A siker persze nem csak a cég thorntoni központjának, vagy a Hamburgban dolgozó mérnököknek köszönhető, hanem annak a személyzetnek is, akik közvetlen segítették a Ferrari munkáját. 2001-ben pontosan negyven Shell-alkalmazott dolgozott csak a Ferrarinak, a benzinkeverékek kikísérletezésében, szállításában és ellenőrzésében, de alaposan kivették a részüket a reklámkampány elkészítésében is.
Tavaly 220,000 liter üzemanyagot, és 40,000 kilogramm kenőanyagot biztosítottak a maranellói különítménynek, hat speciális kamionnal, 15 országban, 20 különböző pályán. A versenyek alatt ötvenhétszer tankolták fel az autókat, több mint 5000 liter hajtóanyaggal. Ezt az óriási számot könnyedén teljesítették, ugyanis a töltőállomások másodpercenként 12 liter benzint pumpálnak a vesenygépekbe. A Shell mobil analizáló laboratóriumai folyamatosan ellenőrizték az üzemanyag, a töltőállomások, és az autók minőségét. Az egész szezon alatt 600 vizsgálatot végeztek.
A hihetetlen számokat olvasva nem csodálkozhatunk Schumiék diadalán, bár ez csak a jéghegy csúcsa. Nem beszéltünk még a motorfejlesztésről, tesztelésről, a gumikról, aerodinamikai fejlesztésekről, biztonsági kísérletekről, stb. Egy biztos: a minőségből nem ad le a Ferrari, így jövőre is (bár ezzel nem árulok el nagy titkot) abszolút esélyesként indul.
Kovács Iván
Korábban: