A szokásoktól eltérően kissé szomorkás volt a Ferrari maranellói Forma-1-es autóbemutatója, a máskor színpompás, hangulatos eseményen ugyanis szinte minden apró rezdüléssel a január 24-én elhunyt Giovanni Agnellire emlékeztek. Ennek megfelelően az idei kocsi is részben a FIAT néhai tiszteletbeli elnökének nevét viseli, ugyanis F2003-GA-ra "keresztelték". "Mindannyiunknak hiányzik az a személy, akinek az emlékét őrzi az új Ferrari. Először Enzo Ferrari számára volt mindenben iránymutató, majd ugyanígy voltam vele én is. Sokat dolgoztunk közösen azokban a nehéz időkben, amikor talpra kellett állítani a csapatot" - emlékezett Luca di Montezemolo, a Ferrari jelenlegi elnöke.
A maranellói stáb többi tagjának ellenben nem az emlékezésen járt az esze, sokkal inkább az új Ferrarit dicsérték: sokak szerint még a tavalyi, minden lehetséges címet besöprő autóhoz képest is radikális újításokat tartalmaz, mi több, minden idők legjobb Ferrarija lehet. Szakértők szerint az új modell hátsó része a tavalyinál elegánsabb formát kapott, az autóba teljesen új motor és sebességváltó került, emellett a légbeömlőnyílásokat, valamint az oldalsó légterelőket teljesen átalakították.
"Az F2003-GA csodálatos autó, s alig várom, hogy végre éles körülmények között, a pályán is lássam" - mondta Jean Todt csapatfőnök. "Hülye lennék persze kijelenteni, hogy idén is nyerünk 15 versenyt, de azért jó lenne megismételni a tavalyi sikereket."
Ross Brawn, a Ferrari agytrösztje megerősítette, amit korábban is tudni lehetett, s már a Ferrari bevett szokásának tekinthető, hogy a 2003-as szezonnak az F2002-essel vágnak neki, s az új autót egészen az európai versenyekig nem vetik be versenykörülmények között. "Előbb meglátjuk, a tavalyi modellel mire vagyunk képesek, aztán eldöntjük, mikor ültetjük át Schumachert és Barrichellót az F2003-asba" - mondta Brawn. "A San Marinó-i Nagydíj előtt, amely a világbajnokság negyedik futama, nem valószínű a váltás."
A leglelkesebbnek kétségtelenül az új Ferrari tervezője, Rory Byrne bizonyult, aki nem győzte dicsérni munkáját. "Mint mindig, az alapkoncepció az volt, hogy aerodinamikailag még előbbre lépjünk, az autó súlypontját alacsonyabbra helyezzük s maximalizáljuk a motor teljesítményét" - újságolta Byrne. "Bátran kijelenthetem, hogy több területen is forradalmi újításokat hajtottunk végre, néhány elemet teljesen átalakítottunk."
Byrne a tavalyi bemutató alkalmával kijelentette, hogy műve a Ferrari valaha volt legsikeresebb modellje lesz, s erről a hangzatos ígéretéről idén sem feledkezett meg. "Tavaly megmondtam, hogy a történelem legjobb Ferrariját alkottuk meg, s lám, igazam lett. Az F2003-as pályán ugyan még egyetlen centimétert sem tett meg, a teszteredményei viszont nem egy esetben jobbnak bizonyultak az F2002-esnél, azaz az idei modell még a tavalyinál is többre hivatott" - mosolygott.
"Csodálatos kocsit építettünk, s remélem, gyors is lesz. Mindig a maximumra törekszem, ezért nem hiszem, hogy bárkit meglepek: újra világbajnok akarok lenni. Szerelmes vagyok az autóba és a csapatba, s természetesen a rajongókat is imádom" - mondta az ötszörös első, 2000 óta összetettben verhetetlen német Michael Schumacher, a Ferrari első számú pilótája. Brazil csapattársa sem fukarkodott az F2003GA-t illető dicséretekkel: "Le sem tudom venni a szemem az autóról. Csodálatos a külseje, s biztos vagyok abban, hogy teljesítménye is nagyszerű. Ebben az esetben pedig senki sem állíthat meg bennünket, újra elsők leszünk! Ismét Maranellóba kerül a két világbajnoki cím!" - lelkendezett Rubens Barrichello.