Räikkönen pályacsúccsal edzéselső
1900. január 01. 00:00
A finn 1:19.235 perces ideje közel két másodperccel jobb a Mika Häkkinen által tartott addigi rekordnál. Räikkönen elsősorban a Michelin-gumik fejlesztésére figyelt, azt a bizonyos időt pedig a nap második felében, időmérő-futások gyakorlása közben érte el. Végül másfél mp-et vert az utána következő honfitársára, Mika Salóra.
A Toyota pilótája erős megfázással küszködött, csak 39 kört vezetett, fele annyit, mint a jelenlévők általában. Pedro de la Rosa is dobogós lett, új felfüggesztés-részeket próbált ki Jaguarjához.
Mindkét sofőrje esett a Renault-nak, ennek ellenére megszerezték a nagyedik, ötödik helyet. Fernando Alonso kicsúszott és a kavicságyban ragadt, gyanúsan épp a Spanyolország - Dél-Afrika labdarúgó-vébémeccs kezdése előtt, mikor a Renault volt az egyetlen istálló, melynek bokszában nézték a tévét... Jarno Trulli kocsijában ezzel szemben egyszerűen felrobbant a motor.
Az első öt versenyző ideje kivétel nélkül "egykörös produkció" volt, ami értékesebbé teszi Alex Wurz hatodik helyét. A mclarenes osztrák nagydíjszimulációt végzett, miközben tovább tesztelte a felfügesztést. Wurz az edzés vége felé autózta meg legjobb idejét, mely alig volt rosszabb az előtte állókénál.
Ugyancsak versenytávon gyakorolt Marc Gené, a williamses alig maradt el Wurztól. Luciano Burti a Ferrari tavalyi modelljével ment, pontosabban annak módosított változatával, mellyel a maranellóiak az idei évet kezdték. A brazil 93 körön át próbálgatta a Bridgestone-gumikat. "Olyan jó a többiekkel lenni, mindig egyedül tesztelek!" - jegyezte meg Burti.
Az utolsó két helyet a BAR tesztpilótái szerezték meg, Patrick Lemarie és Anthony Davidson egy kisérleti kasztnival ellátott autót vezetett.
Maranellóban 40 fokos melegben tréningezett két német: Michael Schumacher és Nick Heidfeld. Persze a ferrari ideje lett jobb, 1:22.565, 79 körből, szemben a sauberes 1:24.871-ével, ami 69 körének legjobbja volt. A Sauber sajtóközleménye szerint minden tervezett munkát elvégeztek, a mechanikai és aerodinamikai fejlesztések jól haladnak.
Jerez, második nap:
1. Kimi Räikkönen, McLaren-Mercedes (Michelin), 1:19.235 perc, 75 kör
2. Mika Salo, Toyota (M), 1:20.784, 39
3. Pedro de la Rosa, (M), Jaguar 1:20.909, 71
4. Fernando Alonso, Renault (M), 1:21.259, 66
5. Jarno Trulli, Renault (M), 1:21.390, 71
6. Alex Wurz, McLaren-Mercedes (M), 1:21.411, 95
7. Marc Gené, Williams-BMW (M), 1:21.448, 107
8. Luciano Burti, Ferrari* (Bridgestone), 1:21.641, 93
9. Anthony Davidson, BAR-Honda* (B), 1:22.650, 21
10. Patrick Lemarie, BAR-Honda* (B), 1:23.231, 55
* 2001-es autóval
Ujlaky István
Ajánlat:
A 2002-es szezon tesztjeiKorábban:
Fórum: