen is csak 0,08 másodpercre van tőle. Mire ezt befejezzük, Russel átugrotta őket, és bejött Leclerc elé a 6. helyre.
A képen látható mikrofon segítségével atmoszférikus hangokat rögzít a paddockban az F1 hivatalos videojátékát fejlesztő Codemasters.
A Williams után a Racing Point is kiadott egy belső kamerás felvételt, ez viszont már nem a filmforgatáson, hanem a mai tesztelésen készült. Így fest Sergio Pérez egy köre Barcelonában.
A Red Bull tavaly 128 kört tett meg az első tesztnap során, a holland pilóta most csak délelőtt ennek a háromnegyedét teljesítette.
Kevin Magnussen megpördült a Haasszal a 2-es szektorban, de szerencséjére a szervizúton meg tudta fogni az autót és visszajött a pályára. Folytatja, 3 perc van hátra.
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.313, 79 kör
2. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.375, 58 kör
3. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.787, 91 kör
4. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.001, 64 kör
5. Esteban Ocon (Renault), 1:18.026, 62 kör
6. George Russell (Williams), 1:18.168, 74 kör
7. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.289, 64 kör
8. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.386, 59 kör
9. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.466, 55 kör
10. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:18.484, 54 kör
Az eredmények alapján egyelőre nem tudhatjuk, hogy lesz-e csapat, ami képes lesz felnőni a három éllovashoz, de az gyanítható, hogy nagy csata lesz a középmezőnyben. Ön szerint ki lesz a 4. helyezett az idei konstruktőri világbajnokságban?
---- separator ----voting-content-type:11d79909-79dd-4939-b907-c644cc5afd7c---- separator ----Ismét egy adag új fénykép került folyamatosan frissülő galériánkba az első idei tesztnapról. A képre kattintva nyílik!
---- separator ----gallery-content-type:b11209c4-91aa-485a-a833-d454db874a46---- separator ----Felkerült a Reddit F1-es fórumára egy fénykép, amely néhány kamiont ábrázol a Williams utazó flottájából. Már a tesztelésre is ilyen hatalmas erőkkel vonulnak ki a csapatok, a szezon során Európában pedig több száz kamionnal róják az utakat.
Úgy látszik nem csak a híresen nagy jegyzetelő Vettel írja fel a fontosabb dolgokat egy-egy versenyhétvégén vagy teszten, hanem Leclerc is. A monacói noteszéról készült szemfüles képen az látszik, ahogy Leclerc fontosabb pontokat írt fel magának, amelyekre a mai napon figyelnie kell. Ilyen a gumikezelés, az első szárnyak összehasonlítása, valamint az autó viselkedésének összevetése a hármas szektorban a tavalyi adatokkal. Ebbek a szektorban tavaly nagyon gyengén szerepeltek a vörösök.
Leclerc minden pályára lépés után is jegyzetel, első mai menetéről ezt írta: „a pálya állapota nem túl rossz, a gumik felmelegítése nem okoz gondot, a gyors kanyarok közepén, mint a 10-es és 11-es, vagy a 15-ös, egy kis alulkormányzottságot tapasztalok.”
Íme egy kis infografika arról, hogy ki melyik keveréken érte el délelőtti legjobb idejét. Csak ketten nem a C3-as, hanem a C2-es gumin futották leggyorsabb körüket, de Max Verstappen így is csak 4 és fél tizeddel maradt el Bottastól. Sainz ennél kicsit több mint 2 tizeddel többet kapott. Persze ilyenkor nem tudjuk elégszer hangsúlyozni, hogy messzemenő következtetéseket ezekből az időeredményekből nem lehet levonni.
Noha az idei szezon végén lejár a szerződése, Leo Turrini értesülései szerint Sebastian Vettel egyre közelebb áll ahhoz, hogy a Ferrari versenyzője maradjon, a vörösök ugyanis hajlanak a szerződése meghosszabbítására.
Ez persze még nem jelenti azt, hogy elmozdulnak a mezőny végéről, az egy év alatt végbement előrelépést mindenesetre jól érzékelteti, hogy tavaly az első négynapos teszten 1:20.997 volt a csapat legjobb ideje, az idén pedig az első nap délelőttjén 1:18.168-ra volt képes George Russell az FW43-mal. Ez közel 3 másodperces javulás, arról nem is beszélve, hogy most időben kész lettek az új kocsival.
Tobias Grüner, az Auto Motor und Sport újságírója Barcelonából jelentette, hogy az ellenfelek nem nézik jó szemmel, hogy a Racing Point idei autója olyan, mintha egy klónozott Mercedes lenne. Azt nem árulhatta el, hogy melyik istállók vannak kiakadva a silverstone-i alakulatra.
Öt perc múlva folytatódik az első tesztnap a következő 4 órás szakasszal, több csapatnál pedig változás lesz a pilótafelállásban. A Mercedesnél Bottastól a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton veszi át a volánt, az Alfa Romeóban Antonio Giovinazzi váltja Kubicát, a Renault-ban Daniel Ricciardo Esteban Ocont, a Racing Pointban Lance Stroll Segio Pérezt, a Williamsben pedig Nicholas Latifi érkezik George Russell helyett.
Soha nem érzett korábban akkora tapadást F1-es autóban Esteban Ocon, mint ma délelőtt a Renault-t vezetve, ami az autók hihetetlen mértékű fejlődését mutatja. Úgy véli, minden pályán meg fog dőlni a körrekord az idén.
Senki nem siette el a pályáralépést, egyelőre csend honol Barcelonában, ahol jelenleg 15 fok a levegő, 25 fok az aszfalt hőmérséklete.
A dáné volt az első komoly vezetői hiba a teszten, a délelőtti etap végén a gyors balos 9-es kanyarban veszítette el uralmát a Haas VF-20 felett. Íme:
Egyelőre még nem a köridőtáblázaton, csak a pályára hajtók sorában, az idén lila sisakban vezető hatszoros világbajnok jött ki ugyanis elsőként a délutáni szakaszban.
Belerázódik a vezetésbe a hatszoros világbajnok, a C3-as gumi első mért köre mindössze 1:21.369 volt, ami még az eddig utolsó Kvjat idejétől is 3 másodperccel marad el.
1:18.853-ra faragta le idejét a címvédő, amivel 4 tizedre feljött Danyiil Kvjatra. Bottasnál egyelőre 1,5 másodperccel lassabb. Közben Verstappen is megjelent a Red Bull-lal.
Egy hűtőkör után ment egy 1:18.687-et Hamilton, de ezzel is csak közelebb lopta magát Kvjathoz, egyelőre maradt a 11. helyen. Jelenleg ő és Verstappen vannak a pályán.
Megvan a nap második komolyabb vezetői hibája, nem mástól, mint Max Verstappentől, aki a harmadik szektorban, a 13-as kanyar bejárata előtt leszaladt a búkótérbe, megcsípte a kavicságyat, amitől a bekanyarodás pillanatában azonnal elúszott az autó hátulja. A holland, miután egyenesbe állította az RB16-ost, rögtön be is hajtott a bokszba.
Nyilván ő mindenkinél jobb szögből látta, hiszen az autóban ült, de később a garászban elhelyezett monitoron is "megcsodálta", miként rakta keresztbe a Red Bullt.
Latfitit C4-es keveréken küldték ki, ezt még senki nem használta a nap folyamán. Csak egy installációs kört ment a kanadai, a gumiválasztás célja tehát nem a köridő hajszolása volt, vélhetően csak meg akarták óvni az újoncot, hogy a rosszabbul tapadó keverékek valamelyikén hibázzon egyet.
1:22.358 volt az olasz első ideje az Alfában C3-as gumin, másodjára ezt 1:21.384-re javította. Latifinek, Ricciardónak és Strollnak nincs egyelőre mért ideje azok közül, akik délután csatlakoztak a tesztelőkhöz.
Miután ma nem ül autóba, Kimi Räikkönen nem ússza meg, hogy a média rendelkezésére álljon. Lawrence Barretto, az F1.com szakírója fél órás interjút készített vele, amely után távozóban a 2007-es világbajnok ránézett az eredményjelző monitorra és a következőket mondta: „Van, ami nem változik, nem igaz? Két Mercedes van az élen” – utalva ezzel arra, hogy a Racing Point az idei évre gyakorlatilag lemásolta a címvédő autóját.
Az ausztrál pilóta a január végén kislányával együtt helikopter-balesetben elhunyt kosaras legenda Kobe Bryant tiszteletére a következő sisakdizájtn készíttette:
C4-es gumin már Giovinazzit is lenyomta a kanadai, 1:19.258-nál jár jelenleg, csapattársa délelőtti 1:18.1-es idejétől azonban még messze van.
Leclerc egy korábbi, C2-es gumin teljesített, a köridőkből ítélve megtankolt autós etap után most a garázsban van, néhány Ferrari-mérnök azonban nem vele foglalkozik, hanem a pálya mellett tanulmányozza a többieket.
Második délutáni etapjának első körével azonnal felugrott a harmadik helyre a címvédő egy C3-as keveréken teljesített 1:17.682-es körrel, amivel jelenleg 369 ezreddel marad el Bottas délelőtti idejétől. Második köre néhány tizeddel elmaradt az elsőtől.
Egyelőre senkinek sem siekrült megjavítania a finn pilóta délelőtti körét, az állás 5 órányi tesztelés után:
1. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.313, 79 kör
2. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.375, 58 kör
3. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.682, 21 kör
4. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.787, 111 kör
5. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.001, 82 kör
6. Esteban Ocon (Renault), 1:18.026, 62 kör
7. George Russell (Williams), 1:18.168, 73 kör
8. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:18.219, 63 kör
9. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.289, 82 kör
10. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.386, 59 kör
11. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.466, 55 kör
12. Nicholas Latifi (Williams), 1:19.258, 16 kör
13. Lance Stroll (Racing Point), 1:19.964, 4 kör
13. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.096, 8 kör
A franciák bezárkóztak a garázsba, engedélyt kaptak ugyanis, hogy lehúzzák az ajtót, mivel az autóról leszedték a padlólemezt. Mielőtt azonban azt hihetnénk, hogy komoly technikai problémáik vannak, az F1 TV riporterének információi szerint csak a 186 cm magas Oconról állítják át az autót a 178 centiméteres Ricciardóra. Finoman szólva is érdekes, hogy emiatt buktak el egy értékes órát az idei évre még jobban lerövidített téli tesztszezonból.
Újra be lehet látni a Renault garázsába, az autón viszont még mindig dolgoznak, éppen Ricciardo rajtszámát matricázzák a kocsira, amiben nincs üzemanyag és a kerekek sincsenek fent, a lábtér körül pedig szerelők nyüzsögnek. Ricciardo eközben kedélyesen beszélget a mérnökével.
Harmadik etapjára jött ki a hatszoros világbajnok délután, első gyorskörében pedig egyből 1:17.293-at repesztett, ami 2 századdal bizonyult jobbnak Bottas délelőtti legjobbjánál.
Másodszor forgatta meg ma a Red Bullt a holland, ismét a 13-as kanyarban sikerült ezt megtennie, most a kanyar közepén csúszott meg, az ellenkormányzás pedig átdobta a túloldali bukótérbe.
Ricciardo is megjelent C3-as keveréken, teljessé vált tehát a mezőny. Amennyiben hiszünk a csapat közlésének, egy rutinszerű átállással sikerült 1 órát és 25 percet veszíteniük, miközben más csapatok is cseréltek versenyzőt anélkül, hogy egyetlen percet is a bokszban vesztegeltek volna emiatt. Vélhetően ezek után a Renault-nál átgondolják, hányszor akarják megosztani a munkát két pilótájuk között a hátralevő 5 napon.
Installációs kör helyett egyből elment egy gyorskörre az ausztrál, akinek első ideje 1:19.024 volt a C3-s gumin. Ezzel egyelőre csak Giovinazzot előzte meg.
Megjöttek az első délutáni fotók, többek között a hatszoros világbajnok Lewis Hamilton első éles köreivel az idei Mercedesben.
---- separator ----gallery-content-type:b11209c4-91aa-485a-a833-d454db874a46---- separator ----A versenyhétvégéken ez már régóta megszokott, teszten viszont most hallhattunk először élő bejelentkezést. Ricciardo "követte" el, azt jelentette, hogy általánosságban véve elégedett az autóval, az egyensúllyal vannak kisebb gondok. Mérnöke azt válaszolta, hogy egyelőre probléma van a telemetriával, úgyhogy ezeket ők nem látják.
Leclerc autójának oldalán, a hűtő környékén bütykölnek valamit, de nem lehet jól rálátni, hogy mit, mivel a szerelők élő paravánként testükkel takarják a munkálatokat.
Sainz a C2-es gumin köröz rendületlenül, jelenleg az 1:22-es tartományban vannak a körei. Szorgalmának köszönhetően már 116 körnél jár, egyedül Verstappen tett meg nála többet a maga 127 körével.
Latifit arra utasította a mérnöke, hogy a gyorskörök után gyorsabb hűtökört menjen, mert csökken a pálya hőmérséklete. A délutáni etap elején még 25 fokos volt, most már csak 22.
Mai 13. körével felugrott a nyolcadik helyre az ausztrál a C2-es keveréken. 1:18.096-os ideje már kevesebb mint 1 tizedre van csak Ocon délelőtti legjobbjánál.
Küldött egy kisebb jelzést a riválisoknak a Mercedes, Hamilton C2-es gumin megjavította korábbi, C3-ason futott legjobbját, és bement 1:17 alá másodpercekkel a hatodik óra vége előtt. Íme az állás két órával az első tesztnap vége előtt:
1. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.978, 43 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.313, 79 kör
3. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.375, 58 kör
4. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.787, 130 kör
5. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.001, 122 kör
6. Esteban Ocon (Renault), 1:18.026, 62 kör
7. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:18.093, 70 kör
8. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.096, 15 kör
9. George Russell (Williams), 1:18.168, 73 kör
10. Lance Stroll (Racing Point), 1:18.282, 20 kör
11. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.289, 92 kör
12. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.386, 59 kör
13. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.396, 35 kör
14. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.466, 75 kör
15. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.096, 18 kör
Gary Andersont, a Jordan korábbi, jelenleg a The Race szakértőjeként dolgozó technikai igazgatóját nem győzték meg a vörösök arról, hogy képesek lesznek felvenni a versenyt a Red Bull-lal és a Mercedesszel. Persze korai még ítélkezni, egyelőre az a fontos, hogy minél több adatot gyűjtsenek a csapatok. Ezen a téren a Ferrari sem áll rosszul, Leclerc 101 körnél tart, igaz, a Mercedes már 132-t, a Red Bull pedig 130-at tett meg. Az abszolút listát a McLaren vezeti 133-mal.
Danyiil Kvjat a C2-es gumin feljött a negyedik helyre egy 1:17.698-as körrel, amivel csak 7 tizeddel marad el Hamilton ugyanezen a keveréken futott legjobbjánál.
Hamilton nemrég fejezett be egy nyolckörös etapot a C2-es keveréken, ebből hét kört az 1:18-as tartományban tett meg. Nem rossz.
Délelőtt még csak a köridők sugallták ezt, azóta azonban George Russell megosztotta tapasztalatait a sajtóval. A brit pilóta elmondta, hogy amellett, hogy nagyobb leszorítóerőt állít elő a kocsi, sokkal vezethetőbb a tavalyinál. A csapat tudja, hogy mindez nem garancia arra, hogy nem ők lesznek az utolsók, de kiindulási alapnak ígéretes.
Verstappen, Stroll és Latifi rója a köröket, a kanadai egyelőre nem tudta előcsalogatni azt a tempót a Mercedes-klón Racing Pointból, amit mexikói csapattársa, 1,3 másodperccel lemaradva Hamiltontól egyelőre a tizedik. Latifi közben feljött a 12. helyre C3-as gumin és megelőzte Kubicát, akinek a helyét átvette a Williamsnél.
A Red Bull hollandja első kicsúszása előtt megcsípte a kavicságyat a 13-as kanyar előtt, most pedig ugyanezt megtette Latifi is, ő azonban időben korrigált ahhoz, hogy ez ne befolyásolja a kanyarvételét.
Charles Leclerc kiszállt az autóból, levette a sisakot és leült a garázs hátuljába. Arckifejezése nem éppen arról árulkodott, hogy boldog lenne. Az F1TV riportere azt az információt kapta a csapattól, hogy a hátsó felfüggesztésen változtatnak, de az autó hűtőinél matatnak inkább. A jelekből ítélve könnyen lehet, hogy a Ferrarinak mára ennyi volt a tesztelés.
Csupán 2 ezreddel, de felülmúlta korábbi legjobbbját a hatszoros világbajnok, aki már 59-nél tart, a csapat pedig már 138-nál. Ezt az időt is C2-es gumin érte el. Leclerc eközben elhagyta a Ferrari garázsát, a gond csak az, hogy nem az autójával, hanem gyalog tette mindezt, így őt aligha láthatjuk a továbbiakban. 101 kört teljesített az SF1000-rel.
Ismét egy adag fotóval bővült immár közel 120 fényképet tartalmazó galériánk az első tesztnapról, az alábbi képre kattintva tudják megnézni.
---- separator ----gallery-content-type:b11209c4-91aa-485a-a833-d454db874a46---- separator ----Elhamarkodottan ítélkeztünk, mégsincs vége a vörösök mai napjának, Leclerc az imént ugyanis kihajtott az aszfaltcsíkra C2-es keveréken, jóllehet, egy kör után vissza is tért a garázsba.
Harmadik hibáját is elkövette a holland a mai napon, ezúttal a hetes kanyar kijáratán szaladt le a kavicságyba, utána azonban ment egy egészen jó kört és 1:17.516-os idővel visszavette a negyedik helyet. Azért kontextusba kell helyezni a körét, hiszen C3-as gumin futotta azt, és így is több mint 5 tizedet kapott Hamiltontól, aki C2-esen érte el legjobbját.
Már csak egy óra van hátra a 2020-as előszezoni tesztelés első napjából, továbbra is Lewis Hamilton van a tabella élén, és hogy teljes legyen a Mercedes 1-2, Valtteri Bottas következik mögötte. A körszámlálót Verstappen vezeti, csapatként viszont a Mercedes áll az élen ebben a mutatóban is.
1. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.976, 71 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.313, 79 kör
3. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.375, 58 kör
4. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.516, 148 kör
5. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:17.698, 90 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.001, 138 kör
7. Esteban Ocon (Renault), 1:18.026, 62 kör
8. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.096, 36 kör
9. George Russell (Williams), 1:18.168, 73 kör
10. Lance Stroll (Racing Point), 1:18.282, 31 kör
11. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.289, 108 kör
12. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.382, 55 kör
13. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.386, 59 kör
14. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.466, 92 kör
15. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.096, 50 kör
Leclerc jelenleg is a pályán, 113 körnél jár és megtankolt autóval köröz, legutóbbi köre 1:21.7 volt. A délután zajló hosszabb etapok közül viszont nem az övé, hanem Hamiltonéi voltak a legmeggyőzőbbek, legutóbb zsinórban hat kört tett meg 1:18 teteje és 1:19 alja között ingadozva.
Jelenleg csak ő és Latifi vannak kint, miközben már csak 45 perc van hátra a mai tesztnapból. A Red Bull visszavette a vezetést a Mercedestől a megtett körök számában, Verstappen 160. körét kezdte az imént, a Mercedes jelenleg 151-nél tart.
Nem ebben a körében futotta a legjobb idejét, de azért így is élvezetes megnézni, hogy miként muzsikál a W11-es a barcelonai pályán.
A Ferrari a változatosság kedvéért ismét azt játssza, hogy valaki az autó mögül szabadrúgást lő a garázsajtóra, a szerelők pedig sorfalat állnak elé a betiltott paraván hiányában emberekkel takarja el az SF1000-est, miközben néhányan az autó oldalán dolgoznak. Van egy olyan sejtésünk, hogy a Liberty Media nem örül ennek.
Mindez azonban nem látszott meg, csak a szektoridejein, két lila szektor után a harmadikban ugyanis visszavett és nem javított. Sainz viszont igen, jó két tizedet, 1:17.842 az új legjobbja, maradt a hatodi helyen.
C2-es gumin sikerült túlszárnyalnia Ocon délelőtti idejét és 1:17.873-nál megállítania a stoppert. Ezzel az idővel 9 tizeddel marad el Hamiltontól.
Befejezték a szabadrúgáslövést a szerelést a Ferrarinál és kiküldték a pályára a monacóit, aki egy kör után vissza is hajtott a bokszba.
Miután Verstappen egy ideje a bokszban van, Hamilton pedig a pályán, újra a Mercedes a legszorgalmasabb, 164 körnél tartanak jelenleg a bikások 161-ével szemben.
A célegyenes végén blokkolt a Ferrari jobb első kereke, a monacóinak ki kellett futnia a bukótérbe.
Sokan egy bizonyos fogkrémmárka tubusához hasonlítják a grove-iak idei festését, amit még lehet fokozni akkor, ha bekenjük kegy kis flow-vis festékkel.
Legutóbbi ötkörös etapja a következőképp alakult a C2-es keveréken: 1:18.7 - 1:18.8 - 1:18.8 - 1:18.9 - 1:19.1.
A tavalyi szezon során megszámlálhatatlan alkalommal bakiztak bele a bokszkiállásba a vörösök, most pedig megmutatták, hogy a teszten is megy nekik, az imént Leclerc hajtott a bokszba egy kerékcsere-gyakorlás erejéig, a jobb első kerék viszont az elvárhatónál jóval lassabban került csak a helyére.
Bokszutcai pletykák szerint több csapatnak is szúrja a szemét, hogy a Racing Point lényegében megkapta a Mercedes tavalyi autóját, Andy Green technikai igazgató azonban állítja: ők csak logikus módon a legjobb csapat által járt utat követték és ebbe az irányba fejlesztettek. Azt már csak mi tesszük hozzá, hogy érdekes módon a fejlesztés végén szinte egy az egyben a Mercedes W10-es klónja jött ki a gyárból.
Senki sem villantott egy kevés üzemanyagos friss gumis körrel a végén, így Lewis Hamilton megtartotta az első helyet, mögötte Valtteri Bottas és Sergio Pérez végzett. Köszönjük az egész napos figyelmet, hamarosan jövünk a szöveges összefoglalóval, holnap reggel pedig ismét élőben jelentkezünk!
1. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:16.976, 94 kör
2. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:17.313, 79 kör
3. Sergio Pérez (Racing Point), 1:17.375, 58 kör
4. Max Verstappen (Red Bull), 1:17.516, 168 kör
5. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:17.698, 116 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), 1:17.842, 161 kör
7. Daniel Ricciardo (Renault), 1:17.873, 56 kör
8. Esteban Ocon (Renault), 1:18.004, 62 kör
9. George Russell (Williams), 1:18.168, 73 kör
10. Lance Stroll (Racing Point), 1:18.282, 52 kör
11. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.289, 132 kör
12. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.382, 63 kör
13. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.386, 59 kör
14. Kevin Magnussen (Haas), 1:18.466, 106 kör
15. Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo), 1:20.096, 79 kör
A Red Bull csapatfőnöke azt is elmondta, hogy nagyon pozitívan alakult az istálló számára a tél, és örül annak, hogy jó idő van Barcelonában. "Korai még erről beszélni, de [Verstappen] jól érzi magát az autóban, kezdi megismerni az RB16-ost és úgy tűnik, elég jól illenek egymáshoz."