Egy olyan versenypályán, ahol a teljes sebesség és az autó ereje számít, Irvine nagyszerű teljesítményt nyújtott, bár holnap kemény csatára számíthat az időmérő edzésen. A Williams-BMW-s Juan-Pablo Montoya sem panaszkodhat, hiszen miközben az aerodinamikai egyensúlyon és az abroncsokon dolgoztak annak reményében, hogy a stadionrészben javíthatnak az időn, a nap második leggyorsabb idejét futotta.
"Nagyszerű kezdtünk, de még javítanunk kell az autó teljesítményén a pálya belső részén" - mondta. Csapattársa, Ralf Schumacher a tizedik helyet csípte meg, miután 18 kört tett meg (Montoya 43-at), mivel az utolsó kanyarba menet kipördült az aszfaltcsíkról és az abroncskorlátnak ütközött a kanyar külső ívén. "Két abroncs-lehetőségünk van, de mindkettő jó, és így nehéz lesz a választás." - nyilatkozta Patrick Head, a csapat főmérnöke.
Ma újra Mika Häkkinen volt a jobb McLarenes a harmadik legjobb idővel. Mindkét versenyző autója alulkormányozottságára panaszkodott. "Azon voltunk a délután során, hogy orvosoljuk autóink alulkormányozottságát, annak érdekében, hogy javuljon az egyensúlya, s összehasonlítottuk az abroncsokat." - nyilatkozta Häkkinen. David Coulthard csak a hetedik leggyorsabb pilóta volt ma. "Az olyan gyors pályák, mint ez is, sokkal nehezebbé teszik az aerodinamikai problémák leküzdését." - nyilatkozta Coulthard.
A tavalyi verseny győztese, Rubens Barrichello a negyedik lett csapattársa, Michael Schumacher előtt. A brazil pilóta még az első szabadedzésen futotta meg idejét, amikor is a mezőny leggyorsabbjának bizonyult, majd később a versenybeállításon dolgozott és arra koncentrált, hogy a legjobb aerodinamikai beállítást megtalálja.
A Ferrari sztárpilótája, Michael Schumacher lett az ötödik. Ő is autója egyensúlyán dolgozott és a megváltoztatott aerodinamikai csomagon, amelybe egy új padlólap-design is tartozik, éppúgy, ahogy az első és hátsó szárnyprofilok. Emellett a különböző abroncsteljesítményeket mérte a forró pályán.
Alain Prost nagyon elégedett lehet, hiszen Jean Alesi a nyolcadik legjobb időt futotta. Alesi Burtival a különböző mechanikai beállításokon dolgozott. "Az autó jól megy tele tankkal és üresen is." - nyilatkozta Alesi. Burti csak a 19. lett, miközben a versenybeállítással foglalatoskodott. Jarno Trulli lett a kilencedik, miközben versenybeállítással ment egész nap.
Ricardo Zontával és Heinz-Harald Frentzennel foglalkozik most az egész Forma-1-es társadalom, s arra vár, hogy kiderüljön, vajon jó döntést hozott-e Eddie Jordan. "Nem szoktam hozzá a friss gumikhoz, és a fékproblémáinkkal egy kicsit óvatosabban mentem a kelleténél." - nyilatkozta Zonta, aki a 13. helyen ért célba és biztos a holnapi javításban.
Giancarlo Fisichella elégedett volt a 11. helyezéssel. "A sebességváltóval voltak gondjaim az edzés elején, de ezután az autó jól ment és azt hiszem itt jó eredményt érhetünk el" - nyilatkozta az olasz Benettonos. Button a 15. lett, s alulkormányozottságra panaszkodott, amelyet azonban orvosolni tudtak az edzés második felére.
A BAR-Hondás pilóták láthatóan küszködtek a hockenheimi pályán. Panis a 14. legjobb időt mente, míg Villeneuve kénytelen volt beérni a 17. hellyel, miközben a nap nagy részét azzal töltötte, hogy megtalálja a legjobb versenybeállítást. Kimi Räikkönen lett a 16., miután a Sauber motormeghibásodás miatt megállt az edzés elején. Nick Heidfeld már jobb volt, a 12. helyen ért célba. "Átlagos napom volt, különösebb gond nélkül. Versenybeállításon dolgoztunk, amit sokan, akik előttünk végeztek ma szerintem nem mondhatnak el magukról."
Annak ellenére, hogy az első szabadedzést teljes mértékben ki kellett hagynia olajnyomás problémák miatt, Jos Verstappen a 18. helyen ért célba.
pilóta |
istálló |
gumi |
idő |
kör | |
1. |
E. Irvine |
Jaguar-Cosworth |
Michelin |
1:41.424 |
32 |
2. |
J. P. Montoya |
Williams-BMW |
M |
1:41.487 |
43 |
3. |
M. Häkkinen |
McLaren-Mercedes |
Bridgestone |
1:41.949 |
29 |
4. |
R. Barrichello |
Ferrari |
B |
1:41.953 |
22 |
5. |
M. Schumacher |
Ferrari |
B |
1:42.255 |
35 |
6. |
P. De la Rosa |
Jaguar-Cosworth |
M |
1:42.302 |
39 |
7. |
D. Coulthard |
McLaren-Mercedes |
B |
1:42.304 |
31 |
8. |
J. Alesi |
Prost-Acer |
M |
1:42.828 |
35 |
9. |
J. Trulli |
Jordan-Honda |
B |
1:42.941 |
34 |
10. |
R. Schumacher |
Williams-BMW |
M |
1:42.987 |
18 |
11. |
G. Fisichella |
Benetton-Renault |
M |
1:43.014 |
33 |
12. |
N. Heidfeld |
Sauber-Petronas |
B |
1:43.211 |
37 |
13. |
R. Zonta |
Jordan-Honda |
B |
1:43.461 |
36 |
14. |
O. Panis |
BAR-Honda |
B |
1:43.487 |
33 |
15. |
J. Button |
Benetton-Renault |
M |
1:43.496 |
30 |
16. |
K. Räikkönen |
Sauber-Petronas |
B |
1:43.528 |
26 |
17. |
J. Villeneuve |
BAR-Honda |
B |
1:43.815 |
36 |
18. |
J. Verstappen |
Arrows-Asiatech |
B |
1:44.143 |
22 |
19. |
L. Burti |
Prost-Acer |
M |
1:44.162 |
39 |
20. |
E. Bernoldi |
Arrows-Asiatech |
B |
1:44.549 |
24 |
21. |
F. Alonso |
Minardi-European |
M |
1:44.730 |
27 |
22. |
T. Marques |
Minardi-European |
M |
1:45.005 |
33 |
Korábban: Délelőtt Barrichello volt a leggyorsabb
Amber PR