Leclerc maradt az élen, de falnak ment a második szaúdi edzésen
2022. március 25. 17:43
Nem mindennapi körülmények között kezdődött a Szaúd-arábiai Nagydíj második szabadedzése, ugyanis még az első gyakorlás alatt támadás ért egy, a pálya mellett pár kilométerre található üzemet. Vélhetően emiatt kezdődött negyedórával később a körözés, hiszen a pilóták helyi idő szerint csak 20:15-kor mehettek pályára.
A mezőny tagjai hamar kirajzottak a garázsból, ám az első szabadedzéshez hasonlóan akadt egy csapat, amely többet várt a többieknél. Akkor a Ferrari, most a Red Bull versenyzői voltak azok, akik a későbbi kezdés mellett döntöttek. A többiek közül a legtöbben a közepeseken kezdtek, de akadt jó néhány versenyző, aki a keményeken hajtott ki.
Előbbi csoportba tartoztak a Ferrarik, akik az első próbálkozások után az élre álltak.
Charles Leclerc 1:30.216-tal nyitott, amivel 1,166 másodperccel előzte meg Carlos Sainzot, és további 234 ezreddel Cunoda Jukit. A monacói pilótának volt egy necces pillanata, amikor nagyon közel került a falhoz, de nem találta el. Lewis Hamilton csak a 6., George Russell pedig a 7. helyen kezdett.
Nem sokkal később a Red Bullok is megérkeztek a C3-asokon, ám Max Verstappen jelentősen elmaradt Leclerc idejétől, Sergio Pérez pedig csak a 11. pozícióban iratkozott fel az eredményjelzőre, de aztán feljött közvetlenül csapattársa mögé. Sainz javított, így 1 másodperc alá tornázta a különbséget, a Bahreini Nagydíj győztese viszont nem tudott gyorsulni.
Ezt követően tovább gyorsult a mezőny, és Sainz 104, míg Verstappen 335 ezredre csökkentette lemaradását. A holland versenyző következő gyorsköre aztán elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy átvegye a vezetést, igaz, mindössze 2 ezreddel.
Nem volt nagy a különbség Sainz és Pérez között sem, hiszen a mexikói pilóta 4 századra jött fel a hétszeres dobogós mögé.
Szűk 20 perc elteltével George Russell, valamint az Aston Martin pilótái jöttek ki elsőként a lágy keverékeken. A brit pilóta először így is csak a 7. helyre tudott feljönni, ám Lance Stroll még ezt is elvette tőle. Második próbálkozása már jobban sikerült, de a Ferrarikat és a Red Bullokat így sem tudta felülmúlni. A tréning során mindkét Mercedes-versenyző panaszkodott a pattogásra.
Ami az élmezőnyt illeti, Leclerc visszavette a vezetést, de csupán 14 századdal múlta felül Verstappen idejét, ráadásul a második szektorban elmaradt a holland versenyző idejétől, a harmadikban pedig még a korábbi önmagáétól is. Sainz azonban még idáig sem jutott el, hiszen ő egyáltalán nem volt képes javítani.
Eközben hátrébb két pilótánál is motorgondok léptek fel. Előbb Hamilton közölte a csapattal, hogy erőt veszít, majd Kevin Magnussentől is hasonló üzenetet lehetett hallani. Előbbinél ideiglenesnek bizonyult a probléma, és fel is jött csapattársa elé a lágyakon,
ám a dán pilótának meg kellett állnia a pálya szélén, így ismét alig tudott menni a számára teljesen új pályán.
Ugyanakkor nem Magnussen volt az egyetlen, aki pórul járt: Leclerc túlságosan szűken vette a kanyart, és a kereke hozzáért a falhoz. Bár kívülről nem nagyon látszott, a Ferrari bal első felfüggesztése megsérült, és csak nagyon lassan tudott visszaevickélni a garázsba.
Mivel Verstappen és Pérez sem javított a lágyakon, ki is alakult a végeredmény, hiszen a szabadedzés utolsó szakaszában a pilóták a versenyszimulációt teljesítették. Mindez azt jelenti, hogy Leclerc 1:30.074 másodperccel végzett az élen, őt Verstappen és Sainz követte, majd Pérez, Hamilton, Russell, Norris, Ocon, Bottas és Cunoda volt az első tíz sorrendje. A tréning végén Bottas autója hibásodott meg, majd Cunodának is meg kellett állnia, feltehetően motorhiba miatt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.07.26. - 13:30Belgian Grand Prix - 1st Practice |
2024.07.26. - 17:00Belgian Grand Prix - 2nd Practice |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint |
2024.07.27. - 10:00Belgian Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.07.27. - 12:30Belgian Grand Prix - Last Practice |
2024.07.27. - 16:00Belgian Grand Prix - Qualification |
2024.07.28. - 15:00Belgian Grand Prix - Race |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Szép estét kívánunk kedves Olvasóinknak! Szaúd-Arábiában villanyfényben rendezik a második edzést, amely reprezentatívabb képet mutat majd az erőviszonyokról, mint az első. Hogy azon mi történt, arról itt olvashatnak. A leggyorsabb Leclerc volt, kevéssel előzte meg Verstappent, de a tréning nagyobb részében utóbbi vezetett, és ő a kemény gumin futotta a legjobb körét.
Joe Saward szakíró számolt be arról, hogy füstöt lehetett látni a pályától távol, és a főszponzor Aramco egyik olajtelepét érhette rakéta- vagy dróntámadás. Az AP-re hivatkozva azt írta, jemeni felkelők vállalták magukra a támadást. Ez nem az első ilyen merénylet a héten.
Albon begyűjtötte első megrovásos figyelmeztetését, amiért az első edzésen akadályozta Schumachert. Az eset 10 perccel az edzés vége előtt történt a 4-es kanyarnál.
A Sky Sports felvezető műsorában arról beszélnek, hogy a pályától több mint 20 kilométerre történt robbanás és tűz nem zavarta meg a felkészülést a második edzésre, a paddockban mindenki a megszokott módon készül.
Mért kört sem tudott megtenni egy hidraulikai hiba miatt az első edzésen, a Haas versenyzője így hátrányba került a felkészülésben. Adatokat az első órában csak Schumachertől tudtak gyűjteni.
Korábban arról beszélt a sajtótájékoztatón, hogy bízik a Mercedes szakembereiben, egyelőre nem stresszel különösebben csapata gyenge idénykezdése miatt.
Mégsem tűnik magától értetődőnek az edzés megtartása, legalábbis az eredeti ütemterv szerint, néhány perccel a tervezett kezdés előtt ugyanis az FIA tájékoztatásra összehívta a versenyzőket az említett robbanásról és tűzről.
A pilóták és a csapatfőnökök most hagyják el a rendkívüli eligazításnak helyszínt adó épületet. Lehet, hogy a terv szerint zajlik majd az edzés, csak kicsit késve ülnek autóba a versenyzők. Több autón még nincsenek rajta a kerekek.
Ritka alkalom, hogy nem az időjárás miatt halasztják egy esemény kezdetét a Forma-1-ben, de a terrortámadás miatt jelen állás szerint 18 óra 15 percre halasztják a második edzés kezdetét.
A versenyzők a garázsban várják a további fejleményeket, a csapatvezetők elfoglalják a helyüket a bokszutcai irányítófalon. Nem vagyunk profik az arckifejezések olvasásában, de nem a nyugalom az a szó, amivel a versenyzőket jellemeznénk.
Ha tippelni kellett volna, kinek az arcáról nem hervad le a mosoly, biztos megemlítettük volna őt. Hamarosan kiderül, elindul-e az edzés, vagy tovább halasztják a kezdését. A biztonság a legfontosabb.
Megerősítették, hogy negyedórás csúszással, 18:15-kor elkezdődik a második szabadedzés.
Térjünk vissza a sportszakmai dolgokhoz: az Aston Martin egy rögzítőt szerelt a kocsi hátuljára, hogy a padlólemezt merevítse és ellenálljon a pattogásnak.
Megjelent cikkünk az edzés kezdését megkavaró támadásról:
Zöldre váltott a lámpa, a versenyzők érkeznek első köreikre a szaúdi pályán esti körülmények között. Szinte mindenki aktivizálta magát.
Leclerc több mint 1 másodperccel vezet Sainz előtt, őt Cunoda, Bottas, Norris, Ricciardo követi. A tabella elején lévők mindannyian a közepes gumit használják.
Tehát az első próbálkozásával nem tudta megelőzni az egyik McLarent sem. A Red Bullok még a garázsban várakoznak.
Hamilton lehangoltan panaszkodott is erre. Sainz gyorsult, de még mindig több mint 7 tized a hátránya Leclerctől.
Az első körében 1 másodperccel volt lassabb Leclerc 1:30.2-es idejénél. A mezőny második felében néhányan a kemény gumit nyüstölik, például Alonso.
És közben Sainz is közelebb lépett Leclerchez, 1 tized a hátránya, pedig ő szintén panaszkodott a vibrációra. Pérez feljött a 4. helyre, Russell megelőzte Hamiltont.
Kevesen maradtak a pályán, 15 perc után a mezőny több mint fele visszatért a bokszutcába. A Ferrari egyelőre változatlanul jó formának örvend, vezetői hibából keveset láttunk a közvetítésben.
Etapja 6. körében 0,002 másodperccel bevágott Leclerc elé. Lehet, hogy a gumik bemelegítéséhez több idő kell a Red Bullnak? Pérez szintén javított, 146 ezred hátránnyal 4.
Azaz megkezdődtek az időmérő-szimulációk a lágy gumin. A Vettelt helyettesítő Hülkenberg az utolsóról a 13. helyre lépett, bár eddig csak a kemény gumit használta. Meglátjuk, itt lehetséges-e több gyors kört futni ugyanazon a garnitúra abroncson.
Eddig jól alakul a Red Bull kisebbik csapatának is a hétvégéje, Gasly 5., Cunoda 6. Leclerc érkezik a gyorskörére a lágy gumival.
Az élre állt, de csak 140 ezredet vert Verstappenre, ennél többet vártunk volna. Az első gyorskörét elengedte, úgy tűnt, több idő kell a gumik bemelegítéséhez.
Lassan kocogott, amikor utolérte a gyorskörön lévő Albon, akit kicsit megzavart a tempós kanyargós részen. Sainz nem javított, mindjárt meglátjuk, mire képesek a Red Bullok.
Mivel 15 perc késéssel indult a nemrégiben történt közeli, olajtelepet ért terrortámadás miatt, vagyis 1ö óra helyett 19:15-kor intik le.
Amilyen remekül ment Bahreinben, olyan peches eddig Magnussen ezen a hétvégén. A Haast le kellett parkolnia, emiatt Verstappen egykörös tempójáról nem nyerünk információt, mert épp megkezdte a gyorskörét, és a sárga zászlók lassításra kötelezik.
A fedélzeti kamerás képből és hangból arra lehet következtetni, hogy egy ütés akasztotta meg a hajtást Magnussen autójában. Rövid ideig VSC-fázis volt érvényben, de most már megint szabad a pálya.
A gyors visszafordító, a 10-es kanyar kijáratánál nagyon közel került a falhoz. Tavaly megrongálta az időmérőn a Ferrarit, nem kellene rendszert csinálnia ebből.
A tűzzel játszanak a Ferrari pilótái: most azt láttuk, hogy az egyik balosnál Leclerc a bal első kerekével érintette a belső palánkot. Vajon ép maradt a futóműve? Lehet, hogy a magasabb kerekek és a rájuk került légterelő idom miatt nézte be a kanyar csúcspontját.
Ajjaj, megsérült a Ferrari! Lassan gurul a bokszutca felé az 1. helyen álló pilóta, a versenyszimulációjának valószínűleg annyi.
Kevesebb figyelmet kaptk tőlünk az elmúlt percekben, de Hamilton az 5., Russell a 6. helyre lépett a lágy gumin. A hátrányuk fél másodperc körül alakul Leclerctől, de mint említettük, Verstappen tempójára nem derült fény.
A Ferrarik és a Red Bullok a garázsban vannak, de a Mercedesek megkezdték a hosszú etapukat, közepes gumin. Hamilton rögtön el is rontotta az első kanyart.
Az első futam győztese kiszállt az autóból és az irányítófalon váltott néhány szót a mérnökével. Mondjuk inkább most hibázzon a határokat feszegetve, mint az időmérőn vagy a futamon.
A falnak ütött bal első futóműről a technikai ínyencségekre szakosodott spanyol tudósító, Albert Fabrega osztott meg egy képet:
Magnussen, Bottas és a Ferrarik kivételével mindenki szorgalmasan rója a köröket az edzés utolsó perceiben.
A 7. helyen áll a McLarennel, ami a csapat bahreini szereplését tekintve látványosan jónak számít. Russell Mercedesénél alig 1 tizedmásodperccel lassabb.
Az Alfa Romeóval is baj van, már nem fogjuk látni ma. A csapat új versenyzője a 9. helyet foglalja el.
Leclerc maradt az élen Verstappent megelőzve, de koránt sem lehet elégedett, hiszen a koccanásával értékes időt vesztett a felkészülésből. Úgy néz ki, megint izgalmas Ferrari-Red Bull csata vár ránk.
Nála is probléma lépett fel, félreállt a japán az egyik bukótérben. De legalább nem veszít időt ezzel. Norris átvágtatott az egyik gyors kanyaron.
Este jelentkezünk a versenyzők reakcióival, holnap pedig szokásos esélylatolgató elemzésünkkel. Az utolsó edzést 15, az időmérőt 18 órától rendezik. Várjuk Önöket akkor is!