Barrichello-siker a zárónapon
1900. január 01. 00:00
Barrichello a Ferrari új fékrendszerét tesztelte, úgy tűnik, sikerrel. A heves éjszakai esőzés után még fél 11-kor is nedves volt az aszfalt, s akkor végre kisütött a nap. A pálya hőmérséklete a csúcsponton is csak 29 fokos volt, ez messze elmarad az ilyenkor szokásos negyventől.
Mivel kedden és szerdán is esett, a csapatok nem végezték el maradéktalanul a tervezett programjukat, de legalább fejleszthették az esőgumikat. Jenson Button és Allan McNish is arról számolt be, hogy sokat fejlődtek a Michelin esőgumik - a legtöbbet az intermediate -, de a száraz abroncsok is jobbak.
Az edzést ötször kellett leállítani, mindkét Renault motorja felrobbant, De la Rosának is műszaki gondjai adódtak, míg Felipe Massa és Juan Pablo Montoya kicsúszott. Az utóbbi volt súlyosabb: a kolumbiai elvesztette a kontrollt a Lesmo kanyarban, Williamse pörgött, mígnem orral beleállt kerítésbe.
Ebédidő után összepakoltak a csapatok, így a szervezők megkezdhették a versenyhétvége előkészületeit. Az egész szezonban ez az egyetlen verseny, ami előtt a helyszínen tesztelhetnek a csapatok.
Monza, negyedik (utolsó) nap:
1. Rubens Barrichello, Ferrari (Bridgestone), 1:23.056 perc, 50 kör
2. Pedro de la Rosa, Jaguar (Michelin), 1:23.301, 27
3. Mika Salo, Toyota (M), 1:23.455, 30
4. Allan McNish, Toyota (M), 1:23.501, 24
5. Eddie Irvine, Jaguar (M), 1:23.530, 17
6. Felipe Massa, Sauber (B), 1:23.667, 45
7. Antonio Pizzonia, Williams (M), 1:23.764, 45
8. Anthony Davidson, BAR-Honda (B), 1:24.371, 45
9. David Coulthard, McLaren-Mercedes (M), 1:24.750, 35
10. Jarno Trulli, Renault (M), 1:25.800, 48
11. Juan Pablo Montoya, Williams (M), 1:25.828, 21
12. Patick Lemarie, BAR-Honda (B), 1:26.400, 31
13. Alex Yoong, Minardi-Asiatech (M), 1:26.501, 21
14. Jenson Button, Renault (M), 1:26.602, 25