Montoya indul az első helyről Hockenheimben
1900. január 01. 00:00
Fotó: Amber PR |
A Cart-világbajnok első pole position-je a Forma-1-ben |
A Williams-BMW és a Michelin emberei nagyon eltalálták az autók beállítását, hiszen mindkét autójuk kitűnő teljesítmény nyújtott a Német Nagydíj mai időmérő edzésén megszerezve az első két rajthelyet, először az 1997-es Brit Nagydíj óta (Silverstone). A német forróságban előre látható volt, hogy a Michelin abroncsos versenyzők előnyben lesznek a Bridgestone-on futókkal, de azt senki nem várta, hogy ennyire. Michael Schumacher, a címvédő világbajnok sem tudott a negyedik helynél jobb helyen befutni, bárhogy is próbálkozott. A Brit Nagydíjon remeklő Mika Häkkinen is csak a harmadik helyet szerezte meg.
Már korábban is várható volt, hogy itt nagyon jó eredményt érnek el a williamses versenyzők, hiszen korábban a német pályához hasonló karakterisztikájú pályákon már megmutatták felsőbbrendűségüket. Ralf Schumacher volt a délelőtti edzés leggyorsabb pilótája, miközben a második csapattársa, Juan-Pablo Montoya volt. Délután csak annyi történt, hogy helyet cseréltek.
"Meglepett, hogy ennyire megelőztük a többieket" - nyilatkozta Montoya első rajtelsősége megszerzése után. Hozzátette, hogy két tizedmásodperccel volt gyorsabb az utolsó gyors körében, amelyet félbeszakított, mivel a csapat rádión közölte vele, hogy csapattársa nem tudta felülmúlni előző gyors idejét. Ralf egyébként nagyon csalódott volt, hogy nem tudta megszerezni a rajtelsőséget a hazai nagydíján. Ennek ellenére boldog, hogy az első rajtsorból rajtolhat vasárnap. "Az utolsó gyors körömet elrontotta a túl sok pályán lévő autó és a sárga zászló. Azért a második hely sem olyan rossz, s bármi történhet a verseny során" - tette hozzá.
A következő leggyorsabb pilóta a finn Häkkinen volt: "Változtattunk az autón, s a végén annyira jó lett, amilyennel még soha nem versenyeztem Hockenheimben." David Coulthard feladta negyedik gyors körét annak érdekében, hogy kímélje abroncsait. Az ötödik helyet szerezte meg annak ellenére, hogy a felfüggesztésével voltak komoly gondjai.
"A Williams-BMW-k utolérhetetlenek voltak ma, de reméltem, hogy a két McLaren elé kvalifikálhatom magam" - nyilatkozta a csalódott Michael Schumacher. "Kisebb változtatást végeztünk az autón, de egyszer sem sikerült egy teljes körön át jól menő autót összehoznunk. A mai időmérő számomra egyetlen pozitívuma az, hogy Coulthard mögülem rajtol." Rubens Barrichello, a tavalyi győztes ma csak a hatodik helyet csípte meg. Állítása szerint ma nem sikerült többet kihoznia autójából.
Fotó: Amber PR |
Heidfeld a nagy Shaq markában |
Ma nem Eddie Irvine, hanem Pedro de la Rosa volt a gyorsabb Jaguar-pilóta: a kilencedik helyet kaparintotta meg annak ellenére, hogy leggyorsabb körét a sárga zászló rontotta el. Eddie Irvine képtelen volt jobb időt futni a tizenegyediknél, bár semmi oka nem volt arra, hogy rosszabb eredményt érjen el kevésbé tapasztalt csapattársánál.
Annak ellenére, hogy felrobbant a motorja harmadik gyors körében, Jarno Trullinak sikerült megszereznie a 10. rajthelyet. Azonban bárhogy is ugrándozott, nem sikerült időben egy járművet találnia, amely visszaszállította volna gyorsan a bokszba, hogy beüljön tartalékautójába. A Frentzen helyére beültetett Ricardo Zonta csak a 15. helyet szerezte meg. A második próbálkozásával futotta meg legjobb idejét, majd a harmadikban hibázott, a negyedikben pedig túlontúl óvatosan hajtott.
Villeneuve és Panis csak a 12. és 13. helyre elegendő teljesítményt tett le az asztalra. "Az autó nem volt kiegyensúlyozatlan, de nem volt tapadása a stadion részben. Képtelenség volt összhangot találni a teljes gáz és a megfelelő tapadás között" - panaszkodott Panis. "Ott vagyunk, ahol a felszerelésünk szerint lehetünk" - mondta lakonikusan Villeneuve.
Jean Alesi elégedett volt a megszerzett 14. hellyel, míg Luciano Burti csak a 16. helyre hozta be Prostját. Utolsó körében kicsúszott a pályáról, egyenesen a gumifalnak. "Az én hibám volt" - vallotta be később.
A Benettonnak újra vészterhes napja volt. Button motorja felrobbant és végül a 18. helyen kötött ki, Fisichella autója még reggel járt hasonlóan, így délután már vadonatúj motorral futott, de csak a 17. helyig. Legjobb körében az egyik Sauber tartotta fel.
A Német Nagydíj rajtsorrendje:
pilóta |
istálló |
gumi |
idő |
kör | |
1. |
J. P. Montoya |
Williams-BMW |
Michelin |
1:38.117 |
8 |
2. |
R. Schumacher |
Williams-BMW |
M |
1:38.136 |
12 |
3. |
M. Häkkinen |
McLaren-Mercedes |
Bridgestone |
1:38.811 |
10 |
4. |
M. Schumacher |
Ferrari |
B |
1:38.941 |
11 |
5. |
D. Coulthard |
McLaren-Mercedes |
B |
1:39.574 |
9 |
6. |
R. Barrichello |
Ferrari |
B |
1:39.682 |
11 |
7. |
N. Heidfeld |
Sauber-Petronas |
B |
1:39.921 |
12 |
8. |
K. Räikkönen |
Sauber-Petronas |
B |
1:40.072 |
12 |
9. |
P. de la Rosa |
Jaguar-Cosworth |
M |
1:40.265 |
12 |
10. |
J. Trulli |
Jordan-Honda |
B |
1:40.322 |
8 |
11. |
E. Irvine |
Jaguar-Cosworth |
M |
1:40.371 |
12 |
12. |
J. Villeneuve |
BAR-Honda |
B |
1:40.437 |
12 |
13. |
O. Panis |
BAR-Honda |
B |
1:40.610 |
11 |
14. |
J. Alesi |
Prost-Acer |
M |
1:40.724 |
12 |
15. |
R. Zonta |
Jordan-Honda |
B |
1:41.174 |
12 |
16. |
L. Burti |
Prost-Acer |
M |
1:41.213 |
11 |
17. |
G. Fisichella |
Benetton-Renault |
M |
1:41.299 |
12 |
18. |
J. Button |
Benetton-Renault |
M |
1:41.438 |
10 |
19. |
E. Bernoldi |
Arrows-Asiatech |
B |
1:41.668 |
11 |
20. |
J. Verstappen |
Arrows-Asiatech |
B |
1:41.870 |
11 |
21. |
F. Alonso |
Minardi-European |
M |
1:41.913 |
12 |
22. |
T. Marques |
Minardi-European |
M |
1:42.716 |
11 |
Korábban: R. Schumacher a két szabadedzés legjobbja
(Amber PR)