McLaren-előny az esőben
1900. január 01. 00:00
A barcelonai eső délutánra felszáradt, így az utolsó órákban már száraz gumikkal köröztek a pilóták. Mindezt Wurz használta ki legjobban, 1:19.229 perc alatt repítette körbe McLarenjét, ráadásul az osztrák sofőr tette meg a legtöbb kilométert.
Csupán egyszer kellett leállítani a tréninget: Antonio Pizzonia Williamse motorhiba miatt leállt, s vissza kellett tolni a bokszba. A csapat nagy munkát végzett, hogy egy motorcsere után a brazil teszter még egy órára autóba ülhessen; végül Pizzoniáé lett a második legjobb köridő.
A McLaren "gyakornoka", Darren Turner kevés időt töltött a pályán, a Williams fő tesztpilótája, Marc Gené viszont nála is kevesebbet. A spanyol csak délután feküdt a cockpitbe, így utolsó helye nem meglepő.
Ezalatt a Ferrari mindkét tesztpilótáját harcba vetette Mugellóban. Luca Badoer és Luciano Burti gumikat és elektronikát fejlesztett egy-egy F2002-esen. Badoer 79 körének legjobbja 1:23.257 percesre sikerült, Burti 41 kört tett meg, 1:24.775-ös rekorddal. A fiatal brazil az F2001-est is vezette 29 körön át, 1:26.551-es időt jegyezhettünk ekkor. Szerdán mindkét pilóta folytatja az edzést.
Barcelona, első nap:
1. Alex Wurz, McLaren-Mercedes (Michelin), 1:19.229 perc, 80 kör
2. Antonio Pizzonia, Williams-BMW (M), 1:19.578, 76
3. Darren Turner, McLaren-Mercedes (M), 1:22.033, 42
4. Marc Gené, Williams-BMW (M), 1:23.664, 26