Ahogy a villanyfényes versenyhétvégéken lenni szokott, Szingapúrban kevés referenciával szolgált az első tréning, mivel a hőmérsékleti viszonyok és a gumik viselkedése eltér attól, ami az időmérőn és a futamon vár a mezőnyre. Azt ugyanakkor nem lehet állítani, hogy teljesen haszontalan volt a gyakorlás, mivel sok csapat hozott újításokat az autójára, ezek kiértékelése mindenképp fontos feladatnak számított.
Rosszul indult az edzés Charles Leclerc-nek, aki fékhibát jelzett, emiatt 20 perc késéssel kezdte meg az érdemi munkát. A Ferrarik egyelőre a számukra jónak ígérkező pályán amúgy sem villogtak, lassabbak voltak Max Verstappennél. A címvédő sokáig kiemelkedett a mezőnyből, aztán a többiek közelebb léptek hozzá, az utolsó percekben pedig Lewis Hamilton meg is előzte.
Az Aston Martin egész jól kezdett Szingarpúban, már ami az eredményeket illet
i: Lance Stroll 8., Sebastian Vettel 11. lett. Az előző mondat eredményre vonatkozó kiegészítése azért indokolt, mert Stroll a gyakorlás kétharmadánál a bal hátsó kerekével eltalálta a falat a leghosszabb egyenesre vezető kanyar kijáratánál és le kellett parkolnia. Mások szerencsésebbek voltak, George Russell és Sainz rongálás nélkül megúszta a megcsúszásait.
Visszatért a volán mögé az előző versenyt műtét miatt kihagyó Alexander Albon, a jelek szerint egyelőre nincs problémája a vezetéssel a nehéz körülmények között.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.11.22. - 03:30Las Vegas Grand Prix - 1st Practice |
2024.11.22. - 07:00Las Vegas Grand Prix - 2nd Practice |
2024.11.23. - 03:30Las Vegas Grand Prix - Last Practice |
2024.11.23. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Qualification |
2024.11.24. - 07:00Las Vegas Grand Prix - Race |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, hamarosan kezdődik a Szingapúri Nagydíj első szabadedzése! A mezőny utoljára 2019-ben járt a távol-keleti városállamban, hiszen tavaly és tavalyelőtt a koronavírus-járvány miatt nem lehetett megrendezni a futamot. Éppen ezért érdemes felfrissíteni az emlékeket az aszfaltcsíkról az alábbi előzetesünkben, amelyben természetesen egyéb érdekességekről is olvashatnak.
A thai pilóta vakbélgyulladás miatt kihagyta az Olasz Nagydíj hétvégéjének érdemi részét, ráadásul a komplikációk nem könnyítették meg a visszatérését. Ennek ellenére most ismét autóba ülhet, de a csapat alighanem végig figyelemmel kíséri az állapotát, és szükség esetén Nyck de Vries ismét rendelkezésre áll. Albon egyébként nem sok mindenre emlékszik megpróbáltatásaiból.
Pedro de la Rosa maga számolt be arról, hogy térdműtéten esett át. A versenyzőként többek között a McLarennél, tesztpilótaként pedig a wokingiak mellett a Ferrarinál szereplő expilóta így is ott lesz a Szingapúri Nagydíj közvetítésében.
Legalábbis ami a festést illeti. Persze maga az eljárás megszokott, de a speciális színösszeállítású fejvédőket általában szeretik a szurkolók, vélhetően ezzel sem lesz más a helyzet.
Persze még messze a futam, de már most érdemes megemlíteni, hogy a holland pilóta milyen eredmény esetén védheti meg matematikailag is bajnoki címét. Amennyiben a leggyorsabb körrel együtt nyer, Leclerc legfeljebb a nyolcadik, Pérez maximum a negyedik helyen végezhet, míg ha a leggyorsabb kör nélkül arat győzelmet, akkor Leclerc csak a kilencedik pozícióban zárhat, míg Péreznek ugyanúgy a negyedik hely a maximum, de nem szerezheti meg az extra pontot ahhoz, hogy csapattársa ünnepelhessen. Igaz, Verstappen és a Red Bull is jobban örülne, ha Japánban kerülne pont a küzdelem végére.
Elindult az első szabadedzés. A levegő hőmérséklete 29, az aszfalté 38 fokos. A mezőny tagjai nem sietnek ki a garázsból, de a két Alfa Romeo vezetésével azért megkezdődött a körözés.
Sőt, összesen már tizenhatan megkezdték a munkát, köztük Russellt leszámítva az élcsapatok pilótái. Sajnos a Live Timing még csak most veszi fel a ritmust, ezért csak az utolsó négy versenyzőnek látjuk a gumijait. Ez alapján a Red Bullok és Ricciardo közepeseket, Hamilton keményeket használ, a közvetítés alapján pedig Leclerc ugyancsak a fehér oldalfalú abroncsokon van.
Ahogyan azt tőle megszokhattuk, a holland versenyző három lila szektorral nyitott, és 1:47.329 másodperces köre 916 ezreddel jobb Pérezénél, a harmadik Sainzot pedig 1,530 másodperccel veri. Egyébként mindenki pályára gördült már, köztük a visszatérő Albon is.
A spanyol pilóta két melegítő kört autózott, majd 39 ezreddel felülmúlta Verstappen idejét. Persze az idők még bőven javulni fognak, ráadásul a jelenlegi körülmények a szokásosnál is kevésbé reprezentatívak, hiszen az időmérőt és a futamot is villanyfényben rendezik.
Mintha csak igazolni akarta volna az előző bejegyzés állítását. A címvédő ismét három lila szektort teljesített, és 1,168 másodperccel vezet Pérez előtt. Sainz a harmadik, Alonso a negyedik jelenleg.
A Mercedes versenyzője a 11-es kanyarban fékezte el magát, és el is találta a falat. Az ütközés nem volt súlyos, vissza is tudott tolatni, de kénytelen volt bemenni a bokszba.
Mondhatni, csak a szokásos, hiszen ismét három lila szektor szerepelt a neve mellett. 1:44.748-as körének köszönhetően jelenleg 1,372 másodperccel vezet, ezúttal Alonso előtt. Persze a valódi erőviszonyokat majd a lágy gumikon futott körök árulják el, de a végleges következtetéshez érdemes megvárni a második szabadedzést.
Egészen pontosan a fékekkel van gond a Ferrarinál. A monacói versenyző mindössze egy kört autózott, azóta a garázsban próbálják orvosolni a problémát, miközben a kameráknak nem engednek betekintést.
Alonso, Pérez és Sainz is javított, de közben némileg elcsenedesedett a pálya, így érdemes megemlíteni, hogy a címvédő ma ünnepli a 25. születésnapját. Egészen hihetetlen, hogy már 31 győzelemnél tart, vagyis annyinál, amennyit Nigel Mansell a teljes karrierje alatt gyűjtött.
A spanyol pilóta közölte mérnökével, hogy módosítaniuk kell a beállításokon, mert az autó egyelőre nem úgy muzsikál, ahogyan azt szeretné. Meglátjuk, hogy Leclerc mit tud kezdeni a kocsival, hiszen az imént visszatért a pályára kemény abroncsokon.
Csupán a tizenkettedik helyen iratkozott fel a tabellára. Hozzá kell tenni, hogy még rengeteg idő maradt benne, főleg az első szektorban, de a második szakaszon is lassabb volt a pályán pár másodperccel előtte lévő Gaslynál.
Eddig mindketten a mezőny hátsó részében voltak, de előbbi az ötödik, utóbbi a kilencedik helyig jött előre. Igaz, mindketten nagy hátrányban vannak Verstappenhez képest, de ez az eltérő program mellett a gumikülönbségnek is betudható.
A négyszeres világbajnok a negyedik pozícióa jött fel, ráadásul a közvetítés és a Live Timing szerint is közepeseket használ, ahogyan a hatodik helyig felugró Bottas is. Eközben néhányan már feltették a lágyakat, és Albon a nyolcadik pozícióig jött előre ezeken az abroncsokon.
Vettel után Stroll is nagy kört futott, és a második helyre jött fel, jelenleg ő az egyedüli a mezőnyben, aki 1 másodpercen belül van Verstappenhez képest. Igaz, ez alighanem hamarosan megváltozik, hiszen a címvédő, valamint Pérez és Sainz is felrakták a lágyakat.
A spanyol versenyző autójának hátulja a 4-es kanyar kijáratánál indult el veszélyesen, de egy ellenkormányzással sikerült elkerülnie az ütközést. Igaz, a köre ezzel ment a kukába.
Stroll már nem volt olyan szerencsés, mint Sainz. A kanadai pilóta ugyanott vesztette el az autót, de a Ferrari versenyzőjével ellentétben nem tudta elkerülni az ütközést. Mivel nem tudott visszatérni a garázsba, meg kellett szakítani a gyakorlást.
Ahogyan a Red Bull is megállíthatatlannak tűnik, legalábbis a mostani körülmények között. A holland pilóta a lágyakon is három lila szektort autózott még a megszakítás előtt, és 1:43.117-es köre 722 ezreddel bizonyult jobbnak Pérez idejénél.
Bő negyedórával a vége előtt a pilóták folytathatják a munkát. Először Sainz élt a lehetőséggel, őt Cunoda és Latifi követte, egyaránt a lágyakon.
Még a szünet alatt játszották be, hogy a hétszeres világbajnok kritizálja a kocsi vezethetőségét. Mindezt a táblázat is igazolja, hiszen csak a tizenhetedik helyet foglalja el, igaz, innen vélhetően hamarosan elmozdul a lágy abroncsokon.
Csupán a harmadik helyre jött fel, 1,021 másodperces lemaradásban Verstappen mögött. Igaz, ebben jelentős szerepet játszott, hogy csúnyán elrontotta az utolsó kanyart. Leclerc csak az imént hagyta el a garázst a lágyakon, a Red Bullok viszont közepeseken tértek vissza a pályára.
Persze a 318 ezredes különbséget kicsinek sem lehet mondani, de így is közelebb van a címvédőhöz, mint eddig lényegében bárki. Russell a negyedik pozícióba jött fel.
Ez mindenképpen meglepetés, hiszen semmi nem utalt arra, hogy Verstappent bárki is megelőzheti. A hétszeres világbajnok 84 ezreddel múlta felül tavalyi riválisát, aki a harmadik szektorban hibázott az imént.
Véget ért az első szabadedzés, amelyet némi meglepetésre Hamilton, illetve a Mercedes zárt az élen Verstappen és Leclerc előtt. Mögöttük Pérez (a mexikói pilótának a végén meghibásodott a váltója), Russell, Sainz, Ocon, Stroll, Gasly és Alonso lett az első tíz sorrendje. Mostanra köszönjük figyelmüket, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval!