Szato három évre írt alá, s szerződésében található egy záradék is, melynek értelmében - ha a dolgok számára kedvezően alakulnak - 2004-ben és 2005-ben Jenson Button társaként versenyezhet.
A japán ugyan elvileg még egy évig a Jordenhez volt kötve, de elfogadta, hogy a kevés pénzből gazdálkodó csapatnak olyan pilóta kell, aki mellett megendgedhetik maguknak Giancarlo Fisichella fizetését.
"Kellemetlen, hogy jövőre nem versenyezhetek a Jordannel, de én nem látom visszalépésnek a BAR teszter posztját. Olyan csapatnál szeretnék vezetni, ahol a vezetői képességeim fontosabbak az egyéb tényezőknél" - nyilatkozott Szato.
"2003-ban lehetőségem lesz fejleszteni az autót, s ez nagyon fontos a saját fejlődésem szempontjából is. 2002 második felében alig teszteltem, pedig a megtett kilométerek hihetetlenül fontosak az F1-ben, mert az autók technológiája nagyon bonyolult és időbe kerül a fejlődés" - fejtegette a pilóta.
Szato már volt tesztpilóta, 2001-ben éppen a BAR alkalmazásában, korábban pedig a brit Formula 3-as bajnokság megnyerésével tette le a névjegyét. Idén az évadzáró Japán Nagydíjon szerzett ötödik helyével jelentősen javított megítélésén, s a BAR nem is mulasztotta el az alkalmat, hogy lecsapjon a japánra, akitől a Hondával való kapcsolattartás könnyítését is várják.