Reklámkörrel Kubica az élen, az éllovasok rejtőzködtek szerdán
2020. február 26. 08:56
Történelmi tesztnapot tartott a Forma-1 Barcelonában, napjainkban példátlan módon a Haas kivételével az összes csapat két embert ültetett autóba. Évekkel ezelőtt csak néhány istálló vállalta be a versenyzőcserével járó macerát, időnként kényszerből (például amikor aránytalanságok alakultak ki a megtett távban), de a megbízhatóság fantasztikus javulásával egyre elterjedtebbé vált ez a gyakorlat, amivel a pilótákat is megkímélik az extrém kizsigereléstől. Szerdán a 2020-as mezőnyből csak Kevin Magnussen és Antonio Giovinazzi nem lépett pályára, utóbbit Robert Kubica helyettesítette az Alfa Romeónál.
Aki az első bő órában csak az eredményeket figyelte, nosztalgikus érzése támadhatott egy jó kis Lewis Hamilton-Sebastian Vettel adok-kapok révén, tíz világbajnoki cím együttes birtokosa folyamatosan váltogatta egymást a táblázat élén. Ennek hátterében az állt, hogy a Pirelli kísérleti gumijaival feszegették a határokat, amit a gyártó adott esetben a Holland Nagydíjon vethet be – a zandvoorti döntött kanyar durva terhelése egy különleges szerkezetű abroncsot igényelhet, a brit és a német pilóta ezt tesztelte.
Az első szekciót és végül a teljes napot mégis Kubica zárta az élen a gumikínálat legpuhább elemével, egy időmérő szimuláció során. A legnagyobb látványosságot Vettel megpördülése okozta az egyik gyors kanyarnál, a felhordott kavicsok miatt kis időre meg kellett szakítani a gyakorlást, ahogy kevéssel utána Nicholas Latifi (Williams) lerobbanása miatt is.
A nap vesztesének eleinte a bikás csapatok tűntek, a Red Bull és az Alpha Tauri. Bár a hírek szerint nem a Honda térfelén volt gond, a két istálló érdemi munkája csak a déli harangszóra indult be, addig jóformán végig a garázsban várakoztak. Pierre Gasly 25, Alexander Albon 29 körig jutott a félidőig, miközben a Ferrari és a Mercedes nem adta alább 80-nál, jóllehet, láthatóan megint nem a tempóra gyúrtak: Hamilton a 7., Valtteri Bottas a 9., Vettel a 10., Charles Leclerc a 13. pozícióban zárt.
Nem meglepő, de ez a két csapat volt a legszorgosabb a nap folyamán. A Ferrari átszabta az autóját az előző héthez képest, többek között új légterelőket tesztelt, de Leclerc délután visszatért a hátsó szárny első változatához.
A délelőtti etap után Vettel elmondta, „előrelépésként” értékeli az idei Ferrarit, miután érzi, hogy javult az autó kanyartempója. Mattia Binotto hozzátette, a csomag optimalizálásán dolgoztak, és csak a hét vége felé várható, hogy igazán erős köröket futnak majd, de nyomatékosította, hogy Ausztráliába üldözőként utaznak majd.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke kijelentette, jelentős gyorsulást vár a Ferraritól a további napok során.
„Az autó stabilnak és jónak tűnik, még a szeles időjárás közepette is – nyilatkozta Wolff a Sky Sportsnak. – Úgy tűnik, erős alapokra építkezhetünk a szezon elején. Talán nem ez a leggyorsabb autó, de van egy kiindulási alapunk, amit fejleszthetünk és folyamatosan javíthatjuk a teljesítményt. Az a hozzáállásunk, hogy nem vagyunk elég jók és ennek így is kell lennie.”
„Látható, hogy mire képes a Ferrari erőforrása az Alfában és a Haasban, a [Scuderia] Ferrari csúcssebessége viszont messze elmarad ettől, úgyhogy nagyjából 1 másodperc várható még pusztán a motorerőtől, az üzemanyagszinteket pedig nem is tudjuk. Most mindenki csak találgat, hogy ki, hol tart, nem hiszem, hogy sokat ki lehet olvasni a köridőkből.”
Hamilton azt mondta, "az autót nem éreztem olyan jónak, mint a múlt héten", a szél miatt többet is csúszkált vele. Ugyanakkor biztos benne, hogy ez változni fog, például az aszfalt javulásának köszönhetően. Bottas elégedettebbnek tűnt. "Hasznos teszteket végeztünk el a beállításokkal, főleg a hosszú etapokra koncentráltunk. Azt hiszem, sokat tanultunk" – közölte a finn.
A program borulása nem változtatott a Red Bull-kvartett tervein, ugyanúgy végrehajtották a pilótacserét, ahogy eredetileg tervezték. A délutáni etapjaik Max Verstappen megpörgését leszámítva már simábban alakultak, a többnyire keményebb gumikon hosszú etapokat futó holland az utolsó órában jegyzett idejével 2. lett.
Az biztos, hogy nem volt tervezett a megállás, de még nem tudom, hogy mi történt. Az időmérőn és a versenyen is jó autóra lesz szükség
– nyilatkozta Verstappen. – Tavaly olykor jó volt a versenyen, máskor az időmérő volt rendben. Összességében kell előre lépnünk, ezen dolgozunk. Az idei autó egyértelmű előrelépés, de annak is kell lennie, ha a világbajnoki címért akarunk harcolni. Magunkra koncentrálunk, aztán majd Melbourne-ben meglátjuk, hogy hol állunk."
„Elégedettek vagyunk a múlt héttel, ma reggel veszítettünk egy kis időt, volt egy kisebb gondunk a felfüggesztéssel, amit helyre kellett hozni – tette hozzá Christian Horner a Sky Sports műsorában. – A délután rendben volt, noha elég trükkösnek bizonyult a szél és az egyéb körülmények miatt.”
A versenyzők jelentik a legjobb mércét, amikor a tavalyi autóval kell összehasonlítani az ideit, és ők úgy érzik, hogy az RB15 néhány gyengeségét sikerült kijavítani az RB16-tal.”
„A tesztelésnél még nem osztanak trófeákat, ahogyan azt tavaly a Ferrari is megtapasztalta, úgyhogy szerintem majd csak Melbourne után derülnek ki a valós erőviszonyok, mivel az egy egyedi pálya. Kell két-három verseny, hogy tisztuljon a kép. Persze a Mercedes a mérce, ők a világbajnokok, jó autójuk és erős csapatuk van. A következő napban elkezdjük meglátni, hogy mivel készülnek a csapatok az első versenyre. Az is nagyon izgalmas lesz.”
A különböző problémák miatt a csapatok lendülete némileg alábbhagyott. Baleset megint nem volt, Vettelen és Verstappenen kívül Kubicának volt megforgása, ő a hűvös aszfalton pördült meg az utolsó kanyarból kigyorsításnál, valamint többen elfékezték magukat a célegyenes végén.
A középmezőny egy darabig igen szoros volt, aztán Sergio Pérez a 3. helyre hozta be a Racing Pointot, megelőzve az Alpha Taurikat és Albont. A Williams nem utolsóként végzett, pilótáik mögött egy-egy Haas, McLaren, Alfa Romeo és Renault is végzett, bár ennek jelenleg még nincs komolyabb jelentősége. Latifi autójában az olajrendszer romlott el az Auto Motor und Sport értesülései szerint.
A Racing Point délelőttjét szenzorhibák akadályozták, Lance Stroll azt mondta, emiatt nem tudták elvégezni a kiírt programot.
„Nagyon boldog és elégedett vagyok azzal, amit a csapat az első naptól kezdve csinál – összegzett Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke. – Nagy lépést tettünk előre tavaly óta a megbízhatóság terén, ami lehetővé teszi, hogy nagyon fegyelmezetten és koncentráltan kövessük a programunkat. Nagyon boldog vagyok, ugyanakkor még korán van."
A cél erre a hétre, hogy még többet hozzunk ki az autóból, minden nap kerülnek rá új fejlesztések."
„Fontos, hogy a lehető legtöbb adatot gyűjtsünk róluk, hogy megbizonyosodjunk, a szélcsatorna helyes adatokat szolgáltat. Abból, amit láttam, a korreláció megvan a között, amit otthon és amit itt, a pályán láttunk. Van még tennivalónk a teljesítményt előtérbe helyező munkával a következő két napon, hogy a lehető legfelkészültebben utazzunk Melbourne-be."
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az előszezoni F1-es tesztelés második etapjának első napján! A megszokottak szerint ma is egész nap tudósítunk az eseményekről, utána pedig összefoglaljuk a történéseket. Lássunk neki!
A köridőkből egyelőre nehéz kiindulni (bár nem lehetetlen), ezért az első teszthét után a Mercedes innovációját, a DAS-t és a mezőny összerázódásával kapcsolatos tendenciákat elemeztük ki.
Mercedes: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Ferrari: Sebastian Vettel, Charles Leclerc
Red Bull: Max Verstappen, Alexander Albon
McLaren: Carlos Sainz, Lando Norris
Renault: Daniel Ricciardo, Esteban Ocon
AlphaTauri: Pierre Gasly, Danyiil Kvyat
Racing Point: Sergio Pérez, Lance Stroll
Alfa Romeo: Robert Kubica, Kimi Räikkonen
Haas: Romain Grosjean
Williams: George Russell, Nicholas Latifi
Sorban jönnek ki a pilóták a pályára, Sainz az első aero rake-ekkel felszerelkezve, de a Mercedes és a Ferrari is megjelent. A Scuderia autóján egyelőre nincs messziről is láthatóan új karosszériaelem.
Hatalmas rake-eket szereltek fel az autóra, amit délelőtt Daniel Ricciardo vezet majd.
A brit pilóta a Mercedestől megszokottnál lágyabb, C4-es gumikkal van kint, 1:20.572-vel kezdett, Vettel C3-asokkal 1:21.859-et futott. Hamilton most nem használja a DAS-t.
Szerdán 15 órakor közös sajtótájékoztatót tart Sebastian Vettel és Mattia Binotto. Korainak tűnik, de valószínűleg a szerződéshosszabbítás lesz a téma, miután Binotto az SF1000 bemutatója apropóján egyértelművé tette, hogy megtartanák Vettelt a továbbiakban is.
Hamilton is visszatért a bokszba, így jelenleg csak Kubica van kint. A lengyel pilótának ez a második félnapos küldetése az Alfa Romeo színeiben.
Pontosabban, valószínűleg már el is tűnt, mert a kép akkor készülhetett, amikor a brit pilóta visszatért a bokszba a 10 körös etapjáról.
Noha Kubica az idén elvesztette a versenyzői ülését a Williamsnél, az Alfa Romeónál tesztpilótaként a tágabb mezőny tagja maradt és ez is elég ahhoz, hogy a lengyel szurkolók elkísérjék még a távoli Barcelonába is.
Lando Norris, a McLaren délutános pilótája elárulta, eddig a keményebb keverékeket használták, de ő már szeretné kipróbálni a C5-ös keveréket is, amikkel gyorsabb köröket lehet futni.
1:19.146-ot futott a négyszeres világbajnok a kemény, C2-es abroncsokkal. A 7. körénél jár a Ferrarival.
A Ferrari pilótája 1:18.775-nél jár, a felirat szerint C5-ös gumikkal, Stroll is mért kört kezdett szintén C5-ösökkel, de nem fejezte be, inkább a bokszba hajtott.
Most ért véget Sebastian Vettel etapja, a bokszban jól kivehető volt, hogy jelöletlen gumikkal futott. Ennek oka, hogy a Pirelli megerősített oldalfalú abroncsokat készített a Holland Nagydíjra, a német pilóta ezek prototípusát használta.
A Haas pilótája is feliratkozott a köridő-táblázatra, 1:29.571 az eredménye, ez természetesen nem reprezentatív. C3-as gumikkal majd, nemrég rajtgyakorlatot is végzett.
Hamilton szintén a zandvoorti C2-es gumikkal futott három lila szektort, 1:18.292 az eredménye, ez majd' fél másodperccel jobb Vettel körénél.
A Mercedes pilótája tovább igyekszik, legutóbb javítani nem tudott, de mindössze 0,1 másodperccel volt lassabb a korábbi legjobbjánál.
A német pilóta valószínűleg a zandvoorti és a jelenlegi C2-es gumi összehasonlításán dolgozik, 1:18.476-tal feljött Hamilton mögé, miközben a brit pilóta továbbra is a jelöletlen gumikkal megy.
A Ferrari pilótája tovább rója a köröket, 0,008 másodperccel javított Hamilton korábbi eredményén, majd úgy tűnik, visszavett a tempóból. A referencia idő egyelőre 1:18.284.
Egy kissé elcsúsztunk az első óra végén, de íme a sorrend 64 perc után.
1. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.284, 22 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.292, 25 kör
3. Daniel Ricciardo (Renault), 1:19.836, 11 kör
4. Romain Grosjean (Haas), 1:29.371, 7 kör
5. Nicholas Latifi (Williams), idő nélkül, 17 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), idő nélkül, 7 kör
7. Lance Stroll (Racing Point), idő nélkül, 4 kör
8. Pierre Gasly (Toro Rosso), idő nélkül, 3 kör
9. Robert Kubica (Alfa Romeo), idő nélkül, 3 kör
10. Alexander Albon (Red Bull), idő nélkül, 1 kör
Nagyon alacsony tempó is elég ahhoz, hogy valaki megforogjon, hideg még az aszfalt, ez vicelte meg Robert Kubicát is, aki a 3-as szektorban, az utolsó kanyar előtti kigyorsításnál pördült meg az új szárnnyal felszerelt Alfa Romeóval.
Nem indult jól a Red Bull napja, bő egy órás csúszással lépett pályára először az autójuk, Alexander Albonnal a volán mögött. Egyelőre csak egy installációs körre futotta.
Több próbálkozás után a Racing Point pilótája is feliratkozott a köridő-táblázatra, eddig összesen 6 pilóta futott mért kört. A McLaren még mindig aero rake-ekkel dolgozik, valamit nagyon vizsgálnak az autó körüli légáramlatok kapcsán.
Apró etűd arról, hogy milyen idegőrlő lehet egy pilóta napja a teszteken: Carlos Sainz már 10 körnél jár, de mért eredménye még nincs, most behívták a bokszba, állítottak az első szárnyán, és gyaníthatóan újabb kört megy azért, hogy a mérnökök lemérjék a változtatás hatását.
A brit pilóta az első két szektorban még lassabb volt Vettelnél, a lassú, 3-as harmadban viszont remekül ment és 1:18.064-re módosította a mai legjobb eredményt. Ő is visszatért a jelölt C2-es abroncsokhoz.
A Mercedes mérnökei most számolgathatják, hogy mennyit romlott az autó teljesítménye a gumikopás miatt és mennyit gyorsult az üzemanyag fogyásával. Az 1:18.064 után Hamilton 1:18.044-et futott.
A köridők és a pályán elfoglalt pozíció terén is közel van egymáshoz a Mercedes és a Ferrari, Vettel 1:18.175-re gyorsult és a pályán is közel volt Hamiltonhoz, ezért inkább visszavett, mielőtt újabb mért kört kezd. Latifi feljött a 3. helyre 1:18.682-vel.
A lengyel pilóta a második óra elején forgott meg az Alfa Romeóval.
Az idei szabályok szerint ez csak akkor engedélyezett, ha leszerelik az autó padlólemezét, úgy tűnik, a Red Bullnál ma valami nagyon félrement, mert másfél óra alatt egy installációs körre futotta Albontól.
Az első 2 óra végéhez közeledve Grosjean is futott egy 1:19.271-et, Sainz pedig nem sokkal előtte 1:19.153-at ért el. Ez azt jelenti, hogy már csak Gasly és Albon áll mért kör nélkül, sőt, ketten együtt összesen 3 kört mentek eddig. Valami gond lehet a Hondánál.
Természetesen nem látjuk folyamatosan Hamilton fedélzeti kamera-képét, de a bemutatott részletek alapján úgy tűnik, Hamilton ma délelőtt nem használja a DAS-t.
A pink Mercedes az élre állt közepes keverékű, C3-as gumikkal. Stroll 1:17.787-et futott, 2 tizeddel lassabb csak, mint a múltheti legjobb köridő C3-assal, azt a Red Bull érte el.
Délelőtt Sebastian Vettel van szolgálatban a Scuderiánál, délután Charles Leclerc ül autóba, de előtte Marc Genével kiment a pálya szélére, figyelni az ellenfeleket.
Vettel eddig 40 körnél jár a délelőtt során, most betolták a garázsba az autóját és a Ferrari szerelői ismét sorfalat állnak, hogy útját állják a kíváncsi szemeknek.
Íme az állás 2 óra után:
1. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 25 kör
2. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:18.044, 44 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.175, 40 kör
4. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.655, 33 kör
5. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.699, 22 kör
6. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.891, 22 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:19.271, 18 kör
8. Daniel Ricciardo (Renault), 1:19.425, 31 kör
9. Pierre Gasly (Toro Rosso), idő nélkül, 3 kör
10. Alexander Albon (Red Bull), idő nélkül, 1 kör
A McLarennél is paravánokkal vették körre a garázst, egyelőre Lando Norris sem tudja, hogy mi történt az autóval, amit délután vezetnie kellene, mivel a brit pilóta épp a kommentátorállásban vendégeskedik.
Vettel kicsúszott a kavicságyba, majd meg is pördült, ezzel rengeteg kavicsot hordott fel a pályára. A német pilóta visszatért a bokszba, de az aszfaltot le kell takarítani.
A német pilóta az elmúlt évek során sok feltűnő vezetői hibát követett el, ez az idei első megpördülése, bár lehetséges, hogy ezúttal kiszúrt vele egy hirtelen széllökés.
Letakarították az aszfaltot, Latifi rögtön pályára is lépett, közben csapattársa, Russell méltatja őt a pálya szélén állva.
Egyelőre nem tudni, hogy mi fektette két vállra a Red Bull csapatait a mai délelőtt során, de a GPToday.net kérdésére a Red Bull Racing szóvivője elismerte, az volt az eredeti terv, hogy Max Verstappen vezet délután, de lehet, hogy ezen változtatni kell Alexander Albon érdekében.
Sebastian Vettel megpördülését is lencsevégre kapták a fotósok, ez jó alkalom, hogy megmutassuk a mai képgalériánkat!
---- separator ----gallery-content-type:bcf07b24-18fc-402a-a63a-0ae67e44146d---- separator ----A Red Bullnál azt mondták a Sky Sportsnak, hogy a futóművel van probléma, az Alpha Taurinál nem részletezték, hogy mivel küzdenek, de azt állítják, hogy nem a Hondával akadt gond.
A Mercedes pilótája C2-es gumikkal van kint, a 12-es kanyarból kifelé kiszélesítette a pályát, de így is 1:17.753-ra javította a legjobb kört. Vettel is visszatért a pályára C3-as gumikkal, úgy tűnik, a Ferrari nem sérült meg a kavicságyba tett kitérő alatt.
Hamilton 53, Vettel eddig 51 kört tett meg a délelőtt során, várhatóan egy versenytáv körül állnak majd meg ebédelni. Ma a csapatok szerényebb futásteljesítménnyel is beérik.
A Sky Sports értesülése szerint a következő fél órán belül pályára léphet az Alpha Tauri, a Red Bullról egyelőre nincs információ, de nemrég felbőgött a Honda-motor, így lehetséges, hogy Albon várakozásának is vége szakad.
Ez a második alkalom, hogy műszaki probléma merül fel a Williamsnél, ezúttal 4-es fokozatban ragadt az autója. Piros zászló van érvényben.
A kanadai pilóta fél körrel korábban átugratott a bokszbejárat melletti hurkákon, de nem tűnt olyan súlyosnak az ütés, hogy kárt tett volna a sebességváltóban vagy a hajtáslánc más elemeiben.
Az Auto Motor und Sport lejegyezte Hamilton legutóbbi, 14 körös etapját C2-es gumikon:
1:17.7 - 1:18.0 - 1:25.1 - 1:19.2 - 1:19.0 - 1:19.3 - 1:19.1 - 1:19.0 - 1:19.2 - 1:19.1 - 1:20.8 - 1:19.1 - 1:19.8 - 1:19.6
Lucy álma az volt, hogy találkozzon Toto Wolff-fal, a Mercedes csapatfőnökével és ez ma valóra vált!
Három elvesztegetett óra után ismét pályára lépett az Alpha Tauri és a Red Bull autója, 65 percük maradt a délelőttből, hogy behozzanak valamit a lemaradásból.
A lengyel pilóta a 4. helyre ugrott a harmadik óra végén, Albonnak és Gaslynak is van már mért köre. A thai pilóta C2-es, a francia C3-as gumival ment.
1. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.753, 61 kör
2. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 29 kör
3. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.113, 59 kör
4. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:18.230, 42 kör
5. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.300, 48 kör
6. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.539, 29 kör
7. Romain Grosjean (Haas), 1:18.804, 28 kör
8. Alexander Albon (Red Bull), 1:18.822, 6 kör
9. Pierre Gasly (Toro Rosso), 1:18.974, 7 kör
10. Daniel Ricciardo (Renault), 1:19.149, 42 kör
Az ausztrál pilóta a mezőny végén töltötte a délelőttöt, a Renault viszont a 1:18.214-re gyorsult, és beugrott a 4. helyre Vettel és Kubica közé. Igen sűrű a középmezőny, ami figyelemre méltó még akkor is, ha ez csak egy tesztelés részeredménye.
A brit pilóta a 71. körét taposta, a táblája szerint még 5 forduló van hátra az etapjából, ennek ellenére idő előtt bejött a bokszba és betolják a garázsba. Hamilton azonban így is a legszorgosabb versenyző a délelőtt során, a 2. helyezett e téren Vettel 66 körrel, ami pont egy versenytáv.
A brit pilóta a 3-as szektor lassú részén, kicsúszott a bukótérbe, szerencséjére ott aszfaltozott a felület, de így is átugratott néhány lassító hurkán. Ment még egy kört, de lehetséges, hogy sérültek a gumik, ezért inkább behívták a bokszba.
Időmérő szimulációra váltott az Alfa Romeo, C5-ös gumikkal küldték ki Robert Kubicát, aki az első két szektorban abszolút leggyorsabb volt és 1:16.942-vel átvette a vezetést.
Egy nyomdafestéket kevésbé tűrő idézetből készült transzparenssel szurkolnak az ausztrál pilótának.
Az Alfa Romeo C5-ös köre után a többiek egyelőre nem igyekeznek minél lágyabb abroncsokra váltani, ez azzal is magyarázható, hogy a C5-ös lágyabb, mint a tavalyi Spanyol Nagydíjon bevetett C3-as.
Bő 20 perccel a délelőtti etap vége előtt Kubica kiszállt az autóból, neki valószínűleg befejeződik a tesztelés, délután átadja a helyét Kimi Räikkönennek. Hamilton közben már 75 kört futott, 1:17.562-re gyorsult és jelenleg csak Vettellel osztozik a pályán, de egy szektornyi távolságban haladnak egymástól.
Egyelőre nem tudni, hogy miért veszegelt a Red Bull majdnem egész délelőtt, de Albon 1:17.550-nel feljött a 2. helyre, C2-es gumikkal. Hamilton ugyanilyen abroncsokkal futott, 0,012 másodperccel lassabb egyelőre az ellenfélnél.
Az Alpha Tauri pilótája C4-es gumikat kapott, így feljött a 4. helyre Hamilton és Stroll közé 1:17.773-mal. Nehéz ezt az eredményt a helyén kezelni, mert a gumik miatt előnyösebb helyzetben van az ellenfeleknél, de nem olyan gyors, mint azt várni lehetne, így lehetséges, hogy magasabb üzemanyagszinttel megy.
Gasly újabb időmérős kört kezdett, ezért nem engedte el Hamiltont a célegyenes végén.
Tanabe Tojoharu arcára rá van írva, hogy mekkora szüksége volt erre a közös fényképre.
Legalábbis a körszámok terén: A francia pilóta eddig 22, thai ellenfele 25 kört tett meg, miután műszaki hibák miatt 3 órán keresztül várakoztak arra, hogy ismét pályára léphessenek.
Lehetséges, hogy Hamilton eredménye pont Gasly szélárnyékában, DRS-sel jött össze.
Az utolsó óra utolsó perceiben Gasly és Albon is befurakodott az élcsoportba, a francia pilóta C5-ös, a thai C2-es gumikkal, gy utóbbi eredménye már érdekesebb Hamilton vagy Vettel körével összehasonlítva. Most 13 óráig szünet következik, délután a Haas kivételével mindenhol versenyzőcsere jön.
1. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:16.942, 53 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.540, 25 kör
3. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.550, 29 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.562, 89 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 43 kör
6. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.113, 84 kör
7. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.214, 53 kör
8. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.221, 46 kör
9. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.300, 48 kör
10. Romain Grosjean (Haas), 1:18.670, 42 kör
Meglepő módon a McLaren pilótájaként vág neki ismét az Indianapolis 500-nak Fernando Alonso, miután az Andretti Autosports csapatával nem tudott megállapodni, a pletykák szerint azért, mert a Honda megakadályozta az együttműködést.
Enni kell, tartja az ősi közmondás. Tudják ezt a Mercedesnél is, ahol az alábbi menüvel várják a csapattagokat a kimerítő délelőtti etap után.
Csalódnia kellet azoknak, akik azt várták a második teszthét első napjától, hogy a csapatok most majd elkezdik felfedni a lapjaikat és időmérő-szimulációkat teljesítenek, a negyedik tesztnap délelőttjén ugyanis csak hárman pakoltak fel C3-asnál lágyabb keveréket, rendes időmérős kört pedig csak Kubica és Gasly teljesített, Latifi egyszerűen csak a C4-es gumi körözött. A leglágyabb keveréken pedig csak a lengyel futott, az élen is zárta a délelőttöt.
A csapatok szépen lassan elkezdik kipróbálni a legújabb fejlesztéseiket, a Ferrari módosított első szárnyat, új hátsó szárnyat és motorborítást, a Williams új első szárnyat hozott az eheti tesztre, de szinte mindenki kísérletezik apróbb újításokkal.
A délutáni 4 órás etapra a Haas kivételével minden csapat versenyzőt cserél, ami azt jelenti, hogy Kevin Magnussen és Antonio Giovinazzi kivételével a teljes mezőny autóba ülhet ma. Nézzük, kik vezetnek délután!
Mercedes: Valtteri Bottas
Ferrari: Charles Leclerc
Red Bull: Max Verstappen
McLaren: Lando Norris
Renault: Esteban Ocon
Alpha Tauri: Danyiil Kvjat
Alfa Romeo: Kimi Räikkönen
Racing Point: Sergio Pérez
Haas: Romain Grosjean
Williams: George Russell
Íme Robert Kubica délelőtti első helyet eredményező 1:16.942-es köre a C5-ös gumin, amibe a harmadik kanyar után kapcsolódhatunk be.
Miután az idei évtől a legtöbbb esetben a teszten is tilos a garázsok takargatása, már bokszutcalátogatást is megéri szervezni a katalán pályán, hiszen akárcsak a versenyhétvégéken, a rajongók itt is közelről csodálhatják meg az autókat. Jó sokan élnek is a lehetőséggel.
Úgy néz ki, hogy a perceken belül kezdődő délutáni szakasznak sem fog tudni időben nekivágni az Alpha Tauri, az autó ugyanis még bakokon áll és szerelők dolgoznak rajta. Délelőtt mindössze 25 kört tettek meg, míg a legszorgalmasabbnak bizonyuló Mercedes 89-et, lenne tehát mit behozniuk.
Aki a barcelonai pályán jár, mindenképpen keresse meg azt a tribünt, amelyik feljáratánál Ayrton Senna és Michael Schumacher egészen lenyűgöző portréja látható egymás mellett.
Elkezdődött a délutáni 4 órás etap, miután zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén. Egyelőre senki nem jött ki.
Az Auto Motor und Sport értesülései szerint az olajrendszer romlott el Latifi Williamsében délelőtt, ami így a harmadik Mercedes-erőforrást érintő probléma lehet a tesztelésen, miután a múlt héten szintén a Williams állt meg egyszer a pályán, egyszer pedig Bottas autójában kellett motort cserélni a hibrid rendszer hibája miatt. Biztonsági okokból a Racing Point és a Williams a múlt heti utolsó tesztnapra vissza is kellett álljon egy korábbi motorspecifikációra.
Több mint 7 perc eltelt már, de egyelőre csendes a Circuit de Barcelona-Catalunya. Úgy tűnik, a csapatoknál elhúzódott az ebédszünet.
15 órára sajtótájékoztatót hívtak össze Mattia Binotto és Sebastian Vettel részvételével, amiből arra lehet következtetni, hogy a négyszeres világbajnok jövőjéről tudhatunk meg többet. Addig is Daniel Ricciardót megkérdezték az ebédszünetben rendezett sajtótájékoztatón, hogy mit szólna, ha egy napon a Ferrari pilótája lehetne, mire az ausztrál ezt felelte: „Erre nem válaszolhatok. Azt szeretném, ha a Renault-val sikeres lenne a projektünk. Nem az volt a tervem, hogy elhagyom a Red Bullt, majd lecsapok a következő lehetőségre, amilyen gyorsan csak lehet. A csúcsra akarom vezetni a Renault-t.”
A McLarent a délutánra átvevő Norris törte meg a csendet, de kivezető köre végén rögtön vissza is hajtott a bokszba, így ismét elcsendesült a pálya.
Jelentkezzen, aki tud jobb vasárnap délutáni programot, mint egy virágos domboldalon ülve, 20 fokos katalán napsütésben száguldó Forma-1-es autókat nézni!
Most Sergio Pérez jött ki, ő azonban már nem ment egyből vissza a bokszba, helyette megkezdett egy mért kört a C3-as keveréken.
1:19.953-mal iratkozott fel a mai tabellára a mexikói, amivel egyelőre a 11., azaz az utolsó helyen áll. Közben Grosjean és Verstappen is kimerészkedett.
Toto Wolff csapatfőnök a Sky Sportsnak nyilatkozva azt mondta, hogy pusztán a motor feltekerésétől 1 másodperces javulást vár a vörösöktől, de emellett ott van még az üzemanyagmennyiség is, mint ismeretlen tényező.
Albon a kevéske délelőtti körében C2-es gumikat használt, Verstappen pedig jelenleg a legkeményebb, C1-es keveréken köröz, ami azt mutatja, hogy a Red Bull továbbra sem foglalkozik a teljesítménnyel, csak minél több kört akar pakolni az RB16-ba. A holland első köre 1:19.681 volt, amivel 1 tizeddel áll Pérez mögött az utolsó helyen.
Kicsit elhúzódott az autó átállítása Hamiltonról Bottasra a világbajnok istállónál, a finn azonban hamarosan elfoglalhatja helyét a W11-esben.
Charles Leclerc néhány pillanattal ezelőtt, C2-es gumin hajtott ki a bokszutcából. Eközben a Renault ismét hozza, amit már megszokhattunk tőle, zárt garázsajtók mögött igyekszik elhárítani az éppen aktuális problémát. Vagy az is lehet, hogy ismét plusz egy órán át fogja átállítani az autót egyik versenyzőjéről a másikra.
A C2-es gumi futott 1:18.508-as körével máris megközelítette a legjobb idejét C3-ason elérő csapattársát a monacói, aki ezzel jelenleg a tizedik, Grosjeant, Verstappent és Pérezt előzi meg.
Nem túl jó 1:19.3-as körétől is jócskán elmaradva köröz a pályára az imént visszatérő holland a C1-esen, 1:20 feletti időket autózik, ez vélhetően egy hosszú etap kezdete lehet. Leclerc eközben 1:18.481-re javított, majd eltűnt a bokszban, ahonnan Valtteri Bottas mai először hajtott ki, tette mindezt C3-as gumin.
Az ötös kanyar előtt füstölőset fékezett és eléggé lecsúszott az ideális ívről, de így is jó volt egy 1:18.448-as körre, amivel átvette Leclerc-től a tizedik helyet. A kör során két kisebb fütpamacs is előtört a W11-esből, de egyelőre semmilyen jel nem utal műszaki hibára.
George Russellt, Kimi Räikkönent és Esteban Ocont nem láthattuk még ma. A Williamsnél vélhetően a délelőtt lerobbanó FW43-ason dolgoznak, a Renault-nál is valamilyen technikai hiba ütötte fel a fejét, az Alfa Romeóról egyelőre nincs hír.
Bottas eközben 1:18.100-ra javított, és feljött a hatodik helyre.
Általában a nap elején, vagy még legfeljebb a végén szoktak a csapatok aerodinamikai méréseket végezni, az Alpha Taurival Kvjat azonban jelenleg is mérőkerettel köröz, míg a McLaren a diffúzor alját kente be áramlásjelző folyadékkal.
Verstappen a következetesség mintaképe volt C1-es gumin teljesített etapján, íme a körei:
Kivezető kör - 1:19.681 - 1: 39.992 - 1: 19.344 - áthajtás a bokszutcán - 1:58.991 - 1:20.969 - 1:20.807 - 1:20.744 - 1:20.839 - 1:20.503 - 1:20.926 - 1:20.789 - Bevezető kör
Egyelőre még jócskán elmarad Stroll C3-ason futott 1:17.7-es idejétől, 1:18.213-as körével azonban így is feljött a nyolcadik helyre a C2-es keveréket használó mexiói.
A mezőny tagjait is komolyan foglalkoztatja a világszerte egyre komolyabb méreteket öltő járvány, olaszországi bázisa miatt a Ferrarinak és az Alpha Taurinak pedig különösen nagy gondokat okozhat. A vörösök már be is jelentettek néhány óvintézkedést, miközben a bahreini és a vietnámi futam is veszélybe kerülhet.
A 2007-es világbajnok C3-as gumin kezdte meg a munkát, első körével csupán Danyiil Kvjatot előzte meg, 1:23.172 alatt ért körbe.
Meglehetősen eseménytelenül pörgött le a délutáni szakasz első órája, a legjobb időket nem fenyegette veszély, így még mindig a lengyel pilóta C5-ös gumin teljesített 1:16.9-es ideje a nap legjobbja.
Az állás 3 órával a mai tesztnap vége előtt:
1. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:16.942, 53 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.540, 25 kör
3. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.550, 29 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.562, 89 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 43 kör
6. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:18.100, 11 kör
7. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.113, 84 kör
8. Sergio Pérez (Racing Point), 1:18.213, 22 kör
9. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.214, 53 kör
10. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.221, 46 kör
11. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.300, 48 kör
12. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.481, 14 kör
13. Romain Grosjean (Haas), 1:18.670, 42 kör
14. Max Verstappen (Red Bull), 1:19.344, 15 kör
15. Lando Norris (McLaren), 1:20.310, 14 kör
16. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:23.172, 3 kör
17. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:25.082, 9 kör
18. Esteban Ocon (Renault), idő nélkül
19. George Russell (Williams), idő nélkül
Vagy a C2-es, vagy a C1-es gumin érte el 1:18.054-es idejét a holland, amivel Bottast tolta eggyel hátrébb. Jelenleg ő, Bottas, Pérez és Leclerc köröznek.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy sem az üzemanyagmennyiséget, sem a használt motorüzemmódot nem ismerjük, ennek tükrében csak azt tudjuk megállapítani, hogy Leclerc C2-es gumi futott etapja nem volt olyan jó, mint Verstappen C1 gumin teljesített körei. Íme:
Kivezető kör - 1:18.508 - 1:51.586 - 1: 18.481 - áthajtás a bokszutcán - 1:45.086 - 1:20.151 - 1:20.958 - 1:20.694 - 1:21.021 - 1 :21.430 - 1:21.101 - áthajtás a bokszutcán - bevezető kör
Egyelőre nem tudunk meg semmit arról, hogy Vettel 2020 után is marad-e a Ferrarinál, a most zajló sajtótájékoztatón ugyanis nem jelentenek be semmit. Vettel meg is jegyezte a sokadik erre vonatkozó kérdésre, hogy értékelné, ha többet nem faggatnák ebben a témában.
„Majd az idő megmondja, hogy mi lesz a jövőmmel. Tudjuk, hogy hol tartunk és hova akarunk eljutni. Még mindig imádok vezetni, nyerni vagyok itt. Azért csatlakoztam a Ferrarihoz, hogy világbajnokok legyünk, ez még nem jött össze, de elszántak vagyunk” – mondta a német.
Mattia Binotto leszögezte, hogy Vettel az első számú választásuk Leclerc mellé a 2020-as szezon utánra.
Délelőtt Vettel is megtett rajtuk jónéhány kört, most pedig Leclerc is kipróbálja a Pirelli által a Holland Nagydíjra készített jelöletlen abroncsokat. Kicsit most megélénkült a forgalom, Verstappen, Bottas, Leclerc, Kvjat, Räikkönen és Russell is a pályánb van, utóbbi több mint 1 órás késlekedés után első köreit teljesíti a délután folyamán.
A C2-es gumikon az alábbiak szerint alakultak a körei:
kivezető kör - 1:18.054 - 1:38.173 - 1:18.121 - áthajtás a bokszutcán - 1:59.061 - 1:20.485 - 1:20.514 - 1:20.333 - 1:20.573 - 1:20.629 - 1:20.444 - 1:20.480 - 1: 20.226 - bevezető kör
A csapat megerősítette, hogy a délelőtti hiba után új Mercedes-erőforrást szereltek az FW43-asba, ezért tudták csak több mint egy óra elteltével pályára küldeni George Russellt. A brit pilóta jelzés nélküli Pirelliken 1:23.886-os időnél tart, 10 kört tett már meg, jelenleg az utolsó azok közül, akiknek van mért köre. A Renault-ról továbbra sincs semmi hír.
Azok után, hogy a délelőtt nagy részét a garázsban töltötték, nem kezdett rosszul a Red Bull délután, Verstappen 30 kört tett meg eddig, most azonban kiszállt az autóból.
A négyszeres világbajnok a sajtótájékoztatón azt mondta, hogy a kanyarokban, különösen a gyors kanyarokban érzi jobbnak az idei autót a tavalyinál. Arra a felvetésre, hogy nem gyorsak az egyenesben azt mondta, hogy ez tesztelés, nem is az a céljuk, hogy az egyenesben gyorsak legyenek, hanem hogy megnézzék az autó viselkedését a kanyarokban.
A Mercedes és a Ferrari lépte át eddig a 100 körös határt, a címvédő 124, a Ferrari 118 körnél tart. Mindketten a pályán vannak jelenleg is, Leclerc C3-as, Bottas C2-es gumin fut hosszabb etapot.
C2-es gumin az első két szektorban egyéni legjobbat ment, az utolsó szektorba viszont több hiba is csúszott a holland részéről. 1:18.097-nél állította meg végül a stoppert, ami csak néhány századdal rosszabb eddigi legjobbjánál.
1 óra és 53 perc. Ennyi időt buktak el a franciák a ma délutáni tesztelésből, de még van 2 órájuk megtenni pár kört, Esteban Ocon ugyanis kihajtott a pályára C2-es gumin.
A csapat azt közölte, hogy semmi ok az aggodalomra, újjá kellett építeniük a kocsit, semmi különös. Értjük...
Räikkönent és Norrist is megelőzte azok közül, akiknek van mért köre, miután C3-as gumi 1:19.116-ot autózott. Latifi délelőtti, C4-essel futott 1:18.3-as körétől azonban még messze van.
Semmi komoly, a 10-es kanyart fékezte el a finn, majd szaladt ki az aszfaltozott bukótérbe, hogy aztán a pályára visszatérve folytassa a körözést a C2-es gumin. 45 körnél jár jelenleg.
Jóllehet, nem ismerjük az üzemanyagmennyiséget és a motorüzzemmódot sem, C3-assal azért Leclerc jobb tempót diktált a Mercedes-klónban ülő, C2-esen köröző Péreznél. Íme kettejük legutóbbi etapja:
Leclerc: kivezető kör - 1:18.881 - 1:46.890 - 1:19.008 - áthajtás a bokszutcán - 1:45.141 - 1:20.168 - 1:20.919 - 1:20.977 - 1:21.120 - 1:21.190 - 1:21.100 - áthajtás a bokszutcán - bevezető kör
Pérez: kivezető kör - 1:28.566 - 1:18.429 - 1:29.429 - 1:19.059 - áthajtás a bokszutcán - 2:04.627 - 1:20.927 - 1:20.994 - 1:21.474 - 1:21.828 - 1:21.252 - 1:21.423 - 1:21.574 - 1:21.562 - 1:21.799 - 1:22.221 - bevezető kör
Igen menő lett a 20 esztendős pilóta tesztelésre készített dizájnja, ma ezzel köröz.
Leclerc kiszállt az autóból és jelenleg Marc Genével beszélget a garázs előtt, miközben a szerelők a hátsó szárnyon dolgoznak valamit.
Noha soknak tűnik ez elsőre, volt miből, 1:18.846-tal így is csak a 16. a McLaren pilótája C2-esen. A wokingiak sem foglalkoznak a teljesítménnyel egyelőre, James Key technikai igazgató azonban így is nagyon elégedett azzal, amit eddig az MCL35-ös mutatott.
Bő húsz percet töltött a garázsban a monacói, aki most C3-as gumin jött ki. Grosjean, Russell, Verstappen, Bottas és Pérez van kint rajta kívül jelenleg.
C2-es gumin majdnem sikerült javítania a hollandnak, 1:18.057-et ment, ami csak 3 ezreddel marad el 1:18.054-es eddigi legjobb körétől. Grosjean és Russell köröz még nem messze egyéni legjobb idejétől, de ők sem tudtak javítani.
Látványos megpördülést mutatott be a holland a 13-as kanyarban, nagyon hasonlót ahhoz, amilyet a múlt héten is sikerült összehoznia. Az autóban nem tett kárt, tovább tudott menni.
A délutáni munkát 2 órás késéssel kezdő francia 1 óra alatt csak 15 kört tett meg, mindezt ráadásul nem is gyorsan, 1:23.522-es körével a csontutolsó, valószínűleg megtankolt autóval megy.
Csak a középső szektorban autózott egyéni legjobbat, de ez is elég volt a McLaren pilótájának ahhoz, hogy 1:18.826-ra javítsa eddigi 1:18.846-os idejét a C2-es gumin. Minimális javulás, nem is lépett fele feljebb a 16. helyről.
A C2-es keveréken is nagyjából olyan tempót diktált a holland, mint a Ferrari a C3-ason. Íme kettejük legutóbbi etapja.
Verstappen: kivezető kör - 1:18.057 - 1:36.527 - megpördült, majd áthajtott a bokszutcán - 2:03.767 - 1:20.099 - 1:21.105 - 1:21.225 - 1:20.879 - 1:21.046 - 1:21.385 - 1:21.304 - 1:20.948 - bevezető kör
Leclerc: kivezető kör - 1:19.871 - 1:48.812 - 1:19.319 - áthajtott a bokszutcán - 1:48.427 - 1:20.954 - 1:20.890 - 1:21.244 - 1:21.433 - 1:21.343 - 1:21.365 - áthajtás a bokszutcán - bevezető kör
A csapatok természetesen a gyárban és a tesztek előtt is gyakoroltatják a szerelőkkel a kerékcserét, de ilyenkor csak valaki betolja az autót az állásba, vagy a Red Bull esetében egy elektromotorral hajtott showcart használnak. De nem árt élesben is megcsinálni egy pár bokszkiállást, mint ahogy tette azt a Racing Point, akik Pérez autóján cseréltek úgy kereket, mintha versenyen lennének.
Talán leírni is felesleges, de azért továbbra is hangsúlyozzuk, hogy sem a motorüzemmódot, sem az üzemanyagmennyiséget nem ismerjük, így csak a gumit és a köridőt tudjuk összehasonlítani. Ezek alapján Valtteri Bottas igen erős etapon van túl C2-es gumin összehasonlítva Verstappen korábbi C2-es, és Leclerc korábbi C3-as menetével.
kivezető kör - 1:18.386 - 1:51.496 - 1:18.707 - áthajtott a bokkszutcán - 2:38.139 - 1:20.398 - 1:20.300 - 1:20.503 - 1:20.655 - 1:20.390 - 1:20.626 - 1:20.588 - 1:21.351 - 1:19.865 - 1:20.845 - áthajtás a bokszutcán - bevezető kör
A mai tesztnap utolsó órájára fordultunk, továbbra is Robert Kubica vezet a még a delelőtt során C5-ös gumin teljesített körével. Vajon valaki megpróbálja megdönteni ezt az időt a hajrában?
A sorrend 7 órányi tesztelés után:
1. Robert Kubica (Alfa Romeo), 1:16.942, 53 kör
2. Pierre Gasly (Alpha Tauri), 1:17.540, 25 kör
3. Alexander Albon (Red Bull), 1:17.550, 29 kör
4. Lewis Hamilton (Mercedes), 1:17.562, 89 kör
5. Lance Stroll (Racing Point), 1:17.787, 43 kör
6. Max Verstappen (Red Bull), 1:18.054, 59 kör
7. Valtteri Bottas (Mercedes), 1:18.100, 65 kör
8. Sebastian Vettel (Ferrari), 1:18.113, 84 kör
9. Sergio Pérez (Racing Point), 1:18.213, 64 kör
10. Daniel Ricciardo (Renault), 1:18.214, 53 kör
11. Carlos Sainz (McLaren), 1:18.221, 46 kör
12. Nicholas Latifi (Williams), 1:18.300, 48 kör
13. Charles Leclerc (Ferrari), 1:18.481, 58 kör
14. Danyiil Kvjat (Alpha Tauri), 1:18.593, 35 kör
15. Romain Grosjean (Haas), 1:18.670, 86 kör
16. Lando Norris (McLaren), 1:18.826, 44 kör
17. George Russell (Williams), 1:19.116, 40 kör
18. Kimi Räikkönen (Alfa Romeo), 1:19.820, 22 kör
18. Esteban Ocon (Renault), 1:23.522, 34 kör
Folyamatosan frissülő mai képválogatásunk újabb fotókkal bővült.
---- separator ----gallery-content-type:bcf07b24-18fc-402a-a63a-0ae67e44146d---- separator ----Egyikük sem az egykörös tempóra ment, hanem egy több körös etap elején ért el javulást. Räikkönen 1:19.515-re, Ocon 1:22.866-ra tornázta le az idejét. Mindketten C3-as gumin vannak, a finn maradt az utolsó előtti, a francia pedig az utolsó.
Vettellel új hátsó szárnyat teszteltek, Ted Kravitz, a Sky Sports riporterének jelentése szerint Leclerc-nél azonban visszatették a régi változatot. Ez még nem jelenti, hogy az új ne működne, valószínűleg csak összehasonlítják a kettőt.
Na nem egy autómosóba állt be Verstappen, csak a szerelők törölgetik bőszen az áramlásjelző folyadékot az RB16-ról, miután a legutóbbi etapjára azzal kenték be.
C3-as gumin túl nagy tempót akart bevinni az első kanyarba, alulkormányzottá vált a kocsi, Norris pedig úgy döntött, hogy inkább kiengedi a bukótérbe, és a futamon az FIA által árgus szemekkel figyelt bója megkerülésével jön vissza a pályára.
Vadonat új C3-as gumin jött ki a holland, első körével pedig hatalmasat javított, 1:17.347-tel felugrott Kubica mögé a második pozícióba. A legjobb C3-as kör eddig Lance Strollé volt még délelőttről 1:17.787-tel.
A Williams nyitott DRS-sel elszáguldott az Alfa mellett a célegyenesben, majd a hármas kanyarban visszaengedte maga elé Räikkönent, a finnek a porosabb külső íven egyensúlyozva kellett bemutatnia az előzést. Nemrég Kvjat és Bottas is bemutatott hasonlót, akkor a Mercedes pilótája előzött DRS-sel, de ő nem engedte utána el az Alpha Taurit.
Verstappenhez hasonlóan C3-as gumin van kint a mexikói, aki mindössze 8 századdal ment lassabb kört a Red Bullnál, 1:17.428-as idővel előrejött a harmadik helyre. A fedélzeti kamerából nézve ez egy valódi időmérős próbálkozás lehetett, Pérez alatt igencsak a határon mozgott az autó.
A 15. helyről a 7. helyre jött fel az orosz C3-as gumin, miután autózott egy 1:17.706-os kört. Másodjára már nem tudott javítani, bár egyéni legjobb első szektort futott, 1:17.780-as ideje hajszállal elmaradt a legjobbjától.
Már ami a versenyzőket illeti, ez viszont csak érdekességként állja meg a helyét, hiszen ő az egyedüli, aki egész nap körözhetett. A csapatok közül a Mercedes, a Ferrari, a Red Bull, a Renault, a McLaren, a Williams, a Racing Point és az Alfa Romeo is elérte már ezt a számot, egyedül az Alpha Taurinak hiányzik hozzá még jónéhány kör.
Norris után ő is kiszaladt a bukótérbe a célegyenes végén, egy kis fekvőrendőr kerülgetés után azonban már vissza is tért a pályára.
Már 1:17.491-nél jár az orosz a C3-as keveréken, Pérez kevesebb mint 7 századdal van előtt a harmadik helyen. Rövid időre kétszer is sárga zászlós jelzés lépett életbe, de vélhetően csak valamilyen szennyeződést távolítottak el az aszfaltcsíkról.
Egyszerre állt meg a Red Bull és az Alpha Tauri, Verstappen a 10-es kanyar bukóterében, Kvjat meg a 9-es kanyar belső oldalán. Vajon mi történt?
Műszaki hiba történhetett, már a 10-es kanyar előtti egyenesben sem volt egészséges hangja az autónak, majd kanyar közben hirtelen megállt, mint a szög, ez okozta Verstappen megpördülését.
A piros zászlós megszakítás után már nem indították újra a tesztelést, Robert Kubica zárt az élen Max Verstappen és Sergio Pérez előtt. Köszönjük a figyelmet, de ne menjenek messzire, hamarosan jövünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal!