A sportág újonc csapata 2001-es, debütálás előtti évében csaknem az összes F1-es aszfaltcsíkot végigjárta, de Indianapolisba nem mehetett el, mert az Amerikai Nagydíjhoz használt nyomvonalat csak egy hétvégére rakják össze.
"Kemény verseny vár ránk, mert sosem teszteltünk itt, de a szimulációk alapján elég technikás pálya" - kezdte Ove Andersson csapatfőnök. "Már jobban értjük a TF102-est, így könnyebben tanulunk új pályákat, mint az idény elején. Érdekes lesz, az biztos."
Két tényező az istálló mellett szól. A Toyota RVX-02-es motorja az évad nagy meglepetése - a roppant erős hajtómű jól jöhet a hosszú célegyenesben, másrészt Mika Salo ismeri a helyet, 2000-ben, még Sauberrel versenyzett itt. Ezzel együtt a finn pilóta is tudja, sokat kell dolgozniuk a hétvégén.
"Nem a pálya ismeretlensége a baj, hanem az, hogy nem fekszik a kocsinknak. Míg riválisaink pénteken már a finomhangolást végzik, mi csak akkor találjuk meg az alapot, melyből kiindulunk majd. Miután legutóbb Monzában közel kerültünk a pontszerzéshez, nagy örömet okozna egy jó eredmény itt" - fejtette ki Salo.
A Toyota nem szerzett pontot Salo brazíliai hatodik helye óta, a pilóták mégis a lehető legerősebb szezonzárást tűzték ki célul, mivel év végén mindkettőjüktől megválik a japán istálló.
"Soha nem jártam még itt, de egyértelműen izgalmas helyszín, a komoly hagyományai révén" - mondta Allan McNish. "A pályáról csak egy térképet láttam, úgy tűnik, a belső részek a fontosak. Mégsem lehet túl sok szárnyat rakni az autóra, mert a célegyenesben leelőzhetnek."