Vágólapra másolva!
A brit Autosport magazin nyilvánosságra hozta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kilenc pontból álló tervét, melyet a Forma-1-es költségek csökkentésére és a verseny élessé tételére készítettek.

A tervezetet, melyet hónap végén vitatnak meg, elvileg titkosnak szánta az FIA, ám a tekintélyes szaklap hozzájutott egy másolathoz.

A kilenc pont

1.Pilótacsereminden sofőr minden autót vezet egyszer az idény során
2.Összesített kvalifikációpénteken és szombaton két-két, egyenként félórás időmérő edzés
3.Rendelt abroncsa gumiszállítók minden csapatuknak "személyre szabottan" szállítanának
4.Súlynöveléspontonként egy kilogramm pluszsúly 2003-ban
5.Tesztkorlátozásautónként csak 12 napnyi teszt egész évben
6.Aerodinamikai stopaz idény elején csak kétfajta karosszériát homologizálnának
7.Hosszú életű motoregy hétvégére egy motor 2003-ban, négy versenyre egy motor 2004-ben, nyolc versenyre egy motor 2005-ben
8.Hosszú életű váltóa váltóműnek több versenyen át bírnia kell a terhelést
9.Alapvető részekminden csapatnak egyforma elektronikát, motorszabályzót, fékeket és állandó súlyokat kell használnia


Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!