|
|
Wurz DC nyomában |
Fernando Alonso ismét a gyorsabb volt a Renault-val, mint Jarno Trulli; mindkét sofőr gumikat tesztelt és az elektronikán dolgozott, Trulli foglalkozott kicsit a fékekkel is.
Csütörtöki motorhibája után Juan Pablo Montoya végre tudott rendesen edzeni, munkálkodott a felfüggesztésen, a nap végén pedig úgy érezte, csapata a kevesebb tesztelés ellenére előrébb lépett. "A mai nap kicsit jobb volt. Idejünk nagy részében felfüggesztést és beállításokat próbáltunk, az abroncsokkal nem foglalkoztunk, az autó jónak tűnik" - mondta mosolyogva a kolumbiai.
Montoya miatt kétszer is meg kellett lengetni a piros zászlót: egyszer a Williams műszaki hibája miatt, egyszer pedig mikor kiperdült a pályáról (a kocsi sértetlen maradt). Szintén elhagyta az aszfaltot Luciano Burti, a Ferrari-teszeter gumipróbát végzett az F2001-essel.
Mugellóban is véget értek az edzések, Michael Schumacher és Felipe Massa közül persze az előbbi volt gyorsabb, 1:21.667 perces időt autózott, s 82 kört tett meg. A teszt végén a vb-címvédő az előző napi pályacsúcsáról is beszélt: "Az elmúlt napokban rengeteget dolgoztunk. Ma például különböző abroncs-variációkat próbálgattunk. Hogy meglepett-e a tegnapi körrekordom? Igen is és nem is, mivel az autó sokat fejlődött az utolsó itteni edzésünk óta."
A Sauber fiatal brazilja 1:24.514-es időt repesztett, s bár Schumacherrel nem vehette fel a versenyt, a svájciak tesztcsapatának főnöke, Giampaolo Dall'ara "szerfelett termékenynek és biztatónak" nevezte az olaszországi napokat.
Jerez, negyedik (utolsó) nap:
1. David Coulthard, McLaren-Mercedes (Michelin), 1:19.242 perc, 82 kör
2. Alex Wurz, McLaren-Mercedes (M), 1:19.697, 75
3. Fernando Alonso, Renault (M), 1:19.972, 60
4. Luciano Burti, Ferrari* (Bridgestone), 1:20.096, 90
5. Juan Pablo Montoya, Williams-BMW (M), 1:20.668, 63
6. Jarno Trulli, Renault (M), 1:20.986, 59
7. Eddie Irvine, Jaguar (M), 1:21.532, 51
8. Ryan Briscoe, Toyota (M), 1:21.982, 48
9. Patrick Lemarie, BAR-Honda* (B), 1:22.703
* 2001-es autó
Ujlaky István
Ajánlat: